Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 21:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg supplerer med 2x400 LED fuldspektret til mine 660 W HPS, men er i tvivl om, om de i virkeligheden bremser blomstringen, da de hjørner, der ikke rammes af LED har større blomster umiddelbart. LED lys har haft mere effekt end HPS under Vegetationen. Skal jeg slukke dem, eller er der nogen med erfaring her?

Kan man høste skunken i etaper, eller er det altid hele planten på en gang?

Moderator
Brugeravatar

Det skulle de ikke, der skal ret meget til før planter får for meget lys, og der bliver de som regel bleget, på det over belyste stykke. Hvordan er lamperne placeret ift . hinanden?

Man kan sagtens høste i etaper, enten til et testskud, eller fordi hovedskuddet som regel er lidt længere fremme end resten af planten. Men lad vær med at gå og klippe i tide og utide, da det alligevel stresser planten lidt.

Junior medlem

Jeg er ikke bange for de bliver bleget. Jeg tænker på, om det blå UV-lys gør, de ikke udnytter det røde UV-lys og dermed mindre blomstring,

Moderator
Brugeravatar

Det burde det ikke. Men er de steder der bliver belyst af led også de steder der er længst væk fra HPSen? For så vil det kunne forklare det. Altså ved at HPSen er mere velegnet til blomstring end LEDerne.
Det ville også give mening hvis der er højere forhold mellem blad og skudmasse ved LEDen end ved HPSen, da det som regel er en af konsekvenserne af mere blåt lys.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]