Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 19:16


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 11 jun 2022 19:52 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 jun 2022 19:23
Indlæg: 2
Hey jeg har lige startet mit første Grow og er vildt spændt på at se hvad jeg kan få ud af det men grundet min økonomi er mit setup rimelig sparsomt.

Indtil videre indeholder det:

1 stk 100w LED fps pærer, 2 usb ventilatorer og en papkasse polsteret min sølvpapir.
Strain er, Amnesia Auto.

Jeg har også noget universal gødning fra silvan eller ligende forretning (købt til mine andre plante projekter), men er lidt i tvivl om det ville være smart at bruge. Har set man kan købe en lille startpakke med nogle biobizz ligende produkter ret billigt, så satser på at gå i den retning.

Mit spørgsmål er om der er nogen der har nogle gode fifs eller råd til at forbedre mit Grow???

Altså lige nu er det præcis 7 dage siden jeg spirede 2 frø, så prøver egentlig bare at være på forkant (vedhæfter billede vis jeg kan finde ud af det). Jeg læste at de godt kan få for meget lys som stiklinger. Så jeg har derfor valgt at sætte dem i vindueskarm nå der go sol, også har de fået ca 8 times kunstigt lys om natten og 4-5 timers mørke om morgenen. Også selvfølgelig vand så de ikke tørre ud nå de nu er så små.

Mit spørgsmål er om der er nogen der har nogle gode fifs eller råd til at forbedre mit Grow???
Måske nogle ting i syntes det ville være klogt at læse op på???

Jeg er bare økonomisk presset pt. jeg var træt af altid at udsætte det til bedre tider så gik bare i gang, men er udemærket klar over noget bedre lys og et telt ville først og fremmest gøre underværker. Men pengene tillader det ikke og lige nu er jeg bare spændt på at forhåbentlig få noget ud af det.

Alle råd og erfaringer med Grow er velkommen:)…..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jun 2022 23:42 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Lige et par hurtige input:

- Solen i vindueskarmen er nok langt hårdere, end din 100 w LED, så hold øje med, at de ikke bliver lidt forbrændte de små. Når først der er et bladsæt eller to, er de langt mere hårdføre, og tager al det lys, de kan få.

- Regn med, at selv en auto bliver en 70 cm som minimum, hvis ikke du gør noget for at korte den. Din papkasse skal derfor være ret høj, hvis du vil have plads til potte, lys og afstand til planten

- Luftudskiftning er rigtig vigtigt. Det meste af planten laves af CO2, og den har brug for en konstant forsyning. Samtidig afholder luftudskiftning også mug o.l. ved at holde luftfugtigheden nede

- Plant i noget ordentligt jord, med godt dræn i bunden, og start aldrig en plante i for stor en potte. Omkring en uge inden de første tegn på blomst forventes, kan man med fordel ompotte planten til den ønskede maximale pottestørelse. For minimalt besvær, kan man dog blot starte planten i omkring 750 mL jord og så potte om én gang til en 6 - 10 L potte. Typisk når der er 4-5 bladsæt, men egentligt ses tidspunktet på rødderne og ikke bladene.

- Mærke af gødning er ikke så vigtigt. Ofte er det billigste meget fint. Husk bare, at du har brug for to gødningsprofiler: meget nitrogen til vækstfasen, og meget kalium og fosfat til blomstringen. Evt. også noget pH justering, da intens gødning ellers skaber ubalance i mediet (jorden / vandet). Alt du behøver er sikkert i starter kits fra gødningsproducenterne. Personligt ville jeg anbefale HESI, men som sagt; alt vil virke så længe næringsprofilen er rigtig.

- Afhængigt af, hvordan du bor, så overvej at udnytte solen så meget som muligt. Det sparer dig både strøm, men direkte sollys indeholder mere energi end en 100 W LED - selv gennem et vindue. Men selvfølgelig er en hamp plante i vinduesskarmen nok et dårligt sats

Hvis du mangler noget at læse, og Engelsk bekommer dig, så er icmag din bedste kilde til inspiration og information. Jeg håber, du får billederne til at virke.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jun 2022 10:51 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 jun 2022 19:23
Indlæg: 2
Super tak for svar

Nu har jeg plantet dem om i mindre potter med noget mere “groft” jord og lagt lidt sten i bunden for bedre dræn. Planter i vindueskarmen er intet problem. Jeg er bare nød til at skifte vindue hver eftermiddag. Men nu står de der

Jeg går i gang med at finde ud af det med upload af billeder, for har taget nogle af dem løbende.

Men det var faktisk et rigtig hjælpsomt, for syntes hurtigt det bliver forvirrende at læse om nå man ingen erfaring har. Men er fin i engelsk så vil prøve at kigge på icmag og se om jeg kan lære lidt.

Jeg laver snart en update på dem forhåbentlig med nogle billeder


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team