Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 20:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 144 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej med jer alle dejlige mennesker!

I denne tråd vil jeg fremvise mit første rigtige grow, dag for dag, eller som det nu passer. Jeg vil formegentlig også spørge jer til råds osv..
For to år siden havde jeg et grow på altanen, men havde ikke læst ordenligt op på emnet og endte ikke med noget slutresultat.

Men denne gang skal det altså være!
Jeg har læst en masse og set en masse videoer, og føler at jeg er godt rustet til at gro noget god bud :)
Ang. udstyr, så mener jeg heller ikke selv at der er sparet på noget, andet end arealet og watt-forbruget.

1stk 80x80x160cm telt.

1stk 250W MH - Til Veg

1stk 250W HPS - Til seedlings/flower

1stk 400W HPS - Til flower *ny

2stk 60LED Red and Blue E27

1stk Ultralyds-luftfugter 12w

1stk Komplet 100 mm Prima Klima VentilationsKit 160

1stk 18cm Cirkulations klemme-ventilator

3stk 220v timere

Biobizz, Pottemuld, Spagnum og Leca

Nutrients:

Canna Rhizotonic
Canna Vega
Canna Cannazym
Canna PK14/14
Canna Flower
Canna Boost
Canna Flush

Der er plantet:

3x Barney's farm - Sweet tooth - auto/femi
1x Female seeds - C99 Hybrid - femi
1x Female seeds - Bubblegummer - femi
1x Female seeds - Black Sugar - femi

Dag 8, fra frø

Billede
Billede
Billede

Senest rettet af SinseMilla 13 jan 2015 21:48, rettet i alt 24 gange.

Moderator
Brugeravatar

Ser fint ud so far, btw. hvorfor ultra-lyd?

Medlem
Brugeravatar

@Mr.Gone, Jeg vil så vidst muligt prøve at opdatere med billeder hver-hver anden dag, eller som planterne nu udvikler sig :)
Personligt nyder jeg at følge med i folks grow-logs, og derfor tænkte jeg at jeg også vil give lidt tilbage.

@Bismann, tak, jeg håber også det bliver godt :).. Min MH-pære, Vent-kit og luftfugter kommer med posten i dag -så jeg glæder mig!
Der var egentlig ikke nogen speciel grund til at det blev en der kørte med ultra-lyd, ikke andet end den var billig og lignede noget som kunne bruges.

Egentlig var min plan fra starten af, at gøre det hele så sparsomenligt som muligt, men jo flere bøger jeg fik læst og videoer jeg fik set, jo flere ting kom jeg til at bestille hjem.
Har muligvis brugt omkring det dobbelte, af hvad jeg havde tænkt mig i starten, men det betyder ikke noget, for har sat mig for, at jeg skal se det som en investering der kommer til at tjene sig hjem igen :)
Og, med at "tjenes hjem" mener jeg, at jeg kommer til at spare en masse tid og penge, i forhold til hvis jeg selv skal på staden, som jeg plejer.

Billede-update kommer senere, hvor der nu er 2 bladsæt synlige på de fleste planter! :D

God dag til jer alle!

Medlem
Brugeravatar

I dag har jeg endelig fået mit ventilations-kit hjem. 8) yaaay!
Det blev installeret forholdsvis nemt, men er dog lidt bange for hvor meget den larmer.
Jeg sover i samme rum som mine piger, så der skal nok ryges end del her de næste par dage, ind til jeg vender mig till støjen :shock:

Det eneste jeg mangler med posten nu, er min luftfugter og led pærer, og luftfugteren kommer i morgen, så jeg er pænt glad! :-D

I morgen tidlig skifter jeg om til MH pærer, det bliver spændene at se hvordan de små tager i mod det!

Her har et billede-update fra i dag, med nyt gear i teltet og andet bladsæt på vej op 8)

Dag 9, siden frø:

Billede
Billede
Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
ser godt ud : )

hva er ideen med at brug hps pære til seedlings?

Medlem
Brugeravatar

Ja, til at starte med havde jeg tænkt mig at køre HPS hele vejen igennem, for at spare.
Men synes alligevel ikke at jeg ville spare, når det kun var så lidt, så jeg modtog en med posten i går.
Synes også at jeg havde læst at hps var godt til seedlings.. Men det kan godt være at jeg tager fejl, MH'en ryger i hvert fald i fra i morgen tidlig :-)

Medlem
Brugeravatar

Så er der en lille opdatering fra dag 10.

