Ja, jordblandinger til cannabis er jo en videnskab i sig selv.
Heldigvis behøver det slet ikke at være så komplekst, som man ellers kan gøre det til.
Du kan sagtens nøjes med at plante i ren pottemuld, men hvis man skal maksimere udbyttet, så er der nogle få ting, som kan hjælpe en godt på vej:
-pH-værdien skal være så tæt på neutral som muligt for de fleste strains (har læst om nogen, der foretrækker et surt miljø, men det er vist meget mere undtagelsen end reglen. Derfor er det en DÅRLIG idé, at plante i spaghnum

)
-For at give rødderne bedre vilkår ift. ilt og vand, så kan du blande lecanødde, perlite og vermiculite i jorden. Det er små "sten" som er henholdsvis gode til at lave små "lufthuller" til rødderne, eller til at holde på vandet i jorden.
-Når du skal spire, så kan det være en fordel at have potter fuldt med et normalt gro-medium (som f-eks pottemuld), men så have en lille "klump" så- og priklemuld, som du ligger de spirende frø i. Nogen gange kan en gødet jord "brænder" de små planter af (det har jeg dog aldrig selv oplevet, men jeg har heller ikke plantet i mange år

)
Tl;DR: 70% pottemuld (sigt efter en med en neutral pH-værdi) 30% lecanødder (min egen blanding faktisk) skal nok få dig langt hen af vejen

Igen, du kan sagtens lave bedre jordblandinger, men mere kompliceret behøver det ikke være