Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 00:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa

Jeg er en nybegynder som efter lidt research, har fundet frem til dette setup for 2 autoplanter:

Telt: Growlab 40 (40 x 40 x 120 cm / 0,16 m²)
Lys: 1 stk. 250 w CFL dual (pure light 2700-6400k)
Udsugning: Kanalventilator 2 speed med manuel skift (100 mm)
Filter: Kulfilter (100 mm)
Potter: 2x 6L firkantet plast pot (18 x 18 x 23 cm)
Jord: Bio Bizz light-mix
Gødning: Bio Bizz try-pack (bloom, grow og top-max)
Planter: 2x Royal AK automatic

- Jeg er stadig i tvivl om belysningen er tilstrækkelig for 2 autoplanter, samt om pæren skal hænge vandret eller lodret. Jeg har ikke kunne finde nogen reflektor til lampen, som passer til sådan et areal. Derudover tænker jeg at udsugningen måske er for voldsom til sådan et telt, og om der kunne være et bedre alternativ

- Eftersom teltet skal være i samme værelse hvor jeg sover, ønsker jeg heller ikke at setuppet kommet til at larme for meget, og kan være bange for at denne udsugning måske er en tand for højlydt.

- Jeg er ikke sikker på jeg behøver en blæser, eller om jeg kan nøjes med en PC case blæser skulle dette blive nødvendigt.

- Hvad ville tør gramvægt være med dette setup? Ville det være bedre kun at plante 1 auto af gangen i en større potte?

Håber i har lyst til at byde ind med noget feedback :)

Junior medlem

Teltet kan du kun putte en plante ind i da de vil stå for tæt og ikke få sol lys nok
Lys det er okay at bruge 250 w hvis det kun er til en plante
Udsugning er ikke nødvendigt men lokalet ville lugte meget af skunk når de går i blomst hus en almindelige blæser
Potter er nok lige en tand for lille til en voksen plante men til at starte med er de gode nok