Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jun 2025 23:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Nybegynder
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: SydJylland
Hej alle sammen,

Jeg er både ny her i fællesskabet og til at gro så vil da lige hilse på alle og håber i ikke vil være for hårde ved mine begynder fejl.
Men jeg er som sagt næsten lige gået i gang med at dyrke disse Sweet Tooth. Auto-Femi skunk hvor jeg har plantet et frø den 20/5/2017
og et frø den 7/6/2017. Tog en stikling fra plante 1 som blev sået den 20/05/2017 da jeg kunne se den godt kunne tåle at få taget en stikling.
Min fremgangmåde er som vist på billedet forgået udenfor i et lille hjemmelavet drivhus der er fyldt med 50 liter muldjord med gødning og 10 liter leca sten.
jeg er lige gået igang med at gøde med 2 litervand der er tilsat 10 ml gødning af mærket Min Have Næring.
Da Jeg somsagt er helt ny og blot har læst lidt om det via Christian Florestans Marijuana Guide vil jeg derfor gerne høre om der er nogen som kan komme med lidt indput?
Er der noget jeg gør forkert? Er der noget jeg kan gøre bedre? Gode råd?
Jeg vile osse gerne vide hvordan man ved når en plante er klar til at blomstre?

DRIVHUS
Billede

Billede

Billede

Billede

PLANTE 1 20/5/2017
Billede

Billede

Billede

PLANTE 2 7/6/2017
Billede

Billede

STIKLING 1/7/2017
Billede

Medlem

Det ser godt ud.
Det er auto-er og den store er allerede igang med blomstring, man ser tydeligt de hvide støvdragere, de burde være høstklar om ca 2 mdr
Bladene på den store er ikke helt ok i spidserne. låget skal nok af drivhuset når solen skinner, for at de ikke får det for varmt. De har også bedst af at stå i det fri de næste par måneder.
Pas på med ikke at få overgødet. Det burde nok vente lidt, hvis det er gødet plantejord der er brugt fra starten. Mangel på gødning giver gule bladspidser på de nye blade

Dedikeret medlem

Fine planter de skal nok blive lækre inden længe. Det er dog ikke overgødning, som har forårsaget de gullige nederste blade samt pletterne på bladene. Overgødning "brænder" som oftest spidserne på bladene. Jeg vil i stedet vove at påstå at det er mangel på gødning så giv dem gerne en skud ekstra måske af en bedre gødning hvis du kan finde det. Nu du har en have så drop den kasse og smid dem i et bed hvor rødderne ikke skal kæmpe om pladsen. Jeg tænker også at den plastikkasse de har over sig blokerer mere af solen end den ekstra varme giver mere vækst, så sæt dem hellere ude i den fulde sol.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Jeg vil tilføje, at man generelt ikke anbefaler at toppe eller tage stiklinger af autoer, da det vil koste i udbyttet i enden.
Den blomstrer når den blomstrer, så de små stiklinger vil ikke blive meget større, men stadig være i blomst.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Junior medlem
Brugeravatar

Ryhudaso:
Okay jeg trode faktisk de havde brug for meget varme så det vil jeg da straks ændre og kun bruge låget om aftenen/natten? Og om 2måneder mener du den kan høstes?

Nafets:
Jeg er simpelthen så forvirret over det med gødning og er derfor først begyndt at gøde dem nu. Men om den gødning jeg bruger er den rigtige? Og om jeg gør det rigtigt er mig en gåde?

Pestilence:
Så den stikling jeg har plantet bliver kun til en blomst?

Dedikeret medlem

Jeg er af den overbevisning at der er kommet et stort marked for cannabisgødning dels fordi der er mange som ikke ved så meget om det og del fordi der er nogle med unikke behov for gødning (hydroponics osv) I langt de fleste tilfælde kan man klare sig med en god grønsags/blomster gødning med en nogenlune NKP værdi. Du burde være good men de ser ud til at være lidt sultne da de nederste blade er blevet gullige. Ellers plant dem ud i et bed med en god jordblanding i med masser af sol i stedet, så får de heller ikke brug for gødning med det samme.

Junior medlem
Brugeravatar

Nafets:

Jeg bruger lige nu denne her gødning, men jeg er lidt skeptisk ved at bruge den da der står kalkfjerne på den osse?

Billede

Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]