Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 apr 2024 12:51


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 28 mar 2019 18:29 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 mar 2019 18:22
Indlæg: 3
Hej

Jeg er ude efter den mindst sundhedsskadelige måde at indtage mit halløj på, og har gennem en længere periode lavet cannabiskapsler baseret på kokosolie i gelatinekapsler.

Jeg savner dog af og til det kick man får af at ryge det, men jeg har simpelthen ikke lyst til hverken vape, bong eller joints længere.. Derfor er jeg begyndt at kigge lidt på muligheden for at lave nol.

Mine spørgsmål er:

Er det muligt at lave bho uden risiko? Feks hvis man gør det udenfor etc? Jeg har kone og to børn, så at komme levende hjem igen er lissom førsteprioritet.

Er der nogen der har erfaring med glattejern? Det skulle være det nye sort. Men jeg er meget i tvivl om hvor effektivt det vil være? Hvor meget ville jeg gå ud af feks 100 g topskud med henholdsvis den ene og anden metode?

Jeg ser fordele ved begge dele. Med butan får man nok mere ud af det.. Men omvendt så kan jeg jo koge smør på resten, hvis jeg bruger glattejernsmetoden.

Så anbefalinger og erfaringer? Jeg er helt grøn her.. Har aldrig hverken lavet eller røget olie.

På forhånd tak..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 mar 2019 21:56 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 mar 2019 18:22
Indlæg: 3
Hov.. Kan det kun ryges på en speciel olie-bong? Havde håbet det kunne ryges i en vape eller ecigaret... Men det bliver måske ikke varmt nok? Troede i princippet bare der kunne stikkes en smule ned i spidsen på en smøg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 mar 2019 23:07 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
Hejsa Gammelsmølf! :)
du kan snildt ryge nol på spidsen eller langs siden af en smøg! det kan skam også vapes, men der skal nok bruges et oil eller herb kammer til dette..
en olie-bong/oil-rig er dog det bedste at suge olien på hvis det skal slå som en hammer ;)
glattejern er klart noget mere sikkert end bho.. procent mm. har jeg ikke styr på.
mvh Stop

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 mar 2019 22:16 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 jan 2019 20:27
Indlæg: 15
Hvor meget du for ud af det kommer an på hvor gode dine buds er i forvejen, har du eksempelvis helt friske planter hvor skudene ikke er tørret vil det give mere, og det vil blive helt lyst/gennemsigtigt. Hvis du har friske planter kan du tage alt fra dem og bruge. Der sidder jo eksempelvis stadig en del på bladene man normalt klipper fra omkring skudene.
Har hørt folk snakker om det ca bliver til en tienedel, har hørt om alt fra 7 til 17% udbytte, altså i vægt-forhold, men igen det kommer an på så meget, men det er vist hvis du vælger at gøre det kun med buds. Hele planter giver mindre det giver sig selv.
Men ja du kan trække det ud med gas eller en form for benzin, men ja spørg nogen der ved lidt mere end mig, men det jeg kan sige er: find en gas som er (meget) ren, dvs uden affaldstoffer, så kan du lave et hul i toppen på en beholder, det kunne evt være en 1,5 flaske, lav et lille hul i låget, hvor du kan få gassen ind, så har du alle dine skud til at ligge inde i flasken og så fylder du gassen over, så gassen kommer ned i flasken i væske form, ryst flasken godt og grundigt og gassen vil trække "voksen" ud af dine buds. Derefter vil du efter noget tid, stå med en blanding af gas og "voks" i flasken, sammen med dine buds som ikke er noget værd mere, så hælder du blandingen ud (gas+voks), i en åben beholder. og gassen vil fordampe, derefter har jeg hørt at for at få det sidste gas ud, der kan være fanget gas i små "gaslommer" inde i voksen. Så skal du have den åbne beholdere i en slags vandbad, eksempelvis i en gryde med varmt vand, ligesom når man smelter chokolade fondue. Nogle trækker vist også resterne ud med vakum, men igen er ikke ekspert på området.

Men ja det skulle være mange opskrifter rundt omkring, det her er bare lige hurtig fortalt hvordan man kan gøre, siger ikke det er den smarteste måde eller bedste eller noget, men så har du ihvertfald en idé om hvordan og hvorledes. og ja husk at gøre det udenfor/et udeskur eller i den stil. og ingen smøger eller åben ild det siger sig selv.

