SunnyO))) skrev:
Hash har aldrig været godt for mig, men har opdaget at skunk virker på en lidt anderledes og mere funktionsdannende måde.
Men tak for at du tog dig den tid at skrive til mig på den måde. Jeg oplever næsten aldrig at folk prøver at hjælpe mig på en ordentlig måde, jeg får bare nogle piller i hånden og så er det det.
Tak for roserne. Det var godt at høre fra dig igen.
Jeg tror desværre at du har ret i ovenstående... Og det siger jeg sgu ikke for at bringe dig ned, men tværtimod for at hive dig op. Vi har desværre fået indrettet et samfund, hvor der "i systemet" er meget dårlig plads til den personlige relation. Du bliver behandlet af folk som for de flestes vedkommende "bare går på arbejde" og for dem er du oftest bare et "nummer i rækken" en person som de forholder sig til ved at læse i en journal, fremfor at kigge dig i øjnene.
Det er trist, men du skal nok forberede dig på at sådan er det, uanset om det er jobkonsulenten, lægen, psykiateren eller sagsbehandleren. En sjælden gang kan du måske være heldig at møde en som er undtagelsen, men i det store hele er den bedste tjeneste du kan gøre dig selv, at erkende at du er den eneste person der kan gøre en rigtig forskel i dit liv.
Dermed ikke sagt, at du ikke kan bruge disse mennesker til noget - du skal nok bare ikke forvente at der er andre end dig, som kan give dig de store livsforandrende ændringer. De skal komme fra dig selv. Du skal bruge disse mennesker, men ikke sætte din lid til dem.
At du i så tidlig en alder allerede kan se at du ikke bliver ordentlig hjulpet, synes jeg er et tegn på modenhed, selvstændighed og reflektion. Det gør mig overbevist om, at der er masser af håb for dig, selv om du kæmper lidt med tingene lige nu.
Så giv den gas... Du skal ikke vente på at andre gør det for dig. Du kan til gengæld glæde dig over at du stadig er ung og alt kan lade sig gøre..
De bedste hilsner