Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 00:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa

Jeg er en nybegynder som efter lidt research, har fundet frem til dette setup for 2 autoplanter:

Telt: Growlab 40 (40 x 40 x 120 cm / 0,16 m²)
Lys: 1 stk. 250 w CFL dual (pure light 2700-6400k)
Udsugning: Kanalventilator 2 speed med manuel skift (100 mm)
Filter: Kulfilter (100 mm)
Potter: 2x 6L firkantet plast pot (18 x 18 x 23 cm)
Jord: Bio Bizz light-mix
Gødning: Bio Bizz try-pack (bloom, grow og top-max)
Planter: 2x Royal AK automatic

- Jeg er stadig i tvivl om belysningen er tilstrækkelig for 2 autoplanter, samt om pæren skal hænge vandret eller lodret. Jeg har ikke kunne finde nogen reflektor til lampen, som passer til sådan et areal. Derudover tænker jeg at udsugningen måske er for voldsom til sådan et telt, og om der kunne være et bedre alternativ

- Eftersom teltet skal være i samme værelse hvor jeg sover, ønsker jeg heller ikke at setuppet kommet til at larme for meget, og kan være bange for at denne udsugning måske er en tand for højlydt.

- Jeg er ikke sikker på jeg behøver en blæser, eller om jeg kan nøjes med en PC case blæser skulle dette blive nødvendigt.

- Hvad ville tør gramvægt være med dette setup? Ville det være bedre kun at plante 1 auto af gangen i en større potte?

Håber i har lyst til at byde ind med noget feedback :)

Junior medlem

Teltet kan du kun putte en plante ind i da de vil stå for tæt og ikke få sol lys nok
Lys det er okay at bruge 250 w hvis det kun er til en plante
Udsugning er ikke nødvendigt men lokalet ville lugte meget af skunk når de går i blomst hus en almindelige blæser
Potter er nok lige en tand for lille til en voksen plante men til at starte med er de gode nok
Jord bio bizz light mix er en god blandning der ikke behøves gødning de først 4 uger
Gødning bio bizz try pack er det nødvendig starts gødning / husk altid af starte i små mængder og doser op ad
Auto planter passer sig selv og går selv i blomst når de er klar god begynder plante
Held og lykke

Junior medlem

Du kan godt have 2, de skal bare klippes lidt til. Jeg har 6 på 60x60 under 250w Dual hps og de er fine selvom der ikke er plads nok.. Jeg vil kun have 4 fremover, men du kan sq godt have 2 derinde :) du kan godt få en lille reflektor der måler 38x38 mener jeg, men der findes ihvertfald en størrelse til dit telt - det ved jeg! Start med 25% gødning og øg, jeg gav 100% efter 4 uger.. God fornøjelse med det :)

Junior medlem

Eller så køb en cool turbu skærm den koster ca 300 kr i grow shop

Junior medlem

Det er en 250w pære, der behøves ingen cooltube.. Bare en ordentlig udsugning :)

Junior medlem

Nej det ved jeg god men de er ikke så store og tænkte bare med skærm

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hanguk
Når dine potter er så små, kan du sagtens have to planter vil jeg mene, men det kommer an på hvad du foretrækker. Én stor plante i en større potte eller to mindre planter i de 6 ltr potter som du har beskrevet. Kanalventilator vil jeg stærkt anbefale, og hvis larmen bliver et problem kan du jo investere i en lyddæmper og et par ørepropper :D
Hvad angår udbytte kan jeg ikke give dig et konkret svar på, men dit setup ser fornuftigt ud til et førstegangs grow.
Held og lykke!

Moderator
Brugeravatar

Jeg ville smide 4 ind, det er trods alt mikrodyrkning. Autoer har som regel intet problem med at være indenfor 20x20.
Der er ikke meget info om udsugningen men som regel så kan man få en mindre larmende udsugning ved at købe køleren noget større end man har brug for, og så regulere den ned til ens behov. Hvis du forsøger dig med pc-blæsere så få fat i nogen med så højt et tryk som muligt. Det er som regel der de halter.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]