Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 11 jul 2025 08:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej Psychedelia!

Næste år har jeg og nogle kammerater tænkt os at dyrke, men jeg har nogle spørgsmål:

Jeg bor på et bosted så jeg har ingen muligheder for at hænge høsten til tørre i mit værelse uden at nogen(personalet) vil dufte det og melde det til politiet. Er det muligt at lave al den våde høst om til hash gennem vand metoden? Behøves det at være tørt for at kunne blive lavet om til hash? Er det muligt at tørre høsten med en varmepistol? Har ikke adgang til en ovn da personalet skal være tilstede når man bruger den(vi må ikke være i køkkenet uden deres nærvær da der er sket nogle rimeligt klamme ting nede i køkkenet den gang da det ikke var låst)

Er et markskel et godt sted at dyrke? Det sted jeg har fundet ligger rimeligt langt væk fra en vej, det er faktisk hjørnet på en mark, men hvad er chancen for at bonden ser det og fjerner det?

Jeg og en ven fandt et andet sted, det ligger i nærheden af en vej der tit bliver befærdet af cyklister, men der er siv over det hele og jorden virker ok nok, ikke for fugtig. Det der er problemet er at stedet kan ses fra vejen og dette kunne blive et problem. Har i nogle gode ideer til steder hvor man kan dyrke guerilla? Har ledt hele skoven igennem for et andet sted, der var en lysning ude i noget krat men der er mange birketræer i området, der er måske lys i 5-6 timer af dagen, er det muligt at dyrke der?

Hvor meget skal en cannabis plante vandes om ugen, hvor meget vand skal den havde, etc.?

Hvilke strains er gode til udendørs dyrkning i Danmark?

Jeg ved godt der er langt til næste sæson, men jeg vil gerne havde info'en klar inden at jeg køber frø og plante-grej.

Det var det, håber i kan hjælpe mig!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Thumps up til dine planer om udendørs dyrkning:-)

Jo længere væk fra civilisation, jo bedre.
Fik selv ødelagt et godt spot, da en må have set mig.
Prøv evt at søge på kraks kort, det er en nem måde at forberede sin skovtur på.
Der er også en side på nettet, hvor man præcis kan se hvor meget sol sit spot for (kan ikke huske hvad siden hedder).

Vil anbefale dig at læse de forskellige guides herinde.
Der står svar på mange af de ting du efterspørger:-)

-John Rooney.

Medlem

Georg Gearløs. skrev:
Thumps up til dine planer om udendørs dyrkning:-)

Jo længere væk fra civilisation, jo bedre.
Fik selv ødelagt et godt spot, da en må have set mig.
Prøv evt at søge på kraks kort, det er en nem måde at forberede sin skovtur på.
Der er også en side på nettet, hvor man præcis kan se hvor meget sol sit spot for (kan ikke huske hvad siden hedder).

Vil anbefale dig at læse de forskellige guides herinde.
Der står svar på mange af de ting du efterspørger:-)

Men hvad med høsten? Kan jeg ikke få den brugbar inden for en nat så kan jeg jo ikke dyrke!
Det er 1000 gange nemmere at gemme en gang hash end det er at gemme flere kilo skunk og pot, især når det skal bruge luft til at tørre!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej du kan ikke gøre cannabis brugbar natten over.

Flere kilo skunk og pot?
Så skal du vist være mere end heldig, med det Danske sommervejr:-)

-John Rooney.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
medmindre du har bubblebags eller andet i den dur man kan lave tjald på - af frisk plante materiale, men imo er det ikke at fortrække.

Du kan med fordel lede efter spots til næste år nu, da du vil få dig en ide om hvor meget nærliggende træer vil tage sollys mm, da der jo stadig er lidt blade på buske og træer nu, samt ukrudtet viser nogenlunde hvor højt det kommer til at stå. jeg plejer at bruge googlemaps om vinteren og kigge med satellit foto slået til, det kan give en - en meget god ide om hvor man skal køre hen og kigge, jeg ville ikke tage bondens marker.

find en ven du ka hænge det til tørre hos.
men husk nu der er også trimningen efter høst, det tager også tid.

Medlem

Øv så tror jeg ikke at jeg kan dyrke, hvis jeg ikke kan tørre pot'en med en varmepistol, og jeg ikke kan lave frisk høst om til hash, så er der ingen ide ved at dyrke, da jeg ikke kan gemme høsten nogle steder hvor det kan blive tørt.

Medlem

Jeg undrer mig egentlig over at der slet ikke er nogen der tager bladet fra munden og stiller spørgsmålstegn ved om det overhovedet er en god ide at skunk og hash er en del af dit liv.

Du bor på institution og man må derfor formode at du 1) Er under 18 år og 2) Har nogle personlige udfordringer i dit liv.

Vi plejer ellers at være gode nok til at fraråde tjald til unge der stadig er i mental udvikling, men her hvor der åbenlyst er tale om en med nogle problemer, så er det bare "Thumbs Up"???!