I dag stod jeg op før min lampe, og fik skiftet HPS'en ud med HM pæren.
Og det ser umiddelbart ud til at planterne retgodt kunne lide det:

Billede

Billede

Har også lige været forbi den lokale growshop i dag, og købe noget ph-nedsættende.
35,- , detvar godt nok billigt sluppet synes jeg, og oven i købet fik jeg en vareprøve med fra Biobizz.

Det er et nyt produkt som ikke er blevet navngivet endnu, som skulle virke på den måde at det hjælper planten med at optage den føde man giver den.
Så man skal altså begynde at give det når man giver gødning. Super sjovt at være med til at teste, og her tænker jeg at det specielt kunne være sjovt at starte med at give den ene halvdel, og så vente en uges tid og sammenligne dem der har fået, og dem der ikke har.

Billede

Billede

Og her til sidst får i lige et billede af en plante, som jeg kom til at beskade da den var meget ung.
Troede enlig at den ville dø, men den har da fået 2 meget små blade.

Billede
Billede

Medlem
Brugeravatar

Dag 11.

Bliver det for meget, at jeg laver opdateringer hver dag?

I dag har jeg fået min ultralyds-luftfugter, den er lille, men den passer fint til mit telt.

Billede

Det er super fedt, og spændene at se hvor meget planterne vokser på 24 timer her for tiden.

Billede

I dag har jeg også fået anskaffet mig noget minral-uld og en isolerings-strømpe til min vent-slange.
Det er blevet nogenlunde støjmæssigt, kan kun høre vinden suse nu og minimalt motorstøj.
Det eneste der ville være helt perfekt, var hvis jeg kunne skrue lidt ned for blæseren om natten.

Billede

Medlem
Brugeravatar

Dag 13

Så er der en lille opdatering.
Synes selv at planterne ser ud til, at trives fortræffeligt. De har i hvert fald vokset en del de sidste 48 timer.
Men hvad ved jeg, er ret ny på området jo :P

Billede

Billede

Medlem
Brugeravatar

Dag 15

3 sweet tooth auto bagerst, og fra venstre mod højre er det C99 Hybrid, Bubblegummer og Black Sugar.

Billede

C99 Hybrid <3

Billede

Stænglerne begynder også at blive tykkere nu.

Billede

Begynder at overveje at plante over i større krukker, da rødderne på planterne går helt til bunden at den nuværende.. Burde jeg ikke gøre det nu?

Og ang. gødning, skal jeg lige vente den lille uges tid endnu, eller skal jeg bare prøve at starte ud med en mild dose i morgen?

Medlem

Ja afgjort større krukker.. Og så alt efter hvilken jord du planter over i, så hold måske lidt igen med gødningen. Men de ville nu heller ikke dø af at få lidt.

Medlem
Brugeravatar

Så er der en update fra dag 17

I går fik jeg plantet over i 11-liters poser, men har nok kun brugt 9-10 liter jord til hver. Det fede ved poser er så, at man bare lige folder dem ned.
Black sugar, måtte desværre lade livet, men kunne ikke se en fremtid for hende.

Eller så går det nogenlunde med vækst synes jeg, nogen der kan give mig en update på hvordan planterne ser ud til at være med, størrelse/tid ?
I går startede jeg også ud på en mild gødning, så nu må vi se :)

Billede

Billede

Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

det ser okey ud for dag 17

hvis du har skiftet til mh pære synes jeg lampen hænger lidt langt fra? den skal så tæt på som muligt uden at toppene brænder sig

hvilken biobizz jord er det du bruger? pas på med at gøde så unge planter når de lige er plantet om, der er rigeligt gødning i jorden til at de kan klare sig det første stykke tid

Medlem
Brugeravatar

Tak for feedback Crime!

Det er noteret, og rettet. Har sænket lampen en lille smule. Pæren er nu ~40cm fra toppen af planterne, og jeg kan måle en temperatur på 28.5 fra toppen af planten. Så det skulle være i orden nu.

Jeg bruger Biobizz lightmix 25%, Plantesæk 25%, Spagnum 20%, Perlite 10%, Leca 20%.....

Har i øvrigt anskaffet hele Canna Terra serien, så jeg har: Canna Vega, Flower, Rhizotonic, Cannazym og Boost, og jeg følger deres feeding-chart med nænsomhed.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

SinseMilla skrev:
Tak for feedback Crime!

Det er noteret, og rettet. Har sænket lampen en lille smule. Pæren er nu ~40cm fra toppen af planterne, og jeg kan måle en temperatur på 28.5 fra toppen af planten. Så det skulle være i orden nu.

Jeg bruger Biobizz lightmix 25%, Plantesæk 25%, Spagnum 20%, Perlite 10%, Leca 20%.....

