Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jul 2025 16:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej,

Jeg går og leger med tanken om selv at gro 3 planter af strainen "The Ultimate" af Dutch Passion, og jeg vil lige høre hvad jeres erfaring er i forhold til salg, opbevaring og dyrkning.
Uden for mine forældres grund på landet, hvor jeg også selv bor (er 18 år gammel), ligger der en isoleret skov med marker omkring den, hvor der aldrig kommer nogen. I denne skov er der en lysning af rimelig størrelse, som har en meget fugtig jord. Her havde jeg tænkt mig at plante 3 planter til foråret, men jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg opbevarer og sælger det med mindst mulig risici for at blive opdaget og retsforfulgt.
Min umiddelbare plan, som jeg meget gerne vil have kritik på, er som følger:
Plante til foråret i små krukker indtil de er store nok til at komme ud, hvorefter jeg så planter dem i lysningen. Her vil jeg så tjekke til dem regelmæssigt, hvor jeg sørger for ikke at lave en sti, der går direkte fra mit hus til planterne. Hvis alt går efter planen vil jeg så høste dem i sensommeren/efteråret, og så er jeg lidt i tvivl om, hvordan jeg får dem tørret. Overvejer lidt at hænge dem op i nogle træer, men er lidt bange for, at der vil gå mug i det hvis der kommer for meget regn. Når det er tørret, vil jeg så have det i tætlukkede plastikposer, som gemmes ude i skoven. I forhold til salg, tænker jeg, at jeg (medmindre jeg skal sælge mere) vil sørge for, at der kun er under 10 gram på min grund og/eller person på alle tidspunkter. Hvis jeg følger disse forholdsregler, hvor stor er risikoen så for at blive taget?

Medlem

Bare du ikke skriver om dine kriminelle planer, på et offentligt forum, så skal det nok gå.

Junior medlem

Jeg overså, at du havde tænkt dig at sælge det..
Det korte svar på det er, lad være.

Junior medlem

sukkerharpiks skrev:
Jeg overså, at du havde tænkt dig at sælge det..
Det korte svar på det er, lad være.

Heller ikke til venner og bekendte?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Bare drop idéen omkring at blive pusher, du er stadig ung og naiv.
Selv hvis du giver det væk gratis, straffes det ligeså hårdt som, ved salg.

Citat:
2.1.5. I praksis spiller mængden af euforiserende stoffer en stor rolle ved vurderingen af, om de euforiserende stoffer, som en person findes i besiddelse af, er bestemt til eget forbrug, eller om der er tale om besiddelse af euforiserende stoffer med henblik på videreoverdragelse, herunder videresalg. Større kvanta kan almindeligvis ikke anses for bestemt til eget forbrug.

2.1. Gældende ret

2.1.1. Efter lov om euforiserende stoffer straffes med bøde eller fængsel indtil 2 år ind- og udførsel, salg, køb, udlevering, modtagelse, fremstilling, forarbejdning samt besiddelse

Så selvom du ikke dyrker med henblik på videreoverdragelse, herunder videresalg, så vil anklagemyndigheden påstå netop dette.

Medlem

Lad være med at sælge af det. For din egen skyld, men også for dine forældres skyld.
Jeg tror heller ikke at du skal regne med at pushere nyder stor respekt på dette forum.

Er det virkelig ikke nok for dig at dyrke noget godt tjums til eget forbrug? Behøver du virkelig at være grådig samtidig?

Junior medlem

Tjalde Smølf skrev:
Lad være med at sælge af det. For din egen skyld, men også for dine forældres skyld.
Jeg tror heller ikke at du skal regne med at pushere nyder stor respekt på dette forum.

Er det virkelig ikke nok for dig at dyrke noget godt tjums til eget forbrug? Behøver du virkelig at være grådig samtidig?

Nu har jeg godt nok droppet ideen med det igen, men havde nu tænkt mig at sælge det meget billigt, så der er mere tilgængelighed for mine venner, så jeg har flere mennesker at ryge med :P

Medlem

En god ven ville bare dele med sine venner...

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Istedet for at gro højpotent skunk, kan du jo så en håndfuld danske pot frø, det skal der ikke meget arbejde til, og pot nærmest skriger efter at blive delt med dine venner i form af 1000 joints!

Junior medlem

Deus vult skrev:
Istedet for at gro højpotent skunk, kan du jo så en håndfuld danske pot frø, det skal der ikke meget arbejde til, og pot nærmest skriger efter at blive delt med dine venner i form af 1000 joints!

Snakker du om industriel cannabis med den maximalt lovlige procent af THC eller hvad tænker du?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Prøv evt at dyrke: Royal Nepal eller Early wonder skunk.
De skulle være gode til det Danske vejr:-)

-John Rooney.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Jeg mente frø fra noget pot tilvænnet dansk klima, også kendt som dansk pot :P

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvis det endelig skal være, så må det optimale være at afsætte store mængder på én gang til en man stoler på som vil stå for at sælge små portioner videre. Jeg ville heller aldrig blive pusher i traditionel forstand og sælge til enhver mand på gaden, mere gennem venner som kan købe lidt og sælge for en god pris til bekendte. Men jeg ender nu altid med at beholde mit dyrk fordi jeg bliver så glad for det :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Tror også godt du kan droppe planen om at tørre ude i træerne. Det regner sku for ofte i danmark til at det kan lade sig gøre. Generelt vil jeg ikke anbefale nogen at gro pot tæt på sine forældre uden at spørge dem om lov. Det er ikke deres grund, men hvis du ikke har et sted at tørre er det lidt spildt arbejde.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]