Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 17:26


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 15 jun 2018 15:46 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 feb 2017 19:04
Indlæg: 41
Hej folkens.

Har dyrket nogle autoer i løbet af foråret og forventer min første høst til slutningen af juni (wuuhuu). Jeg har nu tænkt mig at dyrke nogle fotoperiodiske, som kan vegge i løbet af midsommeren og så endelig gå i blomst i løbet af september (oktober?) måned.

Jeg kunne derfor godt bruge lidt hjælp til at finde en oplagt strain til dyrkning, baseret på følgende kriterier:

- Er tilegnet dansk/nordisk klima
- Er okay potent (min. 15% THC, minimal CBD)
- Om det er sativa eller indica er ligegyldigt, men sativa foretrækkes
- Frøene skal være feminiseret

På forhånd tak, og go ryger :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jun 2018 09:14 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Jeg vil tro at man ikke kan nå en lys styret type i år.
Find frø fra planter som er dyrket i dk. fx Lolland kush. Planterne skal være tilpasset dansk klima så deres blomstring starter først i august.
Jeg har kun haft succes med denne type når de startes tidligt, indendørs i potter starten af marts og udplantning midt maj.
Du kan nå en gang auto til i år. Evt i potter så de kan komme i læ hvis der kommer meget regn i august september


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jun 2018 15:55 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 aug 2011 00:18
Indlæg: 104
Som Ryhudaso siger, vil jeg også mene du er for sent ude med regulære strains for i år. Dyrker selv regulære, og starter som regel indenfor i start/midt april, så de kan komme ud omkring 1. maj, afhængigt af nattefrost.

Et hold autoer er mere realistisk, med et håb om et tørt efterår. Muggen er din værste fjende. Hvis jeg var dig ville jeg ikke købe mig fattig i dyre feminiserede autofrø, men finde nogle semi-pro dansk avlede nogle og bare sætte nok så du får hvad du vil have, men det kommer også an på dyrkningsmetode, plads osv.
Skriv en PB hvis du vil have links til frø.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jun 2018 09:10 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 maj 2014 12:59
Indlæg: 133
Tillykke med den kommende høst :mrgreen:

Jeg har meget dårlig efaring med at plante autoflower efter d. 1 Juni. De når simpelthen ikke at blive færdige pga mug. Har aldrig haft en der har overlevet blomstring i August. Så derfor mener jeg du har gjort det rigtige og startet med autoflower. Jeg kender flere som planter regular her til 1. juli - de når at få 1-1½ mdr veg inden blomst og holder som sagt en langt mere stabil blomstring i august/sep/okt..

Jeg har selv været på jagt efter femi strains i år uden held. Ville tage de bedste klima tilpasset sorter fra seedheaven og ellers så døje med de hanner der kommmer..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 okt 2018 09:32 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 17 okt 2018 08:55
Indlæg: 2
Hvis du kan holde dem overdækket når duggen falder og når det regner, så kan du dyrke det meste - med tilstrækkelig opmærksomhed og omsorg.
Du vil blive meget overrasket over Female Seeds Outdoor Grapefruit. Fantastisk plante, slår det meste pot, især på smag.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team