Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 05:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Skal vi splitte dem op eller plante sammen?
Afstemning sluttede 23 apr 2015 15:14
I skal splitte dem op 0%  0%  [ 0 ]
I skal lade dem gro sammen 100%  100%  [ 2 ]
Afgivne stemmer : 2
Forfatter besked
Junior medlem

For 4 dage siden kom vi til at plante 2 auto-feminized frø i samme hul, ikke bare i samme kop, men i samme hul, da de skulle spirres. Det har nu resulteret i at de er begyndt at gro ca. 1 cm. fra hinanden (2 - 3 cm. høje). De har været temmeligt dyre og det er 2 ud af 6 planter den er gal med, så vi ville være meget trætte af bare at smide dem ud.
Skal vi bare plante dem videre sammen eller skal vi forsøge at splitte dem op her imens de er helt små. (Husk det er vores første grow selv) Der er tale om 2 amnezia haze fra royal queen seeds.

Ps. vi tænker vi vil ud og plante dem imorgen, nogen der mener det er for tidligt? Tak for hjælpen :)

Moderator
Brugeravatar

Hvis det er 4 dage siden så har de små rødder nok filtret sig sammen. Der sidder små 'hår' på 'stamroden' så i vil nok komme til at beskadige en del af dem, og måske mere, ved at dele dem op. Jeg ville bare lade dem være, og så acceptere at de har lidt dårligere betingelser for at klare sig godt ift. de andre.

Mht. udplantning, er der stadig risiko for nattefrost, jeg ville nok vente lidt, men er hverken meteorolog eller spåmand (endnu).

Junior medlem

Tak for et rigtig fornuftigt svar :)

Medlem

I kan sagtens splitte dem op, bare i er forsigtige. Jeg har haft små kimplanter som var revet helt op uden rod og som alligevel udviklede sig fint efter jeg begravede stumpen igen. Det kan godt være at de går i stå i et par dage lige indtil de de igen udvikler nye rødder (Hvilket sker ret hurtigt) Men KEY her er forsigtighed så i ikke kommer til at rive for meget unødvendig rodmasse af og hurtigt så tilbage i fugtig muld

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]