Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 16:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hey alles zusammen!

Jeg har i de sidste mange måneder leget med forskellige lyskilder på cannabis. Ikke på videnskabeligt niveau med kloning eller sådan noget, jeg har bare givet nogle damer forskelligt lys for at se deres reaktion. Det drejer sig om forskellige typer 1w LED lamper, 40w CFLer til plantevækst og 400w HPS/MH..

I øjeblikket er jeg igang med at afslutte en auto sweet tooth under en HPS lampe, og hun har godt nok fortjent en elefant-orden. Hun tilbragte den første måned under en typisk 90w UFO og strakte sig efter lyset, derefter blev der tilføjet nogle CFLere i endnu en måned og tilsidst røg hun ind i et telt med en 400w HPS blomstrings pære. Først kørte jeg 20/4, så 18/6, og tilsidst gik jeg helt over til 12/12 med HPSen. STRESS ALERT! :)

Alle de andre ting skulle nææææsten være i orden, hun har fået den rette ph værdi, hun står i bio-bizz all-mix jord, temperaturen har hele tiden ligget imellem 22-29C, luftfugtigheden har været på 30-60% hele vejen osv. - hun er blevet fodret med en smule Advanced Hydroponics of Holland gødning. God luftcirkulation osv. osv.

Billede

LED FAIL

Mine tidligere erfaringer siger mig at hun kommer til at smide ca. 80-100g af sig i våd vægt (nederen!). Hun er ca. 65cm høj. Har fået nute-burn fordi hun ikke fik nok lys til at omsætte det gødnings skema jeg brugte. Hun ligner efterhånden en afdanket luder fra Istedgade, hah. Ca. 10-20% af fange-hårene er blevet orange/brune (svært at se på billedet), hun har fået Final Solution, og så venter jeg bare på at mindst 50-60% af dem har skiftet farve før jeg slagter hende!

Nå, men efter hende her går jeg igang med et rent HPS/MH 400w grow på nogle regulære White Rhino frø i et telt med et Flo-Gro 500 hydroponisk system. Det glæder jeg mig til. I mellemtiden har jeg smidt tre Auto Critical Mass ud i mit drivhus med termostat (dvs at der konstant er imellem 26 og 30 grader. De blev født under et voldsomt tordenvejr, for da det var overstået var de allesammen kommet til syne. Syret ik? Bare synd at det ikke var thunderFUCK i stedet. Men det går jo nok det hele. Drivhus planterne får økologisk gødning (om tre sæt blades tid), regnvand og de står også i økologisk light-mix jord. Så det er lidt mit økologiske projekt kan man vel sige :)

Billede

Billede

Har nogen af jer nogle erfaringer eller nogen viden om LED I har lyst til at dele? Mine personlige erfaringer har ikke været super, men jeg har også kun prøvet med 1w dioder. Hvad med jer?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
imo så har LED potentiale, det er bare ikke udviklet nok lige pt, kvaliteten i forhold til prisen hænger ikke sammen, hvis man skal have noget led der kan sammenlignes med 600w hps eller mh skal man af med et par tusind

Junior medlem
Brugeravatar

Det har du nok ret i, hvis et par tusind endda kan gøre det. De stærke LED paneler jeg kender til, og som jeg nok mest ville stole på, ligger faktisk på ca det dobbelte.

Nå, men pas på med billige drivhus termostater, min havde sat sig fast, så de tre små babyer der, er ved dags dato afgået ved døden. De lå livløse i deres spande, og LED planten havde fået så mange lys og gøgningsskader at jeg sq ikke gider at ryge den. Den ser spøjs ud. Så den røg med i dagens massebegravelse. R.I.P. Nu hopper jeg sq på 9A i stedet og ryger en pind på månefiskeren over et slag skak eller sådan noget. Og så må tiderne vise om jeg gider alt det pjat igen. Cannabis er sq mere krævende end mine fredsliljer mht pasning og plejning! Og det siger en del. Så et stk håndklæde er der hermed smidt i ringen. Og så losser jeg nok mit gear i den blå avis eller sådan noget.

Fortsat god kamp og dyrkning folkens. Sofus, over and out.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]