Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 01:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hey guys
Det er heldigvis ved at være slut med nattefrost, der hvor jeg bor, så mit udendørsgrow kan snart begynde.
Jeg har tænkt mig at plante dette års frø direkte i mine potter, uden nogen forspiring indenfor.
Jeg tænker, dette godt kan lade sig gøre, hvis man nu sætter en colaflaske uden bund over hver af frøene i potterne. Så burde de vel både holde på varmen og fugtighed, selvom dagstemperaturen er lige knap 10 grader. Vind er heller ej noget problem.
Så kunne jeg senere fjerne dem, når planten har spirret i måske 2 uger eller noget.
Eller burde jeg vente lidt endnu med at plante i det hele tager?

/KekIt

Medlem

Så længe der ikke er nattefrost vil dine planter overleve, men hvis det er køligt vokser planterne ikke så hurtigt. Det jeg prøver på at sige er, at du godt kan sætte planter ud nu, men at du ikke rigtig vil vinde noget i det lange løb.

Det med colaflaskerne lyder som en fin ide men jeg vil foreslå at du fjerne flaskerne når dine frø er spiret og de små kimblade titter frem. Jeg ville selv så frøet i potterne og lade dem stå indenfor indtil de spire, og så stille de små planter ud i solen når de er kommet frem. Frøene behøver jo ikke lys for at spire men varme, hvilket der er indenfor :)

Medlem

Tjaa
det er ikke rigtig en mulighed for mig, pga. jeg ikke har nogle lampe overhovedet, der egner sig til at spire frøene.
Men jeg er bare utålmodig, haha
vil bare i gang, du ved :D

Medlem

Det er jo netop det jeg siger :) Du behøver ingen lampe til at spire frøene. Grunden til at jeg foreslog at spire indenfor er på grund af temperaturen, som i de fleste boliger er stabil og omkring de 20 grader. De lune temperature er gunstige for cannabisfrøets spiring. De små kimplanter skal selvfølgelig have lys så snart de titter frem, det er så der du stiller dem udenfor.

Men ja jeg vil forslå at vente et par uger endnu :)

Junior medlem

Jeg er også i tvivl angående hvornår de skal udenfor og stå.
Er det først når bladene kommer at de skal ud og have sollys? Eller skal de ud før?

Medlem

Nej først når bladene er over jorden.

Medlem

Der er jo ikke meget lys under jorden :) Frøene "ved" simpelthen hvad der er op og hvad der er ned. Så de sender rødderne ned og bladene op. Sådan lidt simpelt :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]