Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 apr 2024 20:02


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 26 jun 2023 18:55 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5087
Jeg er stødt på aquaponics for længe siden efterhånden, men mest tænkt at det gav mening i en kommerciel sammenhæng, og tænkte det var for svært at regulere ift. cannabis.
Siden er jeg dog stødt på både små hjemme aquaponics systemer, der essentielt er små flood and drain eller drip systemer, og også læst om flere der dyrker cannabis aquaponic style. Det gør det mere interessant og jeg er begyndt at lege med tanken om et lille flood and drain system - dog til krydderurter og microgrønt i denne omgang. Er dog lidt tvivl om hvad jeg skal have i, det må gerne være spiseligt (om så det bare er i fonden). Har selv overvejet rejer men er virkelig åben for bud, men det skal være noget der kan leve i et lille akvarium og være modstandsdygtige overfor ph og temperatursving.

Til dem der ikke ved det, er aquaponics basalt set hydroponics, hvor vandreservoiret er et akvarium med fisk i, som giver nærring til vandet. Vandet føres gennem planternes rødder, hvor næringsstofferne optages og føres 'renset' tilbage til akvariet. På den måde har man et symbiotisk system, der er skånsomt i vandforbrug, hvor man både kan få fisk og planter i udbytte.

Er der nogen af jer, der har erfsringer med det? Både uden og med cannabis, så hører jeg meget gerne om dem. Desuden er jeg interesseret i bud på spiselige ferskvandsfisk/dyr, man kan have i et begrænset størrelse akvarium, og som ikke er alt for kræsne med forholdene. :D


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team