Hvor varmt er der ved planternes top ? Det er nemt at finde ud af med et infrarødt termometer. Det ville være en rigtig god ide men en cooltube lyder det til, det gør jo i forvejen at der bliver udskiftet en masse luft i dit telt hvis den sættes op korrekt og ja - det er faktisk en rigtig vigtig ting for at planterne trives optimalt. Altså at luften udskiftes hele tiden, døgnet rundt. Du fortæller ikke meget om dine fans ? Er det små computerfans eller "bordventilatore" ? En badeværelses udsugning flytter heller ikke så meget luft igen så jeg tror helt sikkert det er der dit problem ligger. En Axial Fan f.eks ville nok gøre dem godt, evt med et kuldfilter og flexrør, cooltube. Hvis du skal have hjælp med hvordan det skal sættes op kan du altid sige til, så skal jeg gøre mit bedste eller en anden herinde

Hvis du hænger en kanalventilator op som en axial fan, der er kræftig nok til at udskifte alt luften i dit telt (du kan evt spørge butikken du køber kanalventilatoren om den er god nok til formålet) samt et kuldfilter, vil det i sig selv fungere som en slags indsugning så hvidt jeg har forstået, det vil skabe undertryk i teltet og suge frisk luft nedefra og op til filteret, rense luften, samle varmen og skyde den UD af teltet igen. Vær opmærksom på at det hele kommer til at larme en del mere, støj-svage kanalventilatore er vist dyre. Ellers kan man lydisolere flexrøret, eller købe lydisoleret flexrør, men fordelen er jo så også en markant mindre lugt af cannabis som virkelig kan blive intens under blomst, og brede sig længere end man tror, og samtidig flytte en masse varme og udskifte luft.