Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 19:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej psychedelia

Er ny her, så jeg ved ikke om det er det rigtige sted jeg poster. Jeg har dog til gengæld forsøgt at bruge søgefunktionen!

Men som overskriften fortæller om, så har jeg nu både høstet, tørret og "healet" mine buds. Da jeg startede med at heale dem, altså lægge dem i en lufttæt pose, og så åbne for dem i 20 min om dagen, duftede de rigtig godt, og dejligt frugt agtigt. Nu har jeg så gjort det i en uges tid, og det skulle egentlig være klar til at ryge nu. Men nu lugter det ikke af noget??

Skal jeg hænge det lidt til tørre igen eller hvad?

Mvh

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Hej og velkommen til psychedelia.... heale dem ?

Jeg plejer nu at curre i mere end en uges tid. Og det med at ligge det i en pose er ikke noget jeg har hørt man gør, heller ikke noget jeg ville forsøge på. Er dine poser utætte eller andet i den dur ? For når jeg høster og tørre plejer det kort tid efter det er lagt til tørre at miste sin lugt lidt, og når det så senere bliver puttet på glas for at curre begynder det ret hurtigt at lugte meget kraftigt igen, så jeg aner ikke lige hvad der er sket her...

prøv at smid det i et glas istedet med et LUFTÆT låg, eller anden luftæt beholder.

om du skal hænge det til tørre igen ? er der kondens på indersiden af din pose ? brænder det fint ?

jeg plejer at lade det ligge og tørre til de små kviste og græne giver et "knæk" når jeg prøver at bøje dem, imens de største grene gerne må bøje sig lidt med, hvis du forstår. Det skal ikke være knastørt, ej heller så vådt at det ikke kan brænde, det er svært at forklare men det kan perfektioneres med tiden.

Junior medlem

Viridis skrev:
Hej og velkommen til psychedelia.... heale dem ?

Jeg plejer nu at curre i mere end en uges tid. Og det med at ligge det i en pose er ikke noget jeg har hørt man gør, heller ikke noget jeg ville forsøge på. Er dine poser utætte eller andet i den dur ? For når jeg høster og tørre plejer det kort tid efter det er lagt til tørre at miste sin lugt lidt, og når det så senere bliver puttet på glas for at curre begynder det ret hurtigt at lugte meget kraftigt igen, så jeg aner ikke lige hvad der er sket her...

prøv at smid det i et glas istedet med et LUFTÆT låg, eller anden luftæt beholder.

om du skal hænge det til tørre igen ? er der kondens på indersiden af din pose ? brænder det fint ?

jeg plejer at lade det ligge og tørre til de små kviste og græne giver et "knæk" når jeg prøver at bøje dem, imens de største grene gerne må bøje sig lidt med, hvis du forstår. Det skal ikke være knastørt, ej heller så vådt at det ikke kan brænde, det er svært at forklare men det kan perfektioneres med tiden.

Curre, heale, Medina Madonna. :D

Jeg vidste godt at de skulle ligge og curre i et lufttæt glas eller boks el.lign., men jeg tænkte om det er et glas eller en pose, det kan vel være det samme. Posen er helt lufttæt. Hver gang jeg har lukket posen igen, har jeg prøvet ligesom at vakuumpakke det, og når jeg har skulle åbne posen igen, så har den været ligeså vakuumpakket som da jeg efterlod den sidst.

Der er ingen kondens og umiddelbart tror jeg, at jeg har fanget det der med at de skal være tørre, men heller ikke for tørre, rimelig okay. Så jeg prøver at smide det i en boks i stedet og se hvad det siger til det.

Hvor lang tid plejer du ungefähr at curre?

Tak for svaret!

Moderator
Brugeravatar

Lad curringen fortsætte, i løbet af en typisk curring lugter det først kraftigt, lidt hen af våd skovbund, så vil det typisk minske duften for så at intensivere i duft og smag jo længere man curre. Jo længere man kommer i curring jo sjældnere skal man åbne op for det, da der simpelthen er mindre fugt i posen/glasset/boksen. Curring er langsom tørring hvor skudene varmes op indefra, via microbielle processer, og fugten derfor flyttes fra det indre til de ydre områder, når du åbner vil fugten forsvinde fra overfladen, og man lukker til igen, fugten udlignes og processen fortsætter. For at curringen eller femateringen som det hedder på dansk, kan finde sted er der behov for vand, og det er derfor skudene ikke skal være for tørre. Giv det en måned eller to, så skal det nok begynde at blive helt godt.

Junior medlem

Tak for svar!

Fedt lige at få uddybet hvad det egentlig er for en process. :)
Det virker heldigvis på jer som om, at det ikke er ødelagt. Så jeg fortsætter og så håber jeg på det bedste.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]