Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 20:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej Psychedelia!

Tak for medlemskab, jeg glæder mig til at vise mit forløb samt evt. høre gode råd og kommentarer
Jeg skal endelig igang igen med dyrkningen og jeg har bare glædet mig! :D
Sorterne i år bliver:
12 stk bubblegum x Deep Chunk / Skunk #1
10 Royal Dane x Thyphoon
10 Undoit Mix
5 Royal Dane
5 Frøstrup Mix
1 Chronic Ryder Auto

Frøene er selvfølgelig købt hos den altid pålidelige froebanken. Jeg må sige at de har udvist stor niveau af service og hjælpsomhed! Jeg var kommet til at vente for lang tid i vattet med de første royal dane x Thyphoon og de fleste er færdige. Jeg skrev til dem at jeg havde lavet ged i den og spurgte om de havde mulighed for at sende dem lidt tjept da de så ville følges nogenlunde ad med de andre. - 1½ dag efter lå brevet i min postkasse og ikke nok med det så havde de også lagt ekstra frø med i form af 10 stk frøstrup mix + 1 feminiseret Chronic Ryder Auto som jeg glæder mig vildt meget til!! Den skal dog først i jorden lidt senere i foråret så den blomstrer under fuldt sollys.
Intet mindre end fantastisk den service og gavmildhed de arbejder med, så kan varmt anbefale jer som ikke har købt frø endnu at kigge rundt derinde!

Jeg har lavet et ret sølle set up i en stor flyttekasse af mangel på bedre. Lys kommer de dog ikke til at mangle da jeg har anskaffet mig en 300w full spectrum LED grow panel.(bruger kun 138w i reelt forbrug) så hvis jeg en dag vil lave fuldbyrdigt indegrow er muligheden også for det. LED lyset fandt jeg på ebay til 731. kr. og fri fragt- Perlite og vercumlite købte jeg i silvan men var for dyrt ifht mængden til en anden gang. Jeg giver dem 16 timer lys men har overvejet 12/1 metoden for at spare lidt på strømmen. Altså: 12 timer lyst 5.5 t. mørke 1 t. lys 5.5 t.mørke osv. Men indtil de lige har fået etableret gode rødder venter jeg med at lege med lyset. De sorter i blandingen som er ment til indendørs ryger jo så i første omgang udenfor Hvis ikke de går i blomst til tiden overvejer jeg at køre nogle sorte sække ned over dem i et par dage for at stresse dem i blomst.
Alt i alt så skal jeg til at få gang i mine bede og få smidt noget kalk og jord i. Jeg har derudover for kort tid siden læst om hydrogel som skulle være nogle små gelekugler som svulmer op ved vandtilførsel og holder på vandet indtil jorden er ved at tørre ud. Det kunne, hvis prisen er fornuftig, være en genial måde at sikre sine fruer under tørke, hvis gud forbyde man skulle være forhindret og ikke kunne finde en trustable homie til at strinte lidt til dem!

Anyways, så vil jeg holde tråden her opdateret med billeder og alt fra brokkeri over hanner, rådyr og tyve, til euforisk jublen over de forhåbentlig lækre struttende tøser soon to come :)

Peace out!

Medlem

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Hej, og velkommen til. Det ser ud til du har læst op på det og har godt styr på det, og det er altid sjovt at følge gro logs herinde.

Er det med lyset ikke unødigt besværligt? Jeg ville bare gå 16/8 og bide det i mig. Jeg har prøvet mange underlige ting af, men er ofte vent til bage til traditionelle løsninger, fordi det simpelthen er nemmest og udbyttet er minimalt. Drop gelekuglerne og brug pengene på strøm. De når alligevel ikke at opsuge en skid vand når du pøser en vandkande udover.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem

Mange tak! Glæder mig også til at følge andre som også kører covert operation (guerilla)
Fedt du lige sagde det, da jeg snart ville købe spandevis af dem! :D Må fikse noget med en omvendt beholder med nogle tråde til jorden.

Medlem

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Medlem

Jeg bryder lidt mit hoved vedrørende om planterne bliver for store inden de ryger ud i Maj. Der er trods alt ca halvanden måned til. De kommer i hvert fald til at kæmpe lidt om pladsen i kassen så godt jeg har bestilt en anden ekstra LED pære på 105w til en lille spare veg-kasse, men spørgsmålet er om de bliver til at transportere til stedet uden at komme luskende som en forsinket julemand med en hørsæk på ryggen. Nu står den bare på gravning og nøje udvælgelse af steder så udbyttet bliver størst. Er der nogen til har erfaring med at smide nogle forhindringer ned langs siden af potterne så rødder ikke bare cirkler rundt og og stopper sig selv?

Medlem

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Medlem

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Medlem

Så er der en lille update fra mig. Jeg har sået yderligere 13 x dansk pot 5 x royal dane 10 x frøstrup mix 10 x G13 x AK47 10 x new lolland grundet en del af frøene var forsinket og en del kom ikke op så jeg tænke shit og bestilte en masse nye. Venter dog med mine auto frø som er 10 x ice auto x AK47 så de får den fulde sol at føle. Jeg har tilføjet en ekstra flyttekasse med en god gang gør-det-selv-wannabe mylar i form af den skinnende side af sølvpapir, men det ser ud til at fungere meget godt, da det store har lige lovligt meget fart på ift at der er en måned til de skal ud! Hvad ville i gøre? Toppe eller fimme dem, eller holde dem kunstigt nede med snor? Det vil heller ikke gøre mig noget at de ikke blev for høje da det jo er et guerilla spot og ikke skal rage alt for højt op. Det er faktisk lidt spøjst med et par af planterne. Jeg var heldig at nogle af de frø som fik en for gødet og sur muld at starte i, er begyndt at komme igen :D Jeg var ellers utroligt tæt på at smide dem ud. Der er også et billede af det længere oppe. Det viser sig så at de er begyndt at skyde sideskud fra kimbladene! Altså dem som allerførst åbner nærmest inde i frøet! Har jeg aldrig set før, men tænker det må være en stressreaktion på at de bare stod stille i laang tid. Så kan de jo både lave nye rødder fra stammen og åbenbart nye skud, til min store fornøjelse! Bliver spændende at se når de rigtigt får fat. Der kom også en pakke i går med lidt backup i form af en CFL pære. Den er kun på 105w og 6400k men er en fornuftig størrelse og har kostet lige under 100 kr.- med fri fragt endda så er ret glad for købet, nu det bare er til opstart. Den er super god til at hænge over de helt små inden de kommer under LEDpanelet. Alt i alt syntes jeg det går den rigtige vej og jeg er overbevist om at jeg kan holde dem sunde og raske inden de ryger i jorden. Dog kommer jeg nok til at køre et par ture til spottet grundet deres størrelse om en måneds tid, så ved ikke om jeg kommer til at fortryde at jeg såede så tidligt.. Den tid den sorger :D

Medlem

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Senest rettet af John_Malk 28 jul 2015 18:47, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Medlem

Så blev tiden til en lille update på projektet. Især de små chronic rydere har taget godt på i blomster det seneste stykke tid, men også de andre større viser så småt tegn på skud. Vi har dog mistet over 50 procent til et voldsomt snegle angreb samt dådyr så det har været lidt en blandet fornøjelse at se til. Derudover bare ualmindeligt mange hanner ligeledes! Vi måtte også flytte en del rundt med dem efter de lige havde taget fat for at "evakuere" sneglezonen og dådyr tilgangen, så en del af dem nåede ikke at tage ordenligt fat og er derfor meget små og spinkle. Vi har været heldige med vejret i år med masser af regn men damn hvor de sluger en masse gødning nu når de er ved at gå i blomst. Render i pendulfart og gøder for at holde de gule blade af stangen. Ellers er jeg spændt på at se hvordan udbyttet kommer til at blive med mug, skimmel og alle de efterårsrelaterede issues der kan dukke op. Desværre har jeg komplet mistet overblikket over hvilke arter der står hvor efter tumulten med snegle osv. Jeg fik høstet den første Chronic Ryder i går og lavede en kop kakao for lige at "smage på varen" og fik vist puttet for meget i for var lige ved at ørle den halve nat. Også lang tid siden jeg havde brugt cannabis så nok derfor men ellers var det en meget god high op til.

Medlem

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Medlem

Nogle af planterne begynder at få gullige blade selvom jeg gøder dem som ind i pokker med en nitrat indholdig gødning. Kan det være nitratafbrænding dvs for meget nitrat? Jeg har nemlig læst mig frem til at de ikke skal bruge så meget nitrat efter de er gået i blomst.

Medlem

Billede

Medlem

Jeg håber det ender med billeder af store klatter hash :D

Medlem

Jeg tror bestemt at der bliver en masse trim og mugramte skud som ryger til olie eller hashproduktion så mon ikke der bliv er lidt :D

Medlem

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Medlem

Måtte slagte den største plante da den viste sig at være en han. Man skulle tro sneglene havde ligget på lur for så snart den var fældet var de over den som billedet meget godt viser! En af planterne har fået en mutation i form af grene og topskud som udspringer fra bladene. Noget jeg ikke har set før da, og overvejer at se om der måske er en han tilbage så jeg kan lave lidt frø på den. Det er jo ikke en mutation som gør noget da man bare ser mere buskvækst og flere topskud på mindre plads :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]