Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 23:44


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Må en begynder starte med Hydro
Nej - alle ved, at du skal starte med jord 0%  0%  [ 0 ]
Ja - fuck verden 100%  100%  [ 2 ]
Afgivne stemmer : 2
Forfatter besked
Indlæg: 07 jun 2018 00:22 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jun 2018 23:55
Indlæg: 10
Kære folkens.

Nogle der bruger Gro-skabe. Sådan med udsugning og alt muligt. Ikke telte men deciderede skabe.


Senest rettet af noobstup 09 jun 2018 14:15, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jun 2018 07:53 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Hvis du vil kunne ryge 3 gram om dagen og det tager 100 dage-150 fra frø til høst hvis du vælger en relativt hurtig sort, så skal du lave 300-450 gram pr høst, og det kræver vel et rum omkring 100x100x200 cm og en 600 watts HPS eller værre...

Du kan sikkert sagtens dyrke hydro, jeg tror de kits der er rimelig idiotsikre, men samtidigt, så tror jeg du kan gøre det hele mere enkelt for dig selv hvis du starter med at poste pengene i skab, lys og ventilation, og så kan du starte med at bruge jord og evt. opgradere til hydro senere. Hvis det skal leve op til dine krav, så skal kulfilter og ventialtion være af ret god kvalitet, så det er der du bør smide pengene. Husk også at have god udluftning i rummet hvor skabet er, ellers får du kondens på væggene, som kan give skimmelsvamp.

Det nemmeste for en begynder er at købe autoblomstrende frø og dyke dem i jord. Dem skal du bare så og passe. Traditionelle ikke-autoblomstrende sorter skal du stimulere til at gå i blomst ved at ændre hvor mange timers lyd de får dagligt, og de tager typisk længere tid fra start til slu, og de vil gerne blive højere end du kommer til at have plads til.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jun 2018 02:23 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jun 2018 23:55
Indlæg: 10
Findes der jord, som indeholder alt det en kort auto skal bruge i en grow box, sådan så man virkelig bare skal have lys og vand?

Og hvor svært er det at lave SCROG-træning?


Senest rettet af noobstup 09 jun 2018 14:15, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jun 2018 07:36 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Nej, du skal faktisk helst så de frøene i ugødet jord, for de kan have svært ved meget gødning i starten. Du skal i bund og grund bare have 2 flasker gødning. En til den vegetative fase og en til blomstringen. Det samme gælder for autoer, selvom de selv går i blomst.

SCROG er en god idé, men der skal du være opmærksom på at du ikke kan bruge autoer, fordi du ikke kan kontrollere hvornår de går i blomst. Udover det er det ret lige til. Du sætte noget hønsenet over din plante, og alle skud der titter op igennem, stopper du ned under nettet, indtil planten er spredt ud og dækker hele rummet. Og så sætter du den i blomst og lader den skyde op gennem nettet.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jun 2018 22:49 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jun 2018 23:55
Indlæg: 10
OK. Fedt. Igen, tak for svarene. De er uvurderlige for sådan en som mig, der godt kan lide at planlægge det hele ud, så jeg ikke står med katten i sækken. SCROG tænder mig, da jeg vil have et lille skab og stort udbytte, lissom det også ser flot ud, men teknikaliteterne i det kan lyde skræmmende i blogs. Så er det rart, at du lissom skærer igennem og siger, at man bare skal stoppe dem ned under nettet.

Håber du hænger ved.


Hvad mangler jeg herfra?


Senest rettet af noobstup 09 jun 2018 14:15, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jun 2018 07:33 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Okay, du ville nok ikke få et perfekt SCROG første gang ved bare at stoppe dem ned. Men princippet er enkelt nok.

Mange forspirer, men det er ikke et must. Tvært imod så kræver det du skal håndtere den lille kimplante, som er ret skrøbelig. Og sæt 4 autoer derind i første omgang. Det er spild af strøm, ikke at fylde skabet ud.

Du mangler vel potter, jord, gødning og frø. Jeg ville nok vælge potter omkring en 3-5 liter til sådan et skab, og nogen der ikke er for høje. Hvis du finder nogen der er Ø 20 cm, så passer det med 3x3 planter til SOG senere hen. Jord har dit lokale supermarked, eller du kan købe en super fancy blanding eller selv lave en super fancy blanding af alt muligt. Men almindelig pottemuld fungerer udemærket. Gødning bør du købe til formålet, samme sted som du køber frøene. Der er også mulighed for at købe et hav af tilsætningsstoffer og ting og sager. Det kan du sagtens, men i bund og grund skal du bare have 2 slags gødning, en med meget nitrogen til den vegetative fase og en med mindre nitrogen og mere kalium og fosfor til blomstringsfasen. De bliver tit solgt sammen som kits, så det er let at finde ud af. Og så frøene. Når du vælger den sort. du vil have, så kig på hvor lang tid de er om at blomstre og vælg de hurtige af dem. De langsomtblomstrende sativa dominerede sorter vil blive for høje. Husk der går plads fra både for oven og neden til lampe og potter, så du kan måske have en plante på 70-80 cm før det giver problemer. Og så er der det om de er feminized eller ej. Feminized frø vil altid blive hunplanter, og derfor behøver du ikke så "ekstra" planter. Til gengæld er de dyrere. Køber du ikke feminized frø, så skal du så cirka dobbelt så mange planter, fordi halvdelen vil blive hanner.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jun 2018 10:41 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jun 2018 23:55
Indlæg: 10
Glimrende Bubber!

