Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 12:16


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 17 jul 2018 11:59 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2012 19:07
Indlæg: 770
Min ventilator RAM model 08-355-355 har en lav og en høj funktion, der fungerer udmærket uden anden støj end forventet.
Har købt en regulator så jeg kan skrue længere ned for strømmen, så jeg om natten eventuelt kan skrue lidt ned for støjen, men hvis jeg på den lave funktion på ventilatoren skruer bare en anelse ned, kommer der en lidt skurende lyd ala lidt metal mod metal, hvis det giver mening. Lyden er på en måde højere end bare ventilatorlyden.
Kan sådan set ikke bruge regulatoren, da den jo så larmer mere om natten.
Mit spørgsmål er så- er det normalt eller skal den byttes?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jul 2018 13:42 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
Er regulatoren beregnet til den ventilator?

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jul 2018 13:55 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2012 19:07
Indlæg: 770
Det regner jeg da med. Mit tørretelt og alt der hører til, er købt i den samme growshop under kyndig vejledning.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jul 2018 01:21 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
Kører ventilatoren fint i begge hastigheder uden mislyd?
Det lyder til regulatoren ikke virker, eller også skruer du ventilatoren for langt ned, så den summer en del.

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jul 2018 07:12 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2012 19:07
Indlæg: 770
Regulatoren virker-den skruer stille og roligt ned til nærmest nul. Mislyden går i gang med det samme jeg skruer bare en anelse ned og bliver højere og højere nu længere ned.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jul 2018 18:04 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jan 2012 01:50
Indlæg: 302
Jeg har brændt den lave "gear/speed" af på sådan en her ved at bruge en dimmer/modstand/begrænser..

https://www.billigvvs.dk/Ventilation-Kl ... LUQAvD_BwE

mit råd er når man køber nyt så køb en mindre TD-SiLENT fx. 100mm og brug større rør, slanger og air-hoods for men dem model udsugning er det luften man høre ikke motorstøj.. (og fjollet at købe en udsugning til 3000kr. og køre den på 20%)

Bright..,

_________________
If you do drugs ?
Don't let drugs do you !!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jul 2018 22:10 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
En normal "dimmer" er ikke god til motore, og jeg tror det er dér mislyden kommer fra. Motoren skal have en styring. Dimmeren kvæler bare på mængden af strøm der kommer gennem den, og det kan brænde motoren af over tid, som BrightShadowDK oplevede.

Det du mangler, er sådan en her: http://hydroponics.dk/hash_dyrkning/230 ... ller-(1fan)-2%2c5a/c-24/c-87/p-611
Den der er lidt "fancy", det var bare den første jeg fandt. At du er blevet solgt en billig lysdæmper er blot uvidenhed fra sælgerens side.

Jeg mindes, at forhandler links er blevet ok, ellers beklager jeg her på forhånd.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jul 2018 01:01 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
En lysdæmper klipper i frekvenskurven, så den tænder og slukker for pæren en del gange i sekundet, så det ser ud som om den lyser svagere eller skarpere.

Hvis man skal regulere hastighed på en motor, er man nødt til og regulere frekvensen (hertz).
Vi har her i EU 50hz i vores elnet, og de fleste motorer er lavet til og køre 3000 omdr/min ved 50hz.
Regulerer man frekvensen fra 50hz til 25hz, vil motoren gå fra 3000 omdr/min til 1500 omdr/min.

Til det bruger vi elektrikere det der hedder en frekvensomformer, også kaldet VLT, hvor man enten styrer motorens omdrejningstal med et potentiometer på VLT'en, eller har en analog værdi på 4-20mA, som styrer den, ved feks 4mA kører den 0% og ved 20mA kører den 100%.

Tænker det er derfor din ventilator larmer, for hvis du skruer den helt ned i bund, slukker for strømmen så møllen står helt stille og tænder igen,vil jeg vædde med det tydeligt kan høres på den, at den kun får spænding i pulser, og ikke regulerer jævnt i frekvens kurven i stedet.

Lyder det rigtigt TS?

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jul 2018 07:58 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Narkopolo skrev:
En lysdæmper klipper i frekvenskurven, så den tænder og slukker for pæren en del gange i sekundet, så det ser ud som om den lyser svagere eller skarpere.

Hvis man skal regulere hastighed på en motor, er man nødt til og regulere frekvensen (hertz).
Vi har her i EU 50hz i vores elnet, og de fleste motorer er lavet til og køre 3000 omdr/min ved 50hz.
Regulerer man frekvensen fra 50hz til 25hz, vil motoren gå fra 3000 omdr/min til 1500 omdr/min.

Til det bruger vi elektrikere det der hedder en frekvensomformer, også kaldet VLT, hvor man enten styrer motorens omdrejningstal med et potentiometer på VLT'en, eller har en analog værdi på 4-20mA, som styrer den, ved feks 4mA kører den 0% og ved 20mA kører den 100%.

Tænker det er derfor din ventilator larmer, for hvis du skruer den helt ned i bund, slukker for strømmen så møllen står helt stille og tænder igen,vil jeg vædde med det tydeligt kan høres på den, at den kun får spænding i pulser, og ikke regulerer jævnt i frekvens kurven i stedet.

Lyder det rigtigt TS?


word


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jul 2018 11:26 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2012 19:07
Indlæg: 770
Randomname, mener ikke forhandlerlinks er ok og desuden virker dit link ikke.

Min fan speed controller er en Variispeed
08-375-060 til 180kr.

Tak for svarende, problemet er gået i orden efter jeg har sovet den første nat, med ventilatoren kørende på højeste gear i værelset ved siden af soveværelset-kunne næsten ikke høre den.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jul 2018 11:52 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Det er ikke et link, blot en url. Fedt problemet løste sig lidt, meld lige tilbage, hvor længe det går. 180 er billigt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jul 2018 12:04 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2012 19:07
Indlæg: 770
Jeg bruger ikke regulatoren, og kører i højeste gear på fastindstilingen på ventilatoren.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 aug 2018 10:23 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2012 19:07
Indlæg: 770
Lige et tilægsspørsmål.

Angående de nye fjernbetjente elmålere- kan de måle hvilket elektrisk apparat der er koblet på nettet? Altså om de 27 watt min ventilator kører med er en pære der lyser, eller en ventilator?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 aug 2018 11:23 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Psykofreak skrev:
Lige et tilægsspørsmål.

Angående de nye fjernbetjente elmålere- kan de måle hvilket elektrisk apparat der er koblet på nettet? Altså om de 27 watt min ventilator kører med er en pære der lyser, eller en ventilator?


Nej - man kan kun se hvor mange watt der forbruges ikke hvordan de bliver forbrugt.
Det som bekymre mig er at man kan se den profil hvormed man bruger strøm. Hvis der hos en elkunde, i en periode er et minimums forbrug på 300 - 500 W i 18 timer pr døgn efterfulgt at en periode med med forbruget 12 timer, og så en periode hvor der ikke er noget minimums forbrug, vil det kunne blive betragtet som et mistænkeligt forbrug. Hvis politiet får adgang til vores alle sammens forbrugsprofil vilde kunne bruge det.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team