Har i øvrigt anskaffet hele Canna Terra serien, så jeg har: Canna Vega, Flower, Rhizotonic, Cannazym og Boost, og jeg følger deres feeding-chart med nænsomhed.

hmm 28.5 er godt nok varmt, de har det bedst ved 23-25 grader, sæt evt blæseren til at blæse imellem toppene/lampen

og så ville jeg købe en cooltube og smække kanal ventilatoren igennem den, så får du al varmen fra lampen ledet direkte ud af teltet så man ikke skal bøvle med det derinde, + at du kan få lampen helt ned og hænge lige over planterne, for hver cm mister lyset kraft, så jo tættere jo bedre, det er specielt vigtigt når du skal til at bruge hps igen, ellers skal den hænge alt for langt fra toppene og så forsvinder ideen med en kraftig pære lidt

nogen specielt grund til at du bruger 25 % plantesæk? nu er det lidt for sent med gødningen men næste gang du skal købe ind burde du måske kigge på biobizz gødning, det er super godt, og så er jord/gødning tilpasset hinanden så de arbejder bedre sammen

og ja, gå meget nænsomt til værks med gødningen, start ud med 25-50 % af hvad der står på skemaet og arbejd dig op derfra, skemaerne er ofte sat højere end hvad planten reelt har brug for

Medlem
Brugeravatar

Ja, jeg er klar over at jeg kører på grænsen af hvad der sundt. Det er 27.5 nu stabilt..
Troede ikke at det ville være nødvendigt med en cooltube til en 250w, men det kan godt være at jeg bliver nød til det ja.
Føler bare hele tiden, at der er nogle ting som jeg godt lige kunne købe, og det løber sgu op efterhånden. Men vil jo også gerne gøre det ordenligt, så må bare til lommerne ;)

Ang plantesækken, så var det for at spare en lille smule, da jeg ikke havde købt nok lightmix.. Men det kan da være at jeg skal flotte mig, og købe Canna-Soil næste gang, hvis der er mere gødning tilbage.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

27-28 er også absurd meget for en 250w mh som hænger 40 cm væk, der må være noget i din opsætning der ikke spiller, eller så er rummet det står i meget varmt i forvejen, hvordan får du det varme luft ud og koldt friskt ind i det rum teltet står i?

jeg har 800 watt hængende 15 cm fra mine toppe, 600w hps i cooltube og 200w cfl, og der bliver 23-25 grader

og ja kender det alt for godt med at man lige skal købe lidt mere, har nok brugt 10-11k på ting efterhånden og mit setup er ikke meget større end dit, men dem får man hurtigt tjent 3dobbelt ind igen, cooltube er hvertfald ikke stedet hvor man skal spare, til en 250w kan de fåes til 150-200 kr og du har allerede rør og ventilator, så det en billig løsning der gør rigtig meget for dit grow

Medlem
Brugeravatar

Grunden til at det er så varmt, er en kombination af at jeg ikke har nogen cooltube, og at jeg benytter mig at passiv indtag.
Ja man kan købe sig fattig i udstyr, og stadig finde ting som man godt lige kunne bruge. de 150-200kr, betyder ikke så meget, men så kommer der fragt på, og så kan man lige så godt lige bestille lidt ekstra ting man mangler, hvorefter man så opdager at der ikke er særligt langt op til "gratis fragt beløbet", kan man så også ligeså godt købe soil og andre ting ind til næste grow? Sådan har jeg det lige nu...

edit- det er bestil nu :)

Medlem
Brugeravatar

I får da lige en update fra dag 20.

Planterne er begyndt at dufte nu, så det er super lækkert at åbne teltet op og bare sidde og nyde det lidt :D
Efter jeg fik plantet over i større krukker var det som om at væksten gik en lille smule i stå, men det ser i dag ud til at være på rette spor igen.
I morgen eller onsdag, modtager jeg en stor pakke med DHL, inkl. min cooltube, så ja, jeg glæder mig!

Billede

C99 Hybrid, med de første 7-delte blade.
Billede

Gode stængler ;)
Billede

Den mindste, men mest duftene plante Bubblegummer
Billede

Medlem
Brugeravatar

Så blev det dag 22.
Prøver på at lave updates hver anden dag, både for min egen skyld m.h.t. sammenligning af fremtiddige grows, men håber da også at der er nogen der synes det er lidt spændende at følge med i :)
Der er et par af planterne der har fået en lille smule skader, på et par af bladene, men de vokser stadig rigtig godt!

Billede

Billede

Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 144 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]