Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jun 2025 19:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hey Guys

Jeg har i lang tid ikke røget, førhen kun hash, men er ikke så vild med tobak som hash jo skal blandes med. Har røget pot/skunk en gang som jeg følte var bedre, jeg flytter hjemme fra til sommer, og vil derfor igang med at dyrke i i vindueskarmen. Jeg ønsker en pot sort som ikke er sofa ryger, men som man kan fungerer på samtidig. Har i nogle forslag der til seeds evt.?

Det skal siges min økonomi er stram pga SU, derfor jeg ikke vil købe af dealer. Bør jeg måske stille planterne i en bakke og så købe en sparepærer også ind i et skab 18 timer om dagen med lys? eller der dyrt i længden?

Senest rettet af M_Theman 02 maj 2017 23:35, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

Autosorter gør sig godt i vinduet, så det ville jeg kigge efter, der er efterhånden et godt udvalg, og mange af dem giver en fin balanceret virkning hvis man går efter de mere sativa dominerede af dem.

Dedikeret medlem

IMO er det alt for risky og giver et sølle udbytte at gro i vindieskarmen. For det første er det muligt at det vækker opsigt igennem ruderne, for det andet kommer det til at stinke hele din lejlighed til og evt. alarmere dine naboer, for det tredje er det nogle slags gæster du ikke kan have forbi.

Nu ved jeg ikke hvor du bor men har boet i Kbh, Viborg og Aarhus og alle steder pånær Aarhus ha jeg haft gode guerilla-grows. Jeg kendte til massere af potentielle steder i Aarhus men havde ikke interessen der.

Hvis du køber nogle gode autofrø som ikke er de helt små lowryder-krydsninger så har du mulighed for at få en rimelig pæn høst som nok skulle kunne holde dig kørende for resten af året.

Ved autofrø undgår du i mange tilfælde også mug da de er færdige et godt stykke forinden de kølige og regnfulde efterårsmåneder, hvis du altså kommer hurtigt igang.

Du bliver nød til at ressearche hvordan man udvælger et spot, forbereder nogle bede, sørger for vand tæt på eller i det mindste køber en brugt cykeltrailer så du kan vande dem i sommerens hede.

På den måde får du en lille risiko, hvis du er forsigtig, men også et kæmpe yield i forhold til et par ranglede planter i vindueskarmen som højst vil give dig 30-40 g tørret og en stinkende lejlighed med tilhørende noia.

Det er virkeligt ikke særligt svært at dyrke guerilla-grow. Der er en del arbejde i starten men efterfølgende skal du bare sørge for vand og lidt gødning og se dine planter gro store og flotte.

Medlem
Brugeravatar

Hvad med at gro det i et skab i en bakke? Med en sparepærer?

Medlem

Ja, hvis du vil have et ordentligt indendørs setup, så skal du altså have pungen op af lommen. Det betaler sig på sigt så at sige.

Hvad mener du egentligt med sparepære?

Dedikeret medlem

Lidt ressearch kan måske være på sin plads her. Indendørs dyrkning er fint, men det kræver alt fra varmehåndtering, filtrering af luften, nogenlunde sterilt miljø for at undgå mug, en solid investering for at få noget ordenligt tek.
Hvis du vil dyrke med sparepærer bliver det et sølle udbytte ift. tid, kræfter og penge du smider i det, og du vil stadig skulle isolere hele dit setup for at dine 5 g tørret ikke stinker hele din lejlighed til.

Hop op på cyklen og find nogle nogenlunde forladte steder hvor dine planter kan placeres så de ikke vækker opsigt eller stinker en nærlæggende cykelsti osv til. Måske bliver stedet så godt at du gentagne gange år efter år kan lave massive store planter der.
Det afhænger både at sort men især af hvor meget jordforbedring og plads de får hvor store de bliver, men du kommer meget vel til at have mere pot/skunk whatever end du kan bære hjem.

Se ham her eks: https://www.youtube.com/watch?v=d3D_hf_fJjE

Guerilla grow guide. (Har masser af gode tips til at komme nemt igang)
https://www.youtube.com/watch?v=T2FQ3ANYgy8

Medlem
Brugeravatar

Læste om en herinde på forummet, som havde plantet sine lowryder frø i en bakke og sat det ind i et skab med en 25 watts pære så de fik 12 timers lys cirka om dagen. Ville man kunne gøre det med succes eventuelt?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Nej

Jon2Jon3 skrev:
Ja, hvis du vil have et ordentligt indendørs setup, så skal du altså have pungen op af lommen. Det betaler sig på sigt så at sige.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]