Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 16:04


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 21 mar 2014 12:39 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2011 14:54
Indlæg: 447
Geografisk sted: ja
Hej, vi er to drenge der gerne vil i gang med at dyrke for første gang. Vi har kigget lidt på følgende sorter og tænkte på om der er nogen der har erfaringer med at dyrke dem udendørs, eller ved om det i det hele taget kan lade sig gøre:

Amnesia Trance Feminized
Bianca Feminized seeds
LSD Feminized (det hedder den faktisk!)

-På forhånd tak :joint:

Har i evt. nogle andre forslag, til en (helst) Sativia domineret sort som er forholdsvis nem at dyrke, som har en høj intensitet, og et stort udbytte?

- Pris er fuldstændig irrelevant.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2014 12:42 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 feb 2013 19:56
Indlæg: 95
Geografisk sted: syd
ved ikke med de to første, men lsd skal i ikke regne med at kunne få færdig, så skulle i ihvertfald have startet den indendørs for noget tid siden, også selv have sat den i blomst

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2014 12:50 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 21 aug 2005 22:06
Indlæg: 566
Den hedder ikke lsd, det er en forkortelse, det er lemon sour diesel :), Og nej den kan du ikke gro udenfor herhjemme.

Sorter jeg har haft held med udenfor, er superskunk, early girl, og lowriders.

Lidt information om din lsd plante. http://www.leafly.com/hybrid/lemon-diesel

Det skal lige siges at forsøger du dig udenfor, så vær helt sikker på de planter du køber er autoflower, ellers for du bare en masse høje træer uden gode skud.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2014 15:30 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 jan 2013 10:47
Indlæg: 103
Amnesia trance er nok svær at få til at gro i DK uden at det går galt, eftersom det er en meget langsom blomstring og september/oktober/november måned, bliver meget vådt og dermed høj sandsynlighed for at der går mug i buds.

Bianca er lidt mere modstandsdygtig ser det ud til, og blomstrer noget før (sep/okt) men stadig, stor sandsynlighed for at det går galt.

LSD er der som sagt sagt no go til..


Kig lidt på nogle autos i stedet for, de skal ikke have så lang tid, og mange af dem har høj mold/pest resist, hvilket er en stor fordel i DK!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2014 17:38 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 feb 2014 03:44
Indlæg: 25
Geografisk sted: Aarhus
Den hedder ikke lsd, det er en forkortelse, det er lemon sour diesel :), Og nej den kan du ikke gro udenfor herhjemme.

Sorter jeg har haft held med udenfor, er superskunk, early girl, og lowriders.

Lidt information om din lsd plante. http://www.leafly.com/hybrid/lemon-diesel

Det skal lige siges at forsøger du dig udenfor, så vær helt sikker på de planter du køber er autoflower, ellers for du bare en masse høje træer uden gode skud.


http://www.leafly.com/hybrid/lsd

Citat:
The LSD strain was bred by Barneys Farm, with a lineage from Mazar and Skunk #1. It is a disease-resistant plant that does well in most growing conditions. The buds form in curved triangles, yielding approximately 600 grams per square meter. Flowering time is approximately 8-9 weeks. This marijuana strain is popular for delivering a vivid and psychedelic experience with a powerful body buzz and cerebral high. The THC content has been measured up to 24% with a CBD of 1.3%.

_________________
- Kend mig på geden


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2014 19:19 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
Selvom der står OUTDOOR/UDENDØRS på de udenlandske og for den sags skyld indenlandske hjemmesider, betyder det ikke at de bliver gode herhjemme. De fleste af den slags sorter er til udendørs i f.eks. Spanien, hvor en stor del af frøproduktionen foregår. Som sagt så mange gange før, vælg en sort, der har været dyrket i DK i flere frøgenerationer. Hvis du vælger auto-mug sorter så, så dem så det passer med at de kan høstes i juli-august.

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2014 19:24 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 mar 2013 19:34
Indlæg: 390
Hvis du vælger auto-mug sorter så, så dem så det passer med at de kan høstes i juli-august.

Vil du mene at manglende mugresistens er den største "downside" ved autoblomstrende sorter?
Mvh

_________________
Lov og ret er et net
med så sære masker i,
at de små hænger på
og de svære slipper fri.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 mar 2014 10:57 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
I de autosorter, hvor ruderalis indgår er manglende mugresistens et problem.

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 mar 2014 09:54 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 feb 2008 14:19
Indlæg: 160
I de autosorter, hvor ruderalis indgår er manglende mugresistens et problem.

Findes der auto hvor ruderalis ikke indgår?

Har man drivhus, så kan man dyrke stort set alle typer udendørs, bare den på papiret er hurtig nok færdig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 mar 2014 10:15 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 jul 2013 18:25
Indlæg: 928
Geografisk sted: Midtjylland.
Ruderelias er det der gør planten autoblomstrende, så nej.
Vil mene den største "downside" ved autoerne, er det lave udbytte..

_________________
This is the life we chose, the life we lead.
And there is only one guarantee:
None of us will see heaven.
-John Rooney.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 mar 2014 13:59 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2011 14:54
Indlæg: 447
Geografisk sted: ja
Vi har læst jeres råd og er nået frem til denne Super Skunk (http://www.dinmor.dk), som tidligere rådet. Alt ser ud som det skal, vi er bare ikke helt sikre på om den skal have mere sol end vi kan tilbyde den, nogen som kender den?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 mar 2014 01:20 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 21 aug 2005 22:06
Indlæg: 566
Den hedder ikke lsd, det er en forkortelse, det er lemon sour diesel :), Og nej den kan du ikke gro udenfor herhjemme.

Sorter jeg har haft held med udenfor, er superskunk, early girl, og lowriders.

Lidt information om din lsd plante. http://www.leafly.com/hybrid/lemon-diesel

Det skal lige siges at forsøger du dig udenfor, så vær helt sikker på de planter du køber er autoflower, ellers for du bare en masse høje træer uden gode skud.


http://www.leafly.com/hybrid/lsd

Citat:
The LSD strain was bred by Barneys Farm, with a lineage from Mazar and Skunk #1. It is a disease-resistant plant that does well in most growing conditions. The buds form in curved triangles, yielding approximately 600 grams per square meter. Flowering time is approximately 8-9 weeks. This marijuana strain is popular for delivering a vivid and psychedelic experience with a powerful body buzz and cerebral high. The THC content has been measured up to 24% with a CBD of 1.3%.


Og hvad er pointen med det her ? jeg er udemærket klar over hvad der er i planten, det gør den ikke mere "psychedelisk" en alle andre slags. På ingen måde, du skal ikke poste sådan noget som var det fact, det bliver folk dumme af.

Hvorfor skal thc´en i denne "lsd" plante være anderledes ?

Der burde være en grænse for hvor dumme folk må være :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 mar 2014 01:22 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 21 aug 2005 22:06
Indlæg: 566
Vi har læst jeres råd og er nået frem til denne Super Skunk (http://www.nirvanashop.com/en/feminized ... seeds.html), som tidligere rådet. Alt ser ud som det skal, vi er bare ikke helt sikre på om den skal have mere sol end vi kan tilbyde den, nogen som kender den?


Jeg gror selv superskunk, dog i drivhus. Og de er fantastiske!. Jeg har ikke prøvet dem udenfor, så jeg kan ikke rigtig sige at det vil lykkes for dig, men man kan altid håbe. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 mar 2014 05:25 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 feb 2014 03:44
Indlæg: 25
Geografisk sted: Aarhus
Den hedder ikke lsd, det er en forkortelse, det er lemon sour diesel :), Og nej den kan du ikke gro udenfor herhjemme.

Sorter jeg har haft held med udenfor, er superskunk, early girl, og lowriders.

Lidt information om din lsd plante. http://www.leafly.com/hybrid/lemon-diesel

Det skal lige siges at forsøger du dig udenfor, så vær helt sikker på de planter du køber er autoflower, ellers for du bare en masse høje træer uden gode skud.


http://www.leafly.com/hybrid/lsd

Citat:
The LSD strain was bred by Barneys Farm, with a lineage from Mazar and Skunk #1. It is a disease-resistant plant that does well in most growing conditions. The buds form in curved triangles, yielding approximately 600 grams per square meter. Flowering time is approximately 8-9 weeks. This marijuana strain is popular for delivering a vivid and psychedelic experience with a powerful body buzz and cerebral high. The THC content has been measured up to 24% with a CBD of 1.3%.


Og hvad er pointen med det her ? jeg er udemærket klar over hvad der er i planten, det gør den ikke mere "psychedelisk" en alle andre slags. På ingen måde, du skal ikke poste sådan noget som var det fact, det bliver folk dumme af.

Hvorfor skal thc´en i denne "lsd" plante være anderledes ?

Der burde være en grænse for hvor dumme folk må være :D


Ville bare påpege, at lsd planten skam findes og det derfor sagtens kunne være dén der var kig på, frem for din foreslåede lemon sour diesel, chill dude :roll:

_________________
- Kend mig på geden


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 feb 2018 09:42 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 feb 2018 09:40
Indlæg: 1
regyr skrev:
Hej, vi er to drenge der gerne vil i gang med at dyrke for første gang. Vi har kigget lidt på følgende sorter og tænkte på om der er nogen der har erfaringer med at dyrke dem udendørs, eller ved om det i det hele taget kan lade sig gøre:

Amnesia Trance Feminized
Feminized cannabis seeds
LSD Feminized (det hedder den faktisk!)

-På forhånd tak :joint:

Har i evt. nogle andre forslag, til en (helst) Sativia domineret sort som er forholdsvis nem at dyrke, som har en høj intensitet, og et stort udbytte?

- Pris er fuldstændig irrelevant.

Åh, amnesi er bare hjerneflugt :eyes:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2018 12:56 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 okt 2009 13:36
Indlæg: 65
Jeg vil gå efter nogle outdoor-skunk frø.. de elsker den danske sommer.. Indoors gro, udenfor er nemlig ikke særlig smart :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2018 14:18 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Moffaka Husk og tjek hvornår tråden har været aktiv også overvej om det er nødvendigt at vække den fra de døde for at skrive navnet på en indedørs plante.
Derudover velkommen til :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 mar 2018 10:31 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 feb 2017 19:04
Indlæg: 41
Jeg skal ikke gøre mig alt for klog på sorternes klimatiske kompatibilitet, men jeg tror at indica-dominante sorter er bedre tilegnet det danske klima frem for sativa-dominante.

Som tidligere nævnt, er sorter som oprindeligt er dyrket igennem generationer i Danmark (også danske sativaer) naturligvis bedre tilegnet vores klima, men skal du have af udenlandsk avl, så mener jeg at indica er bedst, udelukkende grundet plantens oprindelse fra de kolde Hindukush og Himalaya egne, omfattende Afghanistan, Pakistan, Nepal m.m.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team