Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 13:45


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: edibles ect.
Indlæg: 26 okt 2022 23:05 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 jan 2022 15:42
Indlæg: 42
Geografisk sted: tæt på næstved 4700
hej jeg har en god sjat ryst og vil trække lidt bho med resterne fra selve growet.

først kan jeg rense grinder mm. med iso og bare lade det fordampe stille og roligt?

for så bagefter at bruge skålen med det i til at trække bho. med bagefter hvis det giver mening?

min plan er at samle det hele og bruge til at bage med.
men ved ikke hvad jeg skal lave, da det gerne skal kunne fryses.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 okt 2022 19:04 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 dec 2005 14:32
Indlæg: 422
Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
Det kan du godt, har også hørt at iso gør det nemmere, at purge gas fra bho, hvilket selvfølgelig er vigtig, hvis du har tænkt dig, at spise det.

_________________
Nickname: Steve Holt!, Activities: Football, Quote: 'I'm out of here!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Drama, Quote: ‘See ya, suckers!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Food Services, Quote: ‘Study hard, guys — trust me.'


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 okt 2022 05:19 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 jan 2022 15:42
Indlæg: 42
Geografisk sted: tæt på næstved 4700
tak for dit svar Steve Holt!.

til at starte med, jeg har ingen erfaring med dette.
jeg har læst mig til at iso ikke er det bedste at bruge da det trækker for meget med ud,
ofte bliver det meget mørkt. det jeg har læst er at det kun skal trække meget kort.
hvilket dette ikke vil ske her da det bare skal stå og fordampe efter jeg har renset tingene? (spørgsmål 1)
jeg røg engang udtræk med æter, hvilket jeg bestemt ikke kunne lide. (det var helt mørkt)

en anden ting, jeg renser mine rygeredskaber efter hver brug i et pyrex fad.
og til dato har jeg ikke haft nogle problemer med dambene,
jeg ved at lightergas kan nemt futte hele hytten af, bare ved at et apparat tænder,
det ved jeg en lille smule om.
Spørgsmål: det er lige så slemt med iso ? (spørgsmål 2)

min tanke med bho er at give det et langsomt varmebad og på en eller anden måde røre rundt i det ? (spørgsmål 3) ideer til hvad der kan bruges.
hvilket burde fjerne resterne af gassen i bho'en ? (spørgsmål 4)

jeg håber her er nogen der kan hjælpe med at svare på de 4 spørgsmål.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 dec 2022 16:07 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
ISO trækker klorofyl med ud, det giver en grim smag. Kan efter min mening ikke bruges til at efterbehandle trim. Man kan forbedre ved at putte ISOén og topskuddet eller ryst i frysere så det er iskoldt inden der trækkes, man skal kun trække i 10-15 sekunder, det giver et rimeligt rent resultat. ISOén skal fordampes væk udendørs da dampene er let antændelige. Der skal en varmekilde til for at fordampe ISOén eller tager det meget lang tid.

Butan er bedre, da det ikke tager klorofyl med, men det er rimeligt farligt. Stå i bomuldstøj i det fri og med vinden i ryggen. Det er ikke nødvendigt med varmekilde for at fordampe butanen. Når man bruge BHO til kager, vil den evt rest af butan, efter bagning, være så lille at det ingen betydning har.

Jeg har brugt både ISO og butan til at lave udtræk, men er endt med at is-vask er det bedste, og også til trim. Det kan godt være at man ikke få trukket 100% ud, med det betyder ikke så meget når man hjemme dyrker.
Man kan bruge nogle dyre filterposer, men en nem metode som ikke kræve andet en en røremaskine og nogle spande er Gumby metoden. Søg på You Tube

Brownie er en fin kage til cannabis og fryseegnet. Husk Decarboxylation inden der bages, kagen bliver ikke varm nok indvendigt til Decarboxylation.
Tynde kiks er en god metode og kan laves uden Decarboxylation inden bagning. Man bage blot ved 130C i 45 minutter. Det giver helt tørre kiks som kan holde sig i lang tid.
En simpel opskrift er udtræk opløst i olie, i en 50/50 blanding af mel og sukker + smag fx Vanilla, lakrids

Dosering er altid en problem i kager, laver man en stor Brownie, med et uprøvet udtræk, ender det helt sikker med en overdosering. Det er lidt nemmere med kiks, brug 30 mg BHO, ISO udtræk eller is-hash pr stk, og lave en hel masse, så ved man hvor man er og kan prøve sig frem til om der skal ½ eller 1½ til for at opnå ønsket resultat.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team