Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 00:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Alle tre planter her er Critical Kush fra Barneys Farm.. De er alle tre kommet ud af den samme pakke..
Så hvorfor dælen er den ene der står i midten, så tæt og med så bittesmå blade i forhold til de andre to? Den eneste forskel er at den er blevet plantet i lidt mindre jord..

Er der nogen der har et bud på hvorfor den skiller sig SÅ meget ud i forhold til de andre to?

Et andet spørgsmål, jeg gerne vil have jeres holdning til: Jeg har tre planter under en enkelt CFL pære.. Den plante der står nede i "fatning-enden" får tilsyneladende væsentligt mindre lys end de andre to. Skal jeg bare lade den stå, og acceptere at den bliver ranglet, eller bør jeg bytte rundt på dem, for at "jævne det lidt ud", med risiko for at ingen af planterne bliver optimale, fordi de så alle står i den "forkerte ende af skabet" en tredjedel af tiden?

På forhånd tak...

Billede

Billede

Billede

Billede

Dedikeret medlem

Planter er ikke mere ens end mennesker og alle mulige andre organismer. Selvom de har samme forældre, er der enorm variation i produktet. Det er kilden til livs succes. :)

Med det in mente, har den midterste plante bare lidt andre gener end de andre to. Den er måske en statistiske anomali, som når to forældre med brune øjne, får et barn med blå. Det sjove krøl i bladene kommer nok fra en hormon ubalance (cytokinin), årsagen er lidt svær at sige, men jeg tror ikke det er en defekt i planten, da lavere skud ser fine ud. Om det så er fordi det er for varmt, den mangler en anden nærings sammensætning eller en anden pH, er vist hver mands gæt - hormonelle kvinder er aldrig lette..

/edit:

Planten til venstre ser også ud til at have samme symptomer i ringere grad, så måske det er noget generelt som pH'en. Det er i hvert fald en let ting at eksperimentere med. Evt. måske også 10 % mindre gødning, ligner i hvert fald de får rigeligt, uden lige at være hampe-ekspert.

Medlem

Tak for svaret..

Er I andre enige? At der er tale om forventelige genetiske variationer? De er som sagt alle sammen Critical Kush, endda fra den samme pakke.

PS) Damn det her board virker dødt lige pludseligt.. Er der sket noget jeg ikke er bekendt med? Der kan gå dage mellem at der kommer et indlæg.

Moderator
Brugeravatar

Ja forskellige phenotyper er formentligt i sorter der ikke er IBL, og selv der er der variation. Det ser nu også ud til at de har det lige vel hedt. Hvad er max temperaturen? Evt. mål ved plantetoppene.

Mht. fatningsplaceringen, så får den da noget lys, jeg ville nok bare sætte den jeg mindst satsede på i den ende, og lade de blive hvad den nu gør.

PS. der bliver som regel lidt mere dødt efter udendørssæsonen er overstået.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]