Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 19:17


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 10 okt 2022 20:08 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 okt 2022 19:07
Indlæg: 4
Kære Venner :)

Jeg er i syv sind da mine Cannabis planter som er blevet majestætiske store ikke vil diske op med topskud :x
de har haft deres teenageår og det meste af deres voksenliv i et drivhus med masser af sol plantet i plantesække og vandet med gødning

Jeg kan ikke huske hvornår de røg ud i drivhuset men jeg vil tro de er 4 måneders gamle nu :rocking:

Da de var ved at sprænge drivhuset rykkede jeg dem udenfor i et mere skyggemiljø da jeg ville provokere dem til at tro at dagene var blevet kortere da jeg har hørt at det kunne være løsningen
men der er intet sket endnu...De ser fine og stærke ud men der sker bare intet med de topskud :hm:

Det er frø der er købt i Holland..skulle være feminiserede og typen White Widow

Jeg er førstegangsdyrker og har i bund og grund ikke en skid forstand på det åbenbart og søger jeres hjælp....Hvad er det der sker og hvad kan jeg gøre ?

På forhånd tak

:peace:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 okt 2022 22:00 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Du bliver nødt til at få dem indendørs under kunstlys, hvis du skal have dem færdig nu.

De fleste cannabis sorter duer ikke udendørs i Danmark. Man kan være heldig med enkelte indørssorter, men generelt skal man have gang i nogle nordisk tilvendede sorter, eller autoblomstrene. Selv hvis du får tvunget dem i blomst nu, vil det være for sent udendørs. Så indendørs eller kompostbunken, desværre.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 okt 2022 10:18 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Hvordan ser de ud i toppen, hvis der ikke er topskud -Er de bare sådan lidt, dut, det et topskud?
Hvor langt er der til høst?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 okt 2022 16:40 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 okt 2022 19:07
Indlæg: 4
Der popper jo bare nye blade ud hele tiden :)

Jeg syntes bare det er spøjst da i min verden har de haft en optimal miljø....Drivhus,masser af varme og lys

En makker fortæller mig at de har ingen problemer med at få succes med dem i Holland uden kunstlys
Kan de have fået for meget lys og varme ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 okt 2022 20:21 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Ikke for meget lys, men for længe lys. De fleste indendørssorter kræver 12 timers uafbrudt mørke for at blomstre. Det kommer senere på året, her længere nordpå. Derudover så gør kulden også at de modnes langsommere.

Beklager men i min bog er den er lidt død, hvis du vil færdiggøre dem udendørs. Du kan tage en masse stiklinger og lave et Sea of Green grow indendørs, eller hvis du kan få plads til de store planter på anden hvis. Men jeg tror desværre ikke du får dem færdig udendørs, når de ikke er i blomst endnu.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2022 07:01 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Har lige et side spørgsmål her bismann der må jo være lidt thc i planterne, så en decarp i ovnen og derefter lave grønt smør må kunne redde lidt virkning ud af planterne?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2022 19:35 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 okt 2022 19:07
Indlæg: 4
Bismann skrev:
Ikke for meget lys, men for længe lys. De fleste indendørssorter kræver 12 timers uafbrudt mørke for at blomstre. Det kommer senere på året, her længere nordpå. Derudover så gør kulden også at de modnes langsommere.

Beklager men i min bog er den er lidt død, hvis du vil færdiggøre dem udendørs. Du kan tage en masse stiklinger og lave et Sea of Green grow indendørs, eller hvis du kan få plads til de store planter på anden hvis. Men jeg tror desværre ikke du får dem færdig udendørs, når de ikke er i blomst endnu.



Lyder ganske spændende med SOG men da det her egentlig kun er lidt i sjov, nu jeg alligevel havde fået mig et drivhus i skoven :) og som jeg kan læse mig til er vi ude i kunstlys som jeg ikke vil smide penge efter.... foruden er jeg heller ikke hjemme en stund så min makker passer dem så godt han kan og tænker jeg lader ham klippe en god styk af toppen af og lader dem komme tilbage i drivhuset så de er i læ for vind og vejr og så håber på mirakler :)

Hvad tænker du om den plan ?

Så må jeg jo sætte mig mere ind i det til næste år :eyes:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 okt 2022 01:16 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Det er ikke for at være en lyseslukker, kan jeg godt fornemme at jeg kommer til, men stress fra at en stor del af planten bliver skåret af, kommer nok til at udsætte blomstringen betydeligt. Derudover er det svært at danne rødder på en stor plante, og den vil nok ikke kunne holde sig stående ret længe.

Hvis vi er ude i mirakler, og jeg ikke skal være så fandens pessimistisk, så tag en masse mindre kloner på 10-15 cm stykket, vælg den klonings teknik du vil - jeg ville nok vælge at lave en billig bubble system kloner, med en billig akvarie luftpumpe, en vandtæt bedroller type kasse med sort låg. Bor huller i låget og hav en type blødt skum til at holde klonerne fast i hullerne. Sæt klonerne så dybt at de kommer til at stå nede i vandet. Fyld vand i kassen og put luftslangen ned i, gerne med en sten der fordeler luften i bobbler. Så kan de nok slå rødder de fleste og har du en stor nok vandbeholder, kan du holde en ret stabil temperatur for rødderne, langt hen på sæsonen og evt købe en varmemåtte, at ligge under, når det bliver koldere. Så burde du kunne få en høst ud af det i drivhuset.
Men ellers klon som du vil, men lad være med at tage for store kloner, det går sjældent godt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 okt 2022 18:53 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 okt 2022 19:07
Indlæg: 4
Bismann skrev:
Det er ikke for at være en lyseslukker, kan jeg godt fornemme at jeg kommer til, men stress fra at en stor del af planten bliver skåret af, kommer nok til at udsætte blomstringen betydeligt. Derudover er det svært at danne rødder på en stor plante, og den vil nok ikke kunne holde sig stående ret længe.

Hvis vi er ude i mirakler, og jeg ikke skal være så fandens pessimistisk, så tag en masse mindre kloner på 10-15 cm stykket, vælg den klonings teknik du vil - jeg ville nok vælge at lave en billig bubble system kloner, med en billig akvarie luftpumpe, en vandtæt bedroller type kasse med sort låg. Bor huller i låget og hav en type blødt skum til at holde klonerne fast i hullerne. Sæt klonerne så dybt at de kommer til at stå nede i vandet. Fyld vand i kassen og put luftslangen ned i, gerne med en sten der fordeler luften i bobbler. Så kan de nok slå rødder de fleste og har du en stor nok vandbeholder, kan du holde en ret stabil temperatur for rødderne, langt hen på sæsonen og evt købe en varmemåtte, at ligge under, når det bliver koldere. Så burde du kunne få en høst ud af det i drivhuset.
Men ellers klon som du vil, men lad være med at tage for store kloner, det går sjældent godt.


Det var nu ikke for at fremavle noget på toppen...det var mere for at planterne kan være inde i drivhuset da det er ved at være enorme :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 okt 2022 22:07 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Arh klart, det stresser dem mindre. Go for it. Ellers så søg på LST og HST, det er nedbindingsteknikker. Og især LST (Low Stress Training), kunne være aktuelt.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team