Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 19:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg ved ikke om dette er en nyhed, eller om det bare er nyt for mig. Men forskere har tilsyneladende lykkedes at fremstille 99,9% rene THC(-A) krystaller. http://www.marijuana.com/blog/news/2016/07/thc-a-crystalline-the-strongest-hash-in-the-world/

Jeg kan ikke rigtig læse mig til om det fremstilles via ekstraktion eller syntese, og de er desværre også tilbageholdende med deling af metoden. Men de nævner nogle ret simple ekstraktionsmaterialer/reaktanter

Admin
Brugeravatar

Vi kan godt være sikre på, at de ikke syntetiserer det fra bunden, når man bare kan gå ud og finde det i cannabisplanten. Totalsyntese af naturstoffer er dyrt og besværligt i mange tilfælde. Den første THC syntese, jeg har kunnet finde, er fra 1967. Så noget større videnskabeligt gennembrud er det vist ikke :)
Det nye er sikkert en billig og praktisk måde at ekstrahere det fra plantemateriale.

-Jimmy Carter

Moderator
Brugeravatar

Jeg kan ikke lade være med at se det som lidt misforstået at isolere enkelte cannabinoider, når nu vi ved at der er en synergieffekt når de indtages i sammenhæng, og når det tyder på, at ting som terpenoider også spiller ind i, hvordan vi oplever virkningen af cannabis. Omvendt kan vi måske blive klogere på den interaktion der er mellem forskellige virksomme stoffer, og man kan øge mængden af visse cannabinoider, så virkningen bliver mere målrettet det behov man har. Men for de flestes vedkommende vil nok være mere fordelagtigt at vælge en klon, der er målt til at indeholde en høj mængde af det cannabinoid man ønsker frem for at indtage det isoleret. - Ikke mindst når man sammenholder prisen. Der er en alt for stor industri, der tjener gode penge på at sælge dyre produkter med tvivlsom effekt til kræftsyge og andre dårligt stillede.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kunne ikke være mere enig med dig, Bismann. Men det kunne måske bruges som et tilføjelsesprodukt, hvor man tilsætter det fx olie som allerede indeholder samtlige cannabinoider, for at øge koncentrationen af udvalgte cannabinoider? Det kunne måske være fordelagtigt i nogle medicinske tilfælde. Bare rent gætværk, kunne heller ikke forestille mig at man skulle indtage det isoleret

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]