Godaften Psy.
Da jeg er lidt af en nørd indenfor den elektroniske verden, besluttede jeg mig for selv at prøve at bygge en LED lampe til et kommende grow. Dertil har jeg undersøgt div. LED grow lamper, som viser sig at gengive det meste af farve spectrumet, hvilket der undre mig en smule.
Den tid jeg har tilbragt her på boardet anbefaler de erfarne at gro med 6000 kelvin i veg fasen og 2500 kelvin i blomst fasen. Yderligere søgningen på nettet viser at planters optagelse af lyset findes størst i spectrummet 2500 - 3500 kelvin og igen ved 6000 - 6500 kelvin (muligvis lidt forkert, men deromkring) , se nedestående billede og konverter fra nm til kelvin.

Ikke sagt at der selvfølgelig er lidt optagelse i mellemområdet fra 3500 k til 6000 k, men den er jo minimal ift. de overstående områder. Har dog læst et sted at planter skulle have en positiv effekt ved at modtage det midter liggende område, men dog kun minimalt og hvis overdoseret skulle den blive negativ.
Er det fordi jeg ikke kan lave en direkte konvertering fra nm til kelvin eller hvorfor er det at de professionelle bygger LED lamper med fuldt spectrum, nu det ikke har så meget indvirkning i midt spectrummet?
Planen var lidt at bygge mine pære ud fra 20 x 10 W Cree LED'er (30 - 45 kr stk), men har sat ideen lidt på hold, til overstående spørgsmål er blevet forklaret.
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.Bekendtgørelse om euforiserende stofferCannabis GuideDDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?