Det er posts som den her der (med rette) får ignoranter og pressen op i det røde felt over eksistensen af dette forum.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Et bosted, tolkede jeg IKKE som man skal være under 18 for at bo på.
Men vi kan da spørge trådstarter om sin alder (det kunne du jo også spørge om smølf)?

-John Rooney.

Medlem
Brugeravatar

Er det ikke okay at ovntørre sin høst og lave ryst? Måske ikke det bedste resultat, men jeg mener at have læst at man kan.
Off-topic - Jeg synes ikke Georg fortjener at blive kritiseret på det punkt, han er et af de flittigste medlemmer herinde til at være møgarrogant og sige til de unge: 'ned i kiosken og snold en pose slik i stedet lille ven' :mrgreen:

og de svære slipper fri.

Medlem

Det ved jeg godt. Jeg har aldrig set andet end sober og venlig hjælpsomhed fra Georg, og jeg sætter utrolig stor pris på alt den hjælp han også har givet mig gennem mine grows. Derfor kan man alligevel godt synes at kæden hoppede lidt af for en enkelt gangs skyld. Jeg læser det HELT klart som om at trådstarter er på en eller anden ungdomsinstitution. Det er jo nok næppe et frivilligt bofællesskab, siden køkkenet er aflåst.

Senest rettet af Tjalde Smølf 04 okt 2014 16:54, rettet i alt 1 gang.

Medlem

... og jeg tog fejl. Han er 18 år, men bør allligevel I SÆRDELESHED holde sig væk fra bevidsthedsudvidende stoffer:
viewtopic.php?f=18&t=48853&p=663040#p663040

Kære Sunny

Du har jo åbenlyst ikke godt af at ryge tjald - og det kan man jo læse ud af din tidligere post at du jo inderst inde også godt ved selv. Jeg er helt med på at det kan dulme tankerne for en stund, men det virker til at det, du har brug for lige nu (og i et par år fremover) er at finde ud af hvem du er og hvad du vil med dit liv. Så i stedet for at flygte fra følelserne bør du i stedet koncentrere dig om at mærke mere efter i dig selv. Mediter, dyrk motion og giv dig tid til at mærke hvem du er.. Og selv om det er lettere sagt end gjort, så prøv at fokusere på det positive. Du har hele livet foran dig, og med den rette indstilling, så kan du nå at drive det vidt. Selv om man kan føle sig låst i tilværelsen, så kan man jo altid skabe forandringer i sit liv. Tag job på et krydstogtskib, bliv hjemmeplejer i England, få job i Netto, bliv munk i Grækenland eller giv den der uddannelse endnu en chance... Jeg synes i hvert fald ikke at du skal sumpe videre i tjalden.

Og aproppos dit kaldenavn: Når du vender dig mod solen, så falder skyggerne bag dig..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak for roserne D'herrer:-)

Du har en pointe tjaldesmølf og det tager jeg til efterretning.
18-20 år er lidt en gråzone, mht til udvikling og hvor meget cannabis gavner eller skader.
Det kan være super gavnligt i perioder, men det er sku en kælling der følger en langt op i livet (sådan har jeg det ihvertfald).

Håber det bedste for dig Sunny:-)

-John Rooney.

Medlem

Jeg er 18 år, lider af depression, angst og en mild skizofreni(har røget hash i et halvt år nu, har ikke fået psykose eller fået forværret de eksisterende psykotiske episoder jeg får en gang imellem, hvilket kun består af nogle paranoide tanker der florerer et øjeblik og så går væk igen)

Skunk har medicinsk effekt på mig, det gør mig funktionel på en måde som ingen pille kan gøre eller har gjort. Jeg bliver ligesom mig selv igen, sådan som jeg var før at min depression kom og ødelagde det hele for mig: flittig, kreativ og problemløsende. Når jeg er høj er det som om at jeg bare har det godt, al sygedom forsvinder, ingen paranoide tanker, ingen angst, ingen depression er der. F. eks sidste gang jeg havde skunk gik jeg igang med at programmere og fik faktisk lavet noget ret OK kode der virkede fejlfrit og jeg planlægger at næste gang jeg har skunk så skal jeg spille guitar, da jeg virkelig kan mærke at min kreativitet kommer igen når jeg ryger.

Bare for at få klaret nogle ting op.

Medlem

Tjalde Smølf skrev:
... og jeg tog fejl. Han er 18 år, men bør allligevel I SÆRDELESHED holde sig væk fra bevidsthedsudvidende stoffer:
viewtopic.php?f=18&t=48853&p=663040#p663040

Kære Sunny

Du har jo åbenlyst ikke godt af at ryge tjald - og det kan man jo læse ud af din tidligere post at du jo inderst inde også godt ved selv. Jeg er helt med på at det kan dulme tankerne for en stund, men det virker til at det, du har brug for lige nu (og i et par år fremover) er at finde ud af hvem du er og hvad du vil med dit liv. Så i stedet for at flygte fra følelserne bør du i stedet koncentrere dig om at mærke mere efter i dig selv. Mediter, dyrk motion og giv dig tid til at mærke hvem du er.. Og selv om det er lettere sagt end gjort, så prøv at fokusere på det positive. Du har hele livet foran dig, og med den rette indstilling, så kan du nå at drive det vidt. Selv om man kan føle sig låst i tilværelsen, så kan man jo altid skabe forandringer i sit liv. Tag job på et krydstogtskib, bliv hjemmeplejer i England, få job i Netto, bliv munk i Grækenland eller giv den der uddannelse endnu en chance... Jeg synes i hvert fald ikke at du skal sumpe videre i tjalden.