Kan se der er mange videoer på youtube hvor de laver dabs med et glattejern, men ja det er jo nok ikke lige det mest optimale, kan man sige, i det det begrænser mængden meget og det hele vil ikke blive trukket ud osv osv.

Men igen så for du det man kalder "voks" på engelsk "vax" og det er det man normalt "dabber", nol er vist forresten noget lidt andet, er ikke helt 100 på forskellen, men voks er vist renere, okring 80% rent thc, voks har man normalt i fryseren og tager så ud når man skal have en dab, nol er vist noget lidt andet hvor der er mere cbd i blandingen.
Her kan du se en dansk guide på hvordan du trækker nol: https://www.youtube.com/watch?v=zqOHKcMtTZw
Her kan du se et større sted lave voks, de trækker så voksen ud med flydene hydrogen i stedet for gas: https://www.youtube.com/watch?v=rFQ9oENNTIA
Ved ikke om det kunne hjælpe. Tror næsten der burde være en guide herinde et sted på.
https://honestmarijuana.com/shatter-vs-wax/


Senest rettet af Æman 29 mar 2019 22:41, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 mar 2019 22:34 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 jan 2019 20:27
Indlæg: 15
Er lidt tvivl om jeg fik svaret helt forkert på dit spørgsmål eller om hvad dit spørgsmål var?
Altså den mindst sundhedskadelige måde at indtage cannabis på må være at spise det, derefter kommer det at vape, eksempelvis på en vulkan, og derefter dap.
Når du dapper for du jo ikke meget (røg) ned i lungerene, det er jo nærmest rent thc, og ikke blandet med noget. BHO er i øvrigt voks lavet på Butangas. Og der er andre betegnelser: Budder, wax, crumble, shatter, men det er bare udseendet der er ændret, det er alt sammen med sammen styrke ca, (check det sidste link jeg smed).
Og nol er som sagt noget lidt andet, mere flydene, næsten helt sort, indeholder flere forskellige stoffer fra planten osv...

Her kan du se hvordan det ser ud når man ryger et dab: https://www.youtube.com/watch?v=RH3S1IoeMSA. Det jeg kan sige om at dabbe er at det fucker din resistance over for cannabis forstået på den måde at hvis du vænder dig til dab, så for du ikke noget ud af at ryge en joint, har et par venner der dabber en del, de siger de kan næsten ikke mærke en normalt joint nu.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 mar 2019 17:01 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Koncentrater kan sagtens vapes. Det kræver bare en høj start-varme, så du får maksimal fordampning til minimal volumen luft. Fordelen ved f.eks. en Volcano er her, at dampen kan køle lidt i ballonen, inden du indånder den.

Mht. at lave nol, kommer det meget an på, hvad du har til rådighed. Hvis du selv dyrker er der utallige muligheder, hvis du køber dit cannabis er der knapt så meget at gøre; medmindre du vil investerer mange penge i projektet. Personligt ville jeg ikke vape BHO ekstrakter. Hvis det ryges, brænder man i det mindste nogle af petroliums resterne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 mar 2019 17:45 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 mar 2019 18:22
Indlæg: 3
Tak for de foreløbige svar. Jeg har nu forsøgt med glattejern metoden, og jeg kunne SLET ikke få det til at virke. Det var skunk købt på staden, så måske det var for tørt.

Jeg hælder dog til at det ikke bliver en anvendelig metode, så jeg modtager stadig MEGET Gerne tip til hvordan jeg kan lave en eller anden form for koncentrat uden at sprænge mig selv til atomer. Jeg dyrker selv, så der bliver tale om måske 80-100 g topskud.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 mar 2019 18:56 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
QWISO. Brug noget isopropyl alkohol med 99% alkohol og hæld over skunken. Derefter damper du alkoholen ind indtil der kun er olie tilbage.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 apr 2019 15:26 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Gammelsmoelf skrev:
Hej

Jeg er ude efter den mindst sundhedsskadelige måde at indtage mit halløj på, og har gennem en længere periode lavet cannabiskapsler baseret på kokosolie i gelatinekapsler.

Jeg savner dog af og til det kick man får af at ryge det, men jeg har simpelthen ikke lyst til hverken vape, bong eller joints længere.


Hvorfor ikke bare bage en kage?
:peace:

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 apr 2019 15:29 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
OG SPISE KULHYDRATER???!!!! Du må være skingrende tosset Bo?!?!?? :0000

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 apr 2019 16:03 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Hah. Nåh, ja. Min fejl :D

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team