Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 23:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Kvalitet
Medlem

Hej.

Jeg er relativ ny inden for hash-området.

Jeg har snakkede med en og bad om at få noget af det bedste han havde. Han nævnte en masse forskellige ting, blandt andet:

Zero Zero
Super Kashmir
Apple
Mørk afghaner hash (det var helt sort næsten).

Er det noget der er kvalitet, eller prøvet han at tage røven på mig?

Hvordan vurderer i kvaliteten på hash, når i sidder med det i fingrene?

Og så hører jeg sådan noget med noget 120er hash osv. Kan i forklare de helt grundlæggende ting for en total nybegynder? ;)

Findes der hjemmesider, hvor forskelligt hash og skunk rangeres?

Titel: Re: Kvalitet
Medlem

Altså:
At han fortæller dig sorten kan desværre ikke hjælpe meget ift. bedømmelsen af kvaliteten.
Selvfølgelig har sort indflydelse på cannabissens psykoaktive nuancer. Altså, om det er indica, sativa eller en blanding (hybrid) har stor indflydelse på, hvordan det føles at ryge sig høj i det.
Men hvis du ikke ved hvad de førnævnte 3 ord er, så er der heldigvis en god guide her på forummet, som hedder "Hash-guiden". Den ligger inde under undergrupperingen "planter".
Desværre har jeg ikke selv meget købe erfaring, men jeg vil da anbefale at købe et halvt gram af en af sorterne, og så prøve den af. Hvis du så ikke kan lide den, så prøv en af de andre sorter, eller også kan du finde en anden dealer.
Personligt har jeg ikke specielt meget erfaring med hverken pusherkøb (jeg dyrker kun selv) eller hash for den sags skyld. Men hvis du er lidt ambitiøst, så kan hjemmedyrk anbefales. Så vælger du helt selv sort, og du ved lige præcis, hvad du får :)

/KekIt

Medlem

Det er fuldstændigt umuligt at bedømme hash ud fra et navn. Din pusher kan jo kalde hans hash hvad han vil. Nå det er sagt, skulle zero zero være en kvalitets røg, hvis det altså er "ægte" zero zero. Og Kashmir er jo en klassiker, sandsynligheden for at det er hash fra Kasmir er nok ikke særlig stor. Igen din pusher kan jo kalde det hvad han vil. Der findes en del kvalitets tests, som kan give et godt praj om kvalitet. prøv at søg lidt på Psychedelia og Google.

Medlem

Og alt det der med 120er 80er 90er osv. er blevet diskuteret meget. Det fortæller oprindeligt om prisen på hash. Senere er det blevet brugt til at fortælle om kvalitet. Men det er noget lort og lad være med at hæng dig for meget i det. Man kan jo, igen, kalde den dårligste hash for 120er. På den anden side, hvis en pusher sælger tre slags hash, og kalder de tre slags hash 80er, 90er. og 120 må man jo gå ud fra at 120eren er bedst :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Tænd op i en joint af hver? Ud over det er meget personligt hvilken virkning man ønsker, så har ting så som smag og "følelse" af hashen også en del at sige for en god hash i min verden.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]