Og aproppos dit kaldenavn: Når du vender dig mod solen, så falder skyggerne bag dig..

Hash har aldrig været godt for mig, men har opdaget at skunk virker på en lidt anderledes og mere funktionsdannende måde.

Men tak for at du tog dig den tid at skrive til mig på den måde. Jeg oplever næsten aldrig at folk prøver at hjælpe mig på en ordentlig måde, jeg får bare nogle piller i hånden og så er det det. Min far er den eneste der vil mig noget godt, men hans evner er begrænsede. Jeg har en masse smerter begrund af en mere eller mindre traumatisk barndom, det er der min angst kommer fra og det er derfor at jeg ryger hash, det er for at dulme nogle grimme grimme ar jeg har på sjælen. Ved godt inderst inde at det er et misbrug jeg har gang i og at jeg egentlig kører mit liv ud i ødelæggelse.

Jeg elsker den urt, og det er rigtigt svært for mig at lade være med at ryge den, efter at jeg kom i kontakt med hele den verden som hash egentlig er, har min krop og sjæl støbet sig i den, jeg elsker kulturen, jeg elsker musikken og kunsten(især Electric Wizard) og føler lidt at jeg lever for hash. Min største drøm er at flytte til Colorado og blive cannabis-dyrker, jeg drømmer om at avle en plante med et højt indhold af CBD og et lavt indhold af THC som kunne bruges til at lave CBD medicin til skizofrene.

Medlem

Tjalde Smølf skrev:
Det ved jeg godt. Jeg har aldrig set andet end sober og venlig hjælpsomhed fra Georg, og jeg sætter utrolig stor pris på alt den hjælp han også har givet mig gennem mine grows. Derfor kan man alligevel godt synes at kæden hoppede lidt af for en enkelt gangs skyld. Jeg læser det HELT klart som om at trådstarter er på en eller anden ungdomsinstitution. Det er jo nok næppe et frivilligt bofællesskab, siden køkkenet er aflåst.

Vil du virkelig høre hvorfor køkkenet er aflåst? Der var en eller anden fuld idiot som valgte at hælde vandet fra kartoflerne i vores gryder og skide på panderne, det er hvorfor.

Jeg har selv valgt at bo her, ingen anden har. Jeg betaler husleje for at kunne bo her og stedet er kun for dem der er over 18.

Medlem

SunnyO))) skrev:
Hash har aldrig været godt for mig, men har opdaget at skunk virker på en lidt anderledes og mere funktionsdannende måde.

Men tak for at du tog dig den tid at skrive til mig på den måde. Jeg oplever næsten aldrig at folk prøver at hjælpe mig på en ordentlig måde, jeg får bare nogle piller i hånden og så er det det.

Tak for roserne. Det var godt at høre fra dig igen.

Jeg tror desværre at du har ret i ovenstående... Og det siger jeg sgu ikke for at bringe dig ned, men tværtimod for at hive dig op. Vi har desværre fået indrettet et samfund, hvor der "i systemet" er meget dårlig plads til den personlige relation. Du bliver behandlet af folk som for de flestes vedkommende "bare går på arbejde" og for dem er du oftest bare et "nummer i rækken" en person som de forholder sig til ved at læse i en journal, fremfor at kigge dig i øjnene.

Det er trist, men du skal nok forberede dig på at sådan er det, uanset om det er jobkonsulenten, lægen, psykiateren eller sagsbehandleren. En sjælden gang kan du måske være heldig at møde en som er undtagelsen, men i det store hele er den bedste tjeneste du kan gøre dig selv, at erkende at du er den eneste person der kan gøre en rigtig forskel i dit liv.

Dermed ikke sagt, at du ikke kan bruge disse mennesker til noget - du skal nok bare ikke forvente at der er andre end dig, som kan give dig de store livsforandrende ændringer. De skal komme fra dig selv. Du skal bruge disse mennesker, men ikke sætte din lid til dem.

At du i så tidlig en alder allerede kan se at du ikke bliver ordentlig hjulpet, synes jeg er et tegn på modenhed, selvstændighed og reflektion. Det gør mig overbevist om, at der er masser af håb for dig, selv om du kæmper lidt med tingene lige nu.

Så giv den gas... Du skal ikke vente på at andre gør det for dig. Du kan til gengæld glæde dig over at du stadig er ung og alt kan lade sig gøre..

De bedste hilsner

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]