Igen, det er uvurderlig viden. Og det har været dejligt at stå op og få nye informationer et par dage i træk nu, :-)

Og tro mig, hvis vi kan finde en måde at gøre det på, eller mødes en dag på staden, så giver jeg gerne 10% af min første høst til dig :-)

PS: Der er to fans i skabet, men skal man også have en til at blæse på planterne? Nogle siger, at det gør dem stærkere, men det er måske i større setups end 0.35m2?

Og er det rigtigt forstået, at indicaer er gode til SOG i et lille skab? (Jeg tænker, at svaret er ja :-) )


Senest rettet af noobstup 09 jun 2018 14:16, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jun 2018 11:19 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Du står godt nok sent op de fleste dage ^

De store potter vil mest være en fordel ved store planter. Fordelen ved de små er at du skal bruge mindre jord og der kan være flere af dem derinde.

Jeg ved ikke lige hvilke frøsorter jeg skal anbefale, for det ændrer sig hele tiden hvad der er på mode og jeg har ikke fulgt med i nogle år nu. Men find nogle sider der sælger frø, og forelsk dig et en af dem. Generelt, så behøver du som begynder ikke at bruge mange penge på frø. Selv billige frø er i de fleste tilfælde rigtig gode. De fleste af dem er kryds af indica og sativa (og hvis de autoblomstrer, rudiralis), så ja, du kan sagtens få nogle med blandede gener. De fleste autoer er dog indicadominerede, altså lave og hurtigtblomstrende med brede blade.

Og ja, indicaer er bedst til SOG. Men SOG er sådan set bedst med kloner. Altså at du har en plante du tager stiklinger af, så du får 9 planter der opfører sig helt ens og alle er hunner osv.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jun 2018 12:34 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jun 2018 23:55
Indlæg: 10
Ja, jeg sidder jo og læser om gro-teknikker :-)

Er smaskforelsket i SCROG. Hvorfor gør alle ikke det?

Og modtaget i forhold til frø. Mon ikke den lokale frøpusher kan hjælpe lettere på vej.

I forhold til kloner, er det nok at putte dem i sådan en som IKEA har kørende? https://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/20318724/

Og hvordan tager man stiklinger af planterne?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jun 2018 13:15 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
SCROG er kun praktisk i mindre skala. Men så er det også hyggeligt. Det tager også typisk lidt længere tid, fordi du skal vente på planten fylder nettet ud.

Ja, sådan en dims ville være fin at lave kloner i. Du skal også have noget rodhormon, som du sikkert også kan købe der du køber frø. Og noget lys over den. Det er nok nemmere du finder en video om selve kloningesprocessen end at jeg forklarer det. Du kan kun tage kloner af ikke autoblomstrende sorter, fordi du kan forhindre dem i at gå blomst indtil du synes de er klar. I princippet kunne du godt plante 3 autoer og en normal (betinget alle er hunner) og så have dem ved 18 timers lys hele vejen igennem. Når autoerne så er ved at være færdig, klipper du kloner at den sidste plante og bytter rundt når du høster. Så giver du klonerne en uge eller 2 med 18 timers lys og så skifter du til 12 timer, og så går de i blomst.

Ud af de metoder her, så er SOG den jeg har set de flotteste udbytter med. Men det kræver så også en moderplante. Nr. 2, hvis man ikke gider kloner, er bare at så planterne og lige toppe dem enkelt gang lige inden de starte med at blomstre og så ellers lade dem vokse som de vil.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jun 2018 13:27 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jun 2018 23:55
Indlæg: 10
Noteret.

Nu tror jeg, jeg faktisk er ved at være igennem den første runde af spørgsmål.

Tak for hjælpen.

Kender du til gode steder med såkaldte grow-logs?

Og er det andre gode danske fora til denne slags, og gerne med grow-logs?


Senest rettet af noobstup 09 jun 2018 14:16, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jun 2018 13:50 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Jeg kender ikke lige til andre forums. Dansk Cannabis Forum er vist ikke rigtig aktivt længere, hvis det overhovedet stadig kører. Men der er en del gamle growlogs herinde, hvis du graver tilbage eller bruger søgefunktionen.

Og godt du kunne bruge det til noget. God fornøjelse.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jun 2018 14:49 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
noobstup skrev:
Er smaskforelsket i SCROG. Hvorfor gør alle ikke det?

Nu er jeg ikke så meget inde i det, men er mug ikke et af de store problemer ved denne metode?

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jun 2018 15:38 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jun 2018 23:55
Indlæg: 10
Godt ord igen. Bubber?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team