Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 15:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hello fellow growers! :)

Jeg har flere gange læst mig til, og ladet mig høre, at man helst ikke skal igang med saksen, når de smukke hunner først er gået i blomst?

Jeg trimmede ellers godt til, og skar de nederste grene, der var små, og ikke så ud til at klare sig så godt, af!
Men, nu et par uger efter synes jeg godt nok de er buskede igen!

Her er et lille billed, og mit spørgsmål går så på - Hvad vil i gøre? Trimme flere grene, og nedre blomster/grene/blade af, eller lade dem være?

Lige til info: De er autoflower fra RQS, Lidt Royal AK, lidt BubbleKush, og nogle Quickone's, dog er de ret tæt på at være ens, de fleste af dem.
De blev sået d. 3/12, og blev sat i bloom efter 14 dage. Så de har stået i bloom et par uger, dog brugt meget af tiden på at vokse :)

Billede

På forhånd tak, og god weekend! :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
den er ingengang tæt på at være busket :D

det her er busket

Billede

der er ikke nogen grund til at fjerne flere blade, der er fin lys gennemtrængning og luft cirkulation, men du kan overveje at nipse de små buds eller grene af hvis du kan se de ikke bliver til noget

og husk at trim i små bidder over længere tid, hvis man bare klipper løs bliver planten stresset

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Hej

Det er aldrig rart at skulle trimme planterne imens de er i blomst, dog kan du godt nappe hist og her uden at det skader, moderat naturligvis, efter min erfaring ikke mere end 4 uger inde i blomstringen. Folk som eksempelsvis dyrker under små forhold, manglende højde eks., kan være nødsaget til at trimme, så toppene ikke brændes af lyset, selv ved en cooltube og god udsugning, kan de brændes ved nærkontakt.

God weekend...

MoS :mrgreen:

Junior medlem

MoS skrev:
Hej

Det er aldrig rart at skulle trimme planterne imens de er i blomst, dog kan du godt nappe hist og her uden at det skader, moderat naturligvis, efter min erfaring ikke mere end 4 uger inde i blomstringen. Folk som eksempelsvis dyrker under små forhold, manglende højde eks., kan være nødsaget til at trimme, så toppene ikke brændes af lyset, selv ved en cooltube og god udsugning, kan de brændes ved nærkontakt.

God weekend...

MoS :mrgreen:

MellowOldSchool. Where are u?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]