Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 10:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Da jeg i samarbejde med nogle få andre er gået igang med at lave en bog om medicinsk cannabis, og cannabis og lidt sundhed idet hele taget, så ville jeg meget gerne have alt den hjælp, som jeg kan få af alle jer erfarne dejlige mennesker herinde! Alt info man giver mig, kan man selfølgelig komme med som anonym eller under et dækkenavn.! Men al info og hjælp er værdsat!

Jeg har over årene haft meget stor glæde af jeres visdom herinde, og vil først og fremmest takke jer mange gange for jeres store indsats i at sprede viden og knowhow, samt støtte ud over de normale grænser! <3 I er fantastiske! Er ked af jeg ikke er så aktiv her som jeg engang var!

Med dette sagt, så regner jeg med at komme med et par referencer og citater herinde fra, hvis at det er noget som jeg må for de folk der har skrevet, samt af admins/ansvarlige på siden! Dette gør jeg af respekt for den vigtige info herinde, samt for at fortælle de mange folk derude der mangler vejledning og hjælp, at denne side er en af de bedre at finde dette, frem for en facebook gruppe!

- Jeg ska som sagt bruge hjælp. Faktisk tager jeg gladeligt imod alle inputs i har herinde!

Kort forttalt så vil bogen blive en fuldstændig gro guide, fra frø til plante, samt en guide i hvordan der kan laves olie/røst og hash ud af denne plante, i forhold til de metoder jeg selv kender og bruger, eller metoder andre folk jeg kender bruger..
-Dertil vil jeg meget gerne i kontakt med folk, som selv laver nol/olie eller ligenden.. faktisk alt.. laver i mad på planten eller juice eller hva end det måtte være, og har lyst til at dele jeres erfaringer med andre der kunne få gavn af det!

Den anden del af bogen vil blive en samling er personlige erfaringer for folk der bruger cannabis. Om de så bruger det til en lidelse som depresion eller kræft, eller om de ryger det for at være kreativ, vil jeg lave en samling er personlige historier som folk de kan få lidt nytte af, og om ikke andet så for at dokumentere disse historier så der er noget sagligt til debatten, som er samlet!
- Har man en historie, oplelvelse eller erfaring man vil dele ud af så vil jeg meget meget gerne høre fra jer!
Man er velkommen til at kontakte mig, hvis man vil bidrage eller hjælpe, på min mail her på siden, eller på min msn mail, casgiga@msn.com, eller på min mobil 50/27/69/89 .. Jeg fanges bedst på telefonen =)!

Jeg håber meget at det færdige produkt vil være til dels til ære for folk herinde, så jeg vil meget gerne have inputs.

Har man links, eller relevant info jeg burde søge, eks. mennesker/foreninger osv. jeg burde kontakte, bøger, undersøgelser/forsøg der burde refereres til osv. så må i meget gerne smide links, eller sige hvor jeg kan finde det her i tråden!!

Tusinde tak for jeres hjælp!!
OnE LoVe! <3 <3

Junior medlem

Er godt nok lidt skuffet over der ikke er kommet nogen respons endnu, men det er så hva det er. Jeg håber det kommer, ihvertfald vil der komme en tak eller to til siden, og får jeg lov af dem der har postet og admin også¨et par guldkorn af citater!

Dedikeret medlem

Der er så stille, så jeg tillader mig at dele mine tanker.

Jeg synes lidt præmissen for bogen lader til at være at kapitalisere på viden der i forvejen er vidt tilgængelig, samt viden der ikke er så voldsomt anerkendt, hvilket har afholdt mig fra at byde ind. Sådan lidt som man kender det fra kogebøger og selv-hjælps bøger. I din søgning på information synes jeg også, at det ville være bedre at starte en diskussion om emner/ptoblemstillinger du er usikker/uvidende om eller vil have andre vinkler på, fremfor at forvente at blot få præsenteret information og kilder ud af det blå. Man ved jo nærmest ikke hvor man skulle starte.

Hvis bogen, stik imod min antagelse, ikke er et for profit værk men derimod for informations tilgængelighed, vil jeg dog gerne byde ind via PM.

