Viridis skrev:
Hej og velkommen til psychedelia.... heale dem ?
Jeg plejer nu at curre i mere end en uges tid. Og det med at ligge det i en pose er ikke noget jeg har hørt man gør, heller ikke noget jeg ville forsøge på. Er dine poser utætte eller andet i den dur ? For når jeg høster og tørre plejer det kort tid efter det er lagt til tørre at miste sin lugt lidt, og når det så senere bliver puttet på glas for at curre begynder det ret hurtigt at lugte meget kraftigt igen, så jeg aner ikke lige hvad der er sket her...
prøv at smid det i et glas istedet med et LUFTÆT låg, eller anden luftæt beholder.
om du skal hænge det til tørre igen ? er der kondens på indersiden af din pose ? brænder det fint ?
jeg plejer at lade det ligge og tørre til de små kviste og græne giver et "knæk" når jeg prøver at bøje dem, imens de største grene gerne må bøje sig lidt med, hvis du forstår. Det skal ikke være knastørt, ej heller så vådt at det ikke kan brænde, det er svært at forklare men det kan perfektioneres med tiden.
Curre, heale, Medina Madonna.

Jeg vidste godt at de skulle ligge og curre i et lufttæt glas eller boks el.lign., men jeg tænkte om det er et glas eller en pose, det kan vel være det samme. Posen er helt lufttæt. Hver gang jeg har lukket posen igen, har jeg prøvet ligesom at vakuumpakke det, og når jeg har skulle åbne posen igen, så har den været ligeså vakuumpakket som da jeg efterlod den sidst.
Der er ingen kondens og umiddelbart tror jeg, at jeg har fanget det der med at de skal være tørre, men heller ikke for tørre, rimelig okay. Så jeg prøver at smide det i en boks i stedet og se hvad det siger til det.
Hvor lang tid plejer du ungefähr at curre?
Tak for svaret!