Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 12:42


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 13 maj 2018 15:16 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 maj 2016 13:44
Indlæg: 9
Hej med jer!

Efter at have researchet flere dage uden at finde svar på mine spørgsmål, så tillader jeg mig at spørge til råds! Jeg er en gravid kvinde som har ekstremt grønne fingre. Skal på barsel lige om lidt, og blev ret træt af at dyrke jordbær og tomatplanter samt diverse krydderurter :-) Derfor besluttede jeg mig for, at dyrke lidt cannabis. Hvis alt går vel, så skal jeg lave olie til hår og hud i sidste ende.

Jeg bestilte 5 auto white widow frø, og fik et auto femi sweet tooth frø med, satte dem til at forspirre indenfor og nu er de alle sammen kommet så fint op i en plantebakke. De blev plantet d. 10 maj og er vokset den del bare på tre dage. Skal lige siges at jeg rykker dem ud i haven om dagen, efter de har stået i morgensolen på den anden side af huset også :-) Det hjælper gevaldigt med lidt omsorg.

Jeg var i Silvan forleden og fortalte havemanden åbent om mit projekt. Han solgte mig 2 plantesække, hvor planterne skal plantes i når de er ca. 15 - 20 cm og jeg måske allerede har sorteret hanplanterne fra. Derudover fik han også solgt mig kapilærkasser til sækkene, hvilket jeg tænker er smart.

Regner med at ca. 3 maks 4 planter bliver hunplanter. Dvs. 2 - 3 white widow og den ene sweet tooth.

Mit spørgsmål er: Hvor meget kommer det til at lugte? Jeg tænker især når de går i blomst. Har kigget på sådan et drivhusdækken som man kan sætte over sin kapilærkasse - kan det reducere duften en smule? Evt. hvis jeg putter et kulfilter inden i også?

Det skal lige siges at jeg bor i et rækkehus, så der er udsyn til min have fra få vinkler, men i og med at jeg planter så mange andre ting, så tænker jeg ikke at det er et problem.

Min backup løsning er at rykke planterne over til et familiemedlem, men ser allerhelst at planterne er hjemme hos mig, naturligvis.

Vil det være muligt at rykke planterne indenfor når de går i blomst? Eventuelle duftgener indenfor skal jeg nok overleve i 2 måneders tid.

Jeg har kun prøvet at ryge WW, aldrig dyrket før - så hvor stor er forskellen på duften når man ryger kontra dyrker? Husker nemlig at denne sort dufter MEGET kraftigt når den bliver røget :)

Håber i kan hjælpe derude :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 maj 2018 18:20 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Min erfaring siger mig at selv semi bøllehø pot af tvivlsom kvalitet stinker kraftigt når de er i blomst. Dog har jeg ikke den store erfaring med at dyrke.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 maj 2018 21:13 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Cannabis planter de stinker og især skunk (deraf navnet). Skunk var oprindeligt en sort der blev fremavlet til at være meget potent og mange af de sorter der findes stammer fra denne sort (sådan har jeg i hvert fald fået det fortalt). WW er bestemt ingen undtagelse. Der er sorter der stinker mindre end andre, men der findes umiddelbart ikke nogen der slet ikke har den der karakteristiske duft. Du kan godt rykke dem indenfor i et sydvendt vindue, men udbyttet bliver ikke det samme. Alternativt skal du investere i gro udstyr, men det er lidt omfattende i forhold til normalt havearbejde.

Jeg ville personligt have det lidt nøjern over at dyrke flere planter skunk i min have inden i byen, med naboer og forbipasserende. Jeg tror langt de fleste mennesker er ligeglade, men der findes desværre folk der godt kan lide at stikke næsen lidt langt frem og fortælle gud og en hver mand (herunder panserne) om ulovligheder. Dit projekt er jo, som du er klar over, ulovligt og man kan altså få en ret stor bøde for at dyrke. De vejer hele plantens vægt og omregner det med en latterlig faktor, der gør at det hurtigt kan blive større bøder end hvis man bare har lidt liggende.

Men nu ved jeg ikke hvor mange forbipasserende der er i dit kvarter. Det hele er jo lidt sådan cost/benefit-analyse. Hvis jeg havde bekendte med mere anonyme forhold, ville det da klart at være at foretrække. Så skal de selvfølgelig have en bid af kagen :)

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 maj 2018 21:19 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Udover det er det heller ikke uhørt at nysgerrige folk desværre kører dårlig stil og har lange fingre. Kender flere der har fået stjålet deres planter fra egen have :/

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 maj 2018 21:53 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 mar 2013 19:34
Indlæg: 390
Min erfaring fra egen udendørs dyrkning er at planterne ikke lugter specielt meget, kun når man kommer tæt på...

_________________
Lov og ret er et net
med så sære masker i,
at de små hænger på
og de svære slipper fri.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 maj 2018 11:53 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
Hej NN1!
da det er autoer, ka du godt tage dem ind.. -de blir fœrdige anyhow.. men jeg ville nok også flytte dem til det sikreste sted.. duften af cannabis er nemlig meget nemt at genkende..
hvad menes der med olie til hud og hår? :D
VhS

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 maj 2018 18:04 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 maj 2016 13:44
Indlæg: 9
Tak for jeres svar og bidrag!
Jeg må se tiden an og vurdere hvor meget planterne vil lugte på sigt, og så evt. rykke dem ind eller til et sikkert sted. Håber dog at de først begynder at lugte når de går i blomst. Desuden har jeg åbenbart fået nogle alt for gode frø. For alle planterne stortrives.

STWOD - jeg tænker, at bruge det til tør hud og hår. Har ingen erfaring med det, men tænker cannabis virker mod det meste. Jeg er stoppet med at ryge planten for to år siden, så nu afprøver jeg dens andre egenskaber :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 maj 2018 20:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Det er olie presset fra hampefrø som man bruger til kropsplejeprodukter. Jeg ved ikke hvordan det er tænkt at få THC olie smurt i håret, det kan nok opløses i en anden tynd olie fx mandelolie, men så kommer håret da til at lugte af tjald. Jeg har forsøgt at behandle håndeksem med THC olie i kokos olie, (det virkede ikke), men det gav finger med en karakteristisk lugt.
En enkelt stående plant kan lugtes på ca 10 meters afstand i varmt stille vejr.
Planten kan holdes ekstra lav ved at klippe center topskuddet når den er ½ meter høj eller har sat 4-6 side skud og herefter tvinge side skuddene ned i lav højde


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jun 2018 19:49 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jun 2010 20:37
Indlæg: 90
Geografisk sted: Fyns Land, Danmark
Vil med garanti garanterer at din have kommer til at dufte ;)
Når det nu er en skunk strain, autoflower..

Smid nogle tomatplanter hist og her, så er der ingen der ligger mærke til det..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jun 2018 19:51 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jun 2010 20:37
Indlæg: 90
Geografisk sted: Fyns Land, Danmark
Forøvrigt må du da gerne smide nogle pics op af dit grow..

Altid fedt og se hvordan det går for folk..
Arbejder dog selv i alm grønt udendørs..

Skunk kræver meget lys..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jun 2018 16:34 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 maj 2016 13:44
Indlæg: 9
De er over 1 meter høje nu og gået i blomst for ca 2. Uger siden. De dufter, men ikke så kraftigt som jeg forventede. Man skal relativt tæt på for at kunne lugte det. Tror dog duften bliver kraftigere i takt med blomsteringen. De er iøvrigt alle 6 hunplanter og stortrives. Jeg smider lige nogle billeder op når jeg er ved min computer :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team