Junior medlem

Bogen kommer i to udgaver, en der bliver så den ka komme på biblio, og den fulde udgave som bliver for dækkende til den vil kunne fås for penge, så den vil kun være at finde som gratis pdf! Alle mine bøger vil komme som PDF Gratis og som købebog til det offentlige. Det overskud der kommer vil gå til at behandle syge mennesker gratis hvilket jeg i forvejen gør og har gjort i flere år med planten og andre planter og dets ekstrakter. Mit hjertebarn er alle ska ha frø, og dette projekt bliver også udvidet til resten af skandinavien nu DK er ved at være plantet godt tilOG alle frø er gratis <3
Der vil komme en stor fokus på generel sundhed og problemerne der forårsager skaderne. Dette vil nok i sidste ende blive mere end først beregnet da jeg vil se mit snit til at snakke om andre vigtige ting, så forhåbentlig nogle af de tusinde der kommer til at læse den forstår alvoren i verden på andre måder. Selv i deres sygdoms kamp!

Hvis du mener der er så meget viden, så er du velkommen til at henvise mig til den! Størstedelen af viden på dansk er gamle eller oversatte bøger(hvilket ikke gør noget er også igang med at oversætte!), og der mangler i høj grad samling over især de danske regler og muligheder, især med personlig erfaring indover. Ellers ser jeg også gerne denne så der kan refereres =)!
Kogebøger er der ikke mange af på dansk heller, og det vil blive et lille fokus, medmindre at du med kogebog mener guide til fremstilling af olier, og ellers forarbejdninger af planten?! For dem mener jeg bestemt ikke der er på dansk ellers vil jeg elske en henvisning.. De eneste jeg kender til har været privat trykt i meget lille oplæg, og dem håber jeg også at få fingre i et par stykker af hvis jeg får lov at referere til dem!
Al den info der ligger på nettet ska ned fra nettet og i bøger. Ihvertfald så meget af den jeg kan nå at hente ned der er vigtig, også må der komme et online data på dansk primært omkring cannabis inde på bogens hjemmeside så den kan holdes opdateret som database til de kommende bind. Der er mange gode danske hjemmesider til gengæld, og dem vil der også komme referencer til dem af dem jeg kender, der vil være med =)! Bind 2 bliver udlukket person historie og er allerede ved at være oppe på de 500 sider og der vil blive konstant opdateret. =)

Jeg har ikke personligt super mange emner angående planten jer er usikker i. Der er meget jeg ikke ved om planten, men det er også umuligt at vide alt, og holde sig konstant opdateret så hurtig som det går nu. Blot herhjemme er det en stor opgave som tingene rykker på det her felt. Samt er det som sagt andres ord.. Så er der andre med erfaring og mening, som vil dele den er de velkomne.. Dette er udelukket ment som respekt i forhold til den viden er erfaring der ligger herinde der kan og har hjulpet mange. Så er der en der vil fortælle om terpener, og olier, og harpiks, plantens forsvar, nytte osv. så er de velkomne til også at få et par ord med. Så er det en blanding af flere mennesker med flere meninger.. DEt giver ligesom sådan et godt bredt perspektiv syntes jeg selv når jeg læser =)! Så er der lidt at tænke over, tage stilling til, og flere kilder at fylde op på, hvor det er 1. hånd direkte fra kilden det der står !
Jeg bygger den ene del af bogen op på personlig erfaring fra andre der vil dele,så den viden mangler jeg...Så blir det ikke "min bog" eller om ikke andet så ihvertfald den del mere en folkebog, og en forevigelse på skrift af de mange fantastiske historier jeg kender til, som kan vejlede, inspirere og opmuntre på ubeskrivelige måder i. Sidst af alt så kan jeg stikke en dansk helt udførlig bog i hånden på folk der er så dokumenteret gennemført at mine forældres venner kan overtales til noget der kan afhjælpe en lidelse. Samt kan den bruges som forsvar i en evt. domstol! Det andet bliver info og vejledning som sagt.. Især primært til det lovhelvede der ligger derude så folk de kan begynde at trække deres læge for en klagedomstol hvis ikke de sender de skide ansøgninger, og hvis de bliver ved med at lyve deres patienter op i ansigtet. Men der er stor forskel fra land til land, så det alene er en umulig opgave for dem vi er nu, men der kommer så mange lande med, som muligt, med så dækkende en beskrivelse af forholdene som muligt!

God vind derude

-- OnE LoVE! <3

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]