Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 10:09


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 19 apr 2023 17:41 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 apr 2023 17:25
Indlæg: 1
Hej folkens.

Jeg håber ikke, jeg bliver sablet ned for at stille dette spørgsmål. Jeg har søgt højt og lavt, og jeg synes ikke, jeg finder andet end modstridende holdninger.
Nogle steder skriver folk, at det absolut ikke bør gøres, andre steder skriver andre, at det uden tvivl forøger chancerne for at planten overlever.

De skal dyrkes udendørs, og jeg har gravet 15 huller i haven, som jeg fylder op med lige dele plantejord og jord fra et stort brændenældebed, da jeg har kunne læse mig til, at det har en masse næringsmæssige fordele. Min tanke er at fylde lecakugler i bunden af hvert hul.

Hvad tænker I om det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 apr 2023 18:41 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Det er mig bekendt normalt at forspire, hvorefter planterne sættes i mindre potter, og til sidst plantes ud.
Når du dyrker i frijord, tror jeg ikke du behøver leca i bunden, der er dræn nok nedad.

Lyder fornuftigt med brændenældejorden - virkelig godt faktisk. Lupinjord og andre nitrogen fixers, tænker jeg også vill virke. Godt tænkt!
Måske man kan finde nogle plantenaboskaber, der ville gå godt med cannabis. Evt. plante dem ud lidt efter så potten har et ordentligt rodnet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 apr 2023 18:49 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Fandt dette https://www.geofloranutrients.com/blog/ ... r-cannabis


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 maj 2023 19:49 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Efter mange eksperimenter med autorer er jeg ende med at forspire i kaffefilter, sætte i spagnum potte når der er 1 cm spire og når planten er 4-5 cm høj eller der kommer rødder ud af bunden, bliver de plantet på grostedet. Prøver at få det til at passe med udplantning omkring 15. maj.
Man får ikke noget ekstraordinært ud af at putte alt muligt i jorden, alm god havejord med lidt gødning gør det godt. Det vigtigste er at de står i fuld sol har lidt læ og ikke står for tæt på store planter så de skal konkurrerer om vand og næring.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team