Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 19:33


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 13 apr 2019 21:39 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 apr 2019 12:52
Indlæg: 2
Hej alle.

Jeg har i lang tid forsøgt at skabe den perfekte tinktur på cannabis i alkohol og ville gerne høre lidt om jeres erfaringer med dette. Når jeg siger perfekt mener jeg selvfølgelig den mest effektive / potente fremgangsmåde at fremstille en tinktur på. Jeg har søgt herinde men ikke fundet en dedikeret tråd om emnet. Derfor lyder mine spørgsmål således:

Hvordan decarboxilerer / aktiverer I bedst jeres urt?
På hvilke temperaturer og i hvor lang tid?
Laver I det i ovnen eller i glaskrukker eller på anden vis?
Hvilket medie bruger I, hvor mange % alkohol og hvor stor mængde i forhold til urt?
Er der en måde at måle thc % før og efter decarboxilering og efter urten er blevet opløst i mediet over længere tid?

Personligt har jeg haft ok succes med følgende:
50g Jack herrer i glaskrukker i 1t 20m på 120*c
Derefter opløst i 2 L finsprit på 96%
Stillet mørkt og koldt i minimum 1 måned
Fortyndes inden den nydes.


Husk at tage forholdsregler når I arbejder med alkohol af så høj procent; drik det aldrig rent og hav ingen åbne flammer i nærheden. Husk derudover aldrig at tage den med til julefrokost
Mvh GammelFar Jørgen


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 apr 2019 01:53 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
Det kan da umuligt smage godt, når det har trukket 1 måned :D Men man kan selvfølgelig bilde sig en del ind når virkningen indtræffer. :D

Ang. decarboxylering:

Billede

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 apr 2019 16:00 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Har eksperimenteret med cannabis opløst i alkohol, havde en ide om at det ville virke hurtigere end ved normal oral indtagelse, det gør det ikke. Smagen er direkte grim. ISO-olie kan lige gå an, her kan smagen dækkes med lakrids.
Jeg har dog droppet cannabis alkohol tinktur, for jeg kan ikke se formålet med det. Eneste grund til at lave en cannabis brændevin skulle være god smagen eller hurtig virkning og den er der ikke.
At lave noget hvor man skal indtage alkohol sammen med cannabis syntes jeg er også en direkte dårlig ide. Jeg går da ihvertfald direkte i sofa-lås på den kombi.

Hvad er formålet med lave cannabis tinktur?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team