Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 22:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej!
Her i starten af april fik jeg gang i 7 planter som stod indenfor i en 3-4 uger og så blev i plantet ud som guerilla grow :) Sagen er den at især den ene er blevet rimeligt stor allerede (ca. 45 cm) og vokser hurtigt her i det gode vejr. Jeg har læst at blomsterfasen først starter naturligt den 21 juli er det korrekt? Dertil vil jeg høre om jeg burde prøve tvunget blomst måske kun på den største af mine planter så jeg kan høste bare en enkelt før mid sept? Problemet er at jeg skal på Roskildefestival indtil den 6 juli og derefter er hjemme en uge hvorefter jeg skal i sommerhus i 5 dage, vil det være dumt i den uge jeg er hjemme at prøve smide en sort sæk over den så den kun får 12 timer og så håbe at den forbliver i blomst selvom jeg kun gør det i en uge eller er denne plan taberdømt fra starten og burde jeg bare vente til efter sommerhusturen? Til sidst vil jeg høre om der er nogen der ellers har tips til at starte en tidlig blomstringfase.

Glæder mig til at få afklaring og på forhånd tak og god søndag!

Senest rettet af zaqqaz 08 jun 2014 11:58, rettet i alt 1 gang.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Det vil være nær ved umuligt at opretholde 12/12 skemaet indtil juli, jeg tror bare du vil stresse hende ved det. Bare lad Moder Jord gøre det hun gør bedst. :)

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Moderator
Brugeravatar

Enig, du risikere at starte blomstringen for at planten derefter revegger, altså går tilbage til veggetationstadiet, for så senere at blomstre igen. Den skiften frem og tilbage vil bare fører til misvækst og senere blomstring pga. omstillingsperiode og stress.

Junior medlem

Okay, tusind tak for svarende, jeg har lige et opfølgende spørgsmål er det korrekt at blomstring i DK starter omkring Sankt Hans? Fordi når du gror indenfor sætter du jo lyset ned til 12 timer for at tvinge blomst men ifølge http://www.torbenhermansen.dk/almanak/almanak.php er dagen stadigvæk 16 timer og 46 min lang den 24 juli (sankt hans dag)?

Moderator
Brugeravatar

Det er forskelligt hvor mange mørke timer der skal til at starter blomstring alt efter sort. Især blandt udendørssorter er der en del varians, ikke mindst pga semi-auto gener, men omkring slut juli/start august plejer masnge udendørssorter at starte blomstringen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]