Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 20:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej jeg er ny herinde og har gang i mit første grow.
jeg er lidt over en måned henne i mit projekt nu og synes faktisk det er gået rigtig fint efter
min egen mening indtil for 5 dage siden. Hvor bladene begyndte at blive gule i bunden af planten og bleg grønne i midten.
forsøgte at gennemskylle potten da jeg håbede at det ville hjælpe. men uden resultat. så
besluttede at lade den være.

indtil igår aftes hvor den var begyndt at blive gul på næste sæt blade i buden. så gik ind og læste lidt på nettet. og fandt frem til det muligvis ku være mangel på gødning så gav den gødning.

men nu her idag ser den en del værre ud og er begyndt at hænge med bladene også.

hvad kan jeg gøre og kan den overhovedet reddes ?

undskyld hvis jeg spørg lidt dumt men er jo som sagt først lige startet ..

Billede

Billede

Billede

Billede

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus
Lidt flere oplysninger er nødvendig for, at kunne fastslå nøjagtigt, hvad der skulle være galt: Hvordan er jordblandingen? Kan vandet løbe ordentligt igennem så rødderne får nok ilt? husker du at pH-regulære dit vand? hvor ofte vander du? hvor ofte gøder du? hvilket lys gror du i?

Ud fra egen erfaring ligner det undervanding/varmestess, mest fordi mine egne har reageret således ved en kombi af disse to, det rettes dog hurtigt op, ved at vande "nok" og sænke temperaturen i mit grotelt, men igen, det var jo mine planter og her kender jeg jo forholdene bedre...

hvis din plante "bare" gror i vindueskarmen i pottemuld fra netto og får orkide-gødning er det en del nemmere at sige dét er det der er galt ;)
Tjek evt. http://dcfonline.dk/cf/

Medlem
Brugeravatar

Syntes det ser ud som om den virkelig trænger til noget lys. Overvanding ser også ud til at kunne være en synder. Der har ikke været energi til at lave en eneste forgrening

Junior medlem

hej og tak for de hurtige svar :)

jorden består af kokosjord og småsten. og vandet løber fint igennem .. vander når jeg føler jorden er tør ca. hver 5 dag til jorden er gennemvædet. gøder hver anden gang jeg vander. bruger bio bizz grow og gødningskugler med højt nitrogen indhold. Den står i et hjemmelavet telt under en 250 watt hps pære 18 timer i døgnet sammen med et par andre mindre planter og de har det helt fint så går ikke ud fra det er varme der er imellem 25-28 grader svingende. mit vands ph ligger på 6.5 ...
ved ikke om dette er for højt ? og er 250 watt for lavt ?

Junior medlem
Brugeravatar

Hvis du kun benytter dig af Bio bizz grow gødning er det nok her den er gal, som du kan se på deres gødningsskema er det kun en del af et gødningssæt (http://www.biobizz.com/uploads/bestanden/ce7ea943-ad06-4d54-88cd-113c64ba8f53) du skal vidst som minimum have fish mix og bio bloom også for at opnå minimum N-P-K niveau til din plante. Det kan måske også forklare den lidt sølle struktur den har herunder manglende grene f.eks.

EDIT: Resten ser/lyder fornuftigt

Junior medlem

Super mange tak for svar :). så må jeg ud og invistere i det :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
Hvis du kun benytter dig af Bio bizz grow gødning er det nok her den er gal, som du kan se på deres gødningsskema er det kun en del af et gødningssæt (http://www.biobizz.com/uploads/bestanden/ce7ea943-ad06-4d54-88cd-113c64ba8f53) du skal vidst som minimum have fish mix og bio bloom også for at opnå minimum N-P-K niveau til din plante. Det kan måske også forklare den lidt sølle struktur den har herunder manglende grene f.eks.

EDIT: Resten ser/lyder fornuftigt

de skal enten have fix-mix eller bio grow, det er en dårlig ide at give de 2 samtidig medmindre man ved hva man laver

hellere holde dig til bio grow/bloom og så tilsætte topmax/bioheaven/algamic

Junior medlem
Brugeravatar

Lyt til Crime.
Jeg benytter selv General Hydropnics Flora serie og har aldrig selv rodet med Biobizz serien, men jeg tænkte et forsigtigt svar er bedre end intet... :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]