Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 11:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Psy

Jeg er kommet i tvivl om de frø jeg har købt, kan nå at blive færdige i her i landet (den kendte kedelige diskussion). Der er tale om Frisian Dew (Dutch Passion).
Disse frø skulle efter sigende være avlet i Friesland, som ligger i det nordlige Holland. Cirka samme bredegrad som det nordlige tyskland, og derfor ikke så langt fra Danmark

Jeg er indforstået med, at cannabis planter udendørs i Danmark først blomstrer når vi har efterårsjævndøgn, hvor dagene bliver kortere. Det samme går jeg bestemt også ud fra, er tilfældet når det kommer til Holland, selv om landet selvfølgelig ligger mere syd på. Jeg har lavet lidt research og vil nu dele den med jer herinde

Oversigt over, hvornår efterårsjævndøgn indtræffer i Danmark
Billede

Oversigt over efterårsjævndøgn i holland (equinox: 'jævndøgn' på Hollandsk)
Billede

For mig ser det ret identisk ud.

Derfor tænker jeg, om jeg går og gør mig unødige bekymringer, eller om der er en faktor jeg ikke har medregnet? :hm:
Håber på lidt afklaring, er ved at være godt skør af at google

Junior medlem

En mail jeg modtog fra Dutch Passion efter jeg skrev til dem angående min bekymring

Billede

De mener hvertfald ikke jeg skal bekymre mig.. Synes helt ærligt det lyder lidt optimistisk, men hvad ved jeg

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]