Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 00:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej
Min plante er så småt ved at skulle høstes, og her tænker jeg at det ville være synd at smide at bladene væk..
Har tænk mig at tørre dem, og evt bruge dem som en "tobaksubstitut", da jeg selv ikke kan fordrage tobak i joints, blunts, spliffs etc.

Nogen andre der gør det og har god erfaring med det?
Smager det okay, eller smager det hæsligt at ryge?

Kan man evt gøre andre ting med bladene? Går ikke udfra at der er et specielt højt indhold af thc i dem..

Dedikeret medlem

Ud fra et sundhedsmæssig perspektiv er det nok ikke bedre at ryge bladene fra en hampplante, end fra en tobaksplante. Det smager nok også ret dårligt.

En bekendt af mine juicer hampplanter. Blade, stængel og det hele. Om det er lækkert eller sundt, er nok et spørgsmål om smag og definition. Jeg tror dog der skal bruges friske blade, og ikke de halvdøde blade der tilsyneladende kommer på modne hampplanter.

Junior medlem

Randomname skrev:
Ud fra et sundhedsmæssig perspektiv er det nok ikke bedre at ryge bladene fra en hampplante, end fra en tobaksplante. Det smager nok også ret dårligt.

En bekendt af mine juicer hampplanter. Blade, stængel og det hele. Om det er lækkert eller sundt, er nok et spørgsmål om smag og definition. Jeg tror dog der skal bruges friske blade, og ikke de halvdøde blade der tilsyneladende kommer på modne hampplanter.

Tænker heller ikke at det skulle være sundere, men tobakssmag giver mig kvalme, så tænker at hampbladene evt vil smage noget bedre ... Har tørret et enkelt blad og testet det i pipe - det smager helt okay, meget let røg, og giver mig slet ikke kvalme, tror umiddelbart at det er okay som substitut.

Interessant med at juice dem forresten!

Dedikeret medlem

Jamen dog, jeg havde ikke forventet at det ville være særligt godt at ryge. Specielt fordi lagring og tørring af urter/blade har så stor indflydelse på aroma og røg.

Du har ikke overvejet at anskaffe dig en vaporizer? Så fjerner du både tobak og røg, samtidig med at det, efter min ydmyge mening, giver en langt kraftigere og renere rus, for samme mængde cannabis.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Du kan sagtens tørre bladene og bruge det istedetfor tobak.

-John Rooney.

Junior medlem

Randomname skrev:
Jamen dog, jeg havde ikke forventet at det ville være særligt godt at ryge. Specielt fordi lagring og tørring af urter/blade har så stor indflydelse på aroma og røg.

Du har ikke overvejet at anskaffe dig en vaporizer? Så fjerner du både tobak og røg, samtidig med at det, efter min ydmyge mening, giver en langt kraftigere og renere rus, for samme mængde cannabis.

Det er helt fin røg, kan sagtens bruges som tobakserstatning!

Har selv en vapeorizer, synes det er nemmere at styre rusen med alm pibe, bong eller joints, men måske jeg ikke har købt en vape i god nok kvali

Medlem
Brugeravatar

Hvis det handler om sideblade uden trichome produktion, så kan du tage de blade og ligge dem i vand i en uges tid.
Man kan selv lave øko-gødning på brændenæller(1kg/10L), så mon ikke bladene fra en anden plante kan tilbagegive ihvertfald bare nogle få nødvendige næringsstoffer ved senere vanding.
Gødningsblandinger skal dog stadig fortyndes.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere around Barstow
Ud fra egne erfaringer smager det hæsligt i joints men er også ret sikker på det ikke var tørret ordentligt :)

Fuck narko og hash
Når man har kondi på glas

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]