Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 13:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej

Jeg har besluttet mig for at jeg godt kunne tænke mig at dyrke nogle hampplanter udendørs i år. Det er min første gang, så jeg har lidt problemer med at finde nogle frø.

Jeg har tænkt mig at købe nogen inden for den næste uge, og så plante dem indenfor, hvorefter jