Hej
Jeg er helt "grøn" når det kommer til at plante/dyrke min egen ryger. Men nu skal det sku prøves...
Jeg blev anbefalet til at starte med Nothern Light Automatic, da jeg gerne vil helt i hegnet når jeg ryger og de er relativ nemme at dyrke
Jeg har til dato gjort flg.:
16.04.2014. Frø lagt på 4 cm. letpresset jord med 1 cm. løst jord ovenpå. Rumtemp. 20-25 og konstant mørke. Jorden er middelfugtig og har fået ½ dl. frisk vand inden opstart, hvorefter jorden er vendt inden frøene er lagt i.
17.04.2014. 2 skefulde til hver frø. Alle 3 frø fik samme mængde vand
18.04.2014. 2 skefulde til hver frø. Alle 3 frø fik samme mængde vand
19.04.2014. Troede jeg havde lavet en fejl, da jeg ikke havde lagt dem til at spire i vand eller på en våd karklud. Ville lave det om, men de var allerede begyndt at spire under jorden. 1 havde en spire på 1 cm., men de 2 andre var knap ½ cm. Måske det er autoflower egenskaberne der gør dem idiotsikret.
SPØRGSMÅL1: HVAD ER DEN BEDSTE PRAKSIS HERFRA NÅR DET ER AUTOFLOWER OG JEG GERNE VIL HAVE DEM INDENDØRS UNDER HELE PROCESSEN?
Min egen ide er indtil videre at stille dem i vinduekarm og sørge for rigeligt sollys og/eller lys fra arkitektlampe med 40W pære i min. 18 timer i døgnet indtil de 5-6 cm. i højden og skal omplantes. Hvad der skal ske efter omplantning har jeg ikke læst så meget op på endnu, og gode råd modtages meget gerne.
SPØRGSMÅL2: HVORNÅR SKAL JEG BEGYNDE AT BRUGE GØDNING - HAR LÆST DET ER BEDST AT VENTE TIL PLANTER SELV INDIKERER DET VED GULE PLETTER PÅ BLADENE?
På forhånd TUSIND TAK for evt. feedback
DBH. Businesssuit