Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jul 2025 08:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Jeg er igang med at cure min cannabishøst, men oplever at mine topskud bliver mere fugtige over tid.
Alle topskud er tørret, så de er på grænsen til at være crunchy og de får ca. 10 min frisk luft med låget af om dagen - beholderen er ikke fyldt 100%, så der er luft i toppen. Alle topskud er trimmet og har en minimal stilk.

Der er gået ca. 1 måned siden høsten og synes egentlig at curingen har god effekt, men fugtigheden på topskudene synes jeg er irriterende, da jeg godt kan lide at ryge mine joints uden tobak og der fungerer de helt tørre topskud bare langt bedre i forhold til selve forbrændingen.
Jeg har haft nogle af topskudene ude af for at tørre til være at crunchy igen, men disse er også blevet fugtige igen.

Jeg leder nok efter et svar på om curingen med tiden vil tørre topskudene til den crunchy tilstand, eller om der er noget jeg overser i forhold til fugtigheden?
Er også en anelse bekymret for at tørre dem for meget/ofte udenfor beholderen i forhold til at nedbryde THC'en, men har haft svært ved at finde noget omkring hvor hurtigt luft nedbryder THC.

Håber nogle har nogle erfaringer de vil dele :)

Medlem

Efter min erfaring bliver topskuddene tørrer med tiden. Hvis dine topskud ikke er helt tørre er det nok en god idé at lægge dem jævnt, på er ren overflade, og lade dem tørre et døgn eller to :)

Medlem

Tak for rådet, men det har jeg bare prøvet og de er gået fra helt tørre til fugtige igen.

Moderator
Brugeravatar

Når du curre så flyttes fugten fra indersiden af skuddene til ydresiden, når man så lufter ud så tørre ydresiden lidt, og når låget kommmer på igen så flyttes fugten igen fra indersiden og ud. På den måde tørre det langsomt under curring, og fugten gør at der er nok mikrobielt liv til at nedbryde klorofyl og andet. Når man så har overstået den curring man vil have, kan man så tørre det til den tørhed man kan lide at ryge. De skal altså være fugtige under curringen. Du kan evt. tage noget fra du ønsker at ryge det næste stykke tid, tørre det, og så currre resten videre. Jo længere det curre jo behageligere er det at ryge.

Medlem

Mange tak, det giver god mening - jeg fortsætter curringen og tager noget fra til rygning, det virker som den bedste plan :)

EDIT: Findes der nogle angivelser for hvor hurtigt luft nedbryder THC, eller har det ikke nogen betydning, så længe det ikke ligger udenfor boksen i længere end 24 timer af gangen?

Medlem

Der findes tabeller der viser hvor hurtigt luft nedbryder THC Ja. Det er dog ikke noget man rigtig behøver at tænkte på. Det er mere temperaturen man skal være opmærksom på :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]