Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 23:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej guys,

Første grow er sat igang og er rendt i spørgsmål efter 5 dage.. :eyes:

Har spiret 5 feminiserede super silver haze frø mellem fugtigt papir som anbefalet mange steder.
Efter to dage var tre frø klar med små 3-4 mm kimrod og de blev sat i jiffy pots for at gro. Jeg tog afsted over weekenden og lod dem være mørk i en tom champignon bakke. Da jeg kom hjem (48 timer senere) var de groet med en tynd tynd lang spire med små gule sammenfoldede blade helt ud af bakkens huller i toppen!!! De blev straks planter om i spagnum Potter med 1 del perlite 1 del Leca og 2 dele pottemuld, og under en 300 w Led (220 effektive watt) lampe med "veg" funktion. Lampen er ca 30 cm over planterne. Efter en dag er bladene nu foldet ud og er grønne. Bortset fra en hvor frøen hænger på bladet endnu -
(sidespørgsmål) skal jeg prøve at fjerne frøen fra bladet? Er bange for at skade det. ?
Tilbage til sagen. Problemet er at den tynde tynde og ca 8-9 cm lange hvide stamme, ligner noget der kunne knække hvert sekund. De får blæst og står og blafre en smule, men er bange for der gik noget galt under spiringen og at de skulle have været plantet om længe før under lys? Har taget billeder men kan sgu ikke lige finde ud af hvordan de skal ligges op her på tråden! Håber der er en venlig vis medgroer derude som kan hjælpe.

- all love og tak på forhånd

Medlem

Frø skallen burde kunne fjernes med forsigtighed, mem de plejer at falde af selv ret hurtigt.
Det lyder som om de har fået for lidt lys. Jeg giver lys så snart de stikker op af jorden, bruger er 32 w rød/blå grow LED
Er det er rigtig grow LED du bruger.

Junior medlem

Omg. Har tjekket 100 gange efter svar! Men af en eller anden årsag har jeg først set dig nu!
Tak først og fremmest. Ja det er rigtig growlight, og stammer er også ok nu, plantede dem om meget dydg, men mig problem er nu at de ikke er særlig høje af at være 3 uger. 4 Bladsæt og ca mellem 10 og 15 cm høje. Og 15-20 cm bred.lyset er ca 70-80 cm oppe.
What is going on?

- pft

Medlem
Brugeravatar

Det lyder underligt. Starten i dit problem lyder som for lidt lys, men det fik du jo redet bod på rimlig hurtigt lyder det som.
Hvor lang tid lys giver du dem? 18 timers lys ville jeg anbefale i hvert fald. Du kan måske os have stresset planten lidt i starten med for lidt lys og omplantning . Kan stress/chock dem nogle gange så gør deres gro lidt i stå. Men de kommer igen hurtigt. Med Auto flower frø skal man helst undgå det helt.
Hvilket jord bruger du? Hvilet gødning bruger du? Hvilken lampe model bruger du? Har du navnet på den? :) 70 - 80 cm lyder fornuftigt nok, men strækker de sig og bliver lange og tynde. Så det fordi de søger mere lys, så ville jeg sænke det, prøv sænk den til 60-65 men hold øje med dem lidt. Hvis de viser tegn på for meget varme hæv den lidt igen.

Husk de skal altid have en form for vind på sig . Du Skal have en blæser på dem hele tiden, så der kommer vind cirkulation .Så de står og svajer stille og roligt i luften, da vind vil gøre deres stamme stærkere så de kan tåle mere vind.:D

Dedikeret medlem

Du kan sagens begrave den lange stilk og samtidigt skrue op for blæseren. Hvis du gør det så vær forsigtig når du potter om eller smider din jiffy over i en større potte og dækker til med jorden. Den begravede stængel vil efter et stykke tid selv begynde at skyde rødder ud fra sig så det gør ikke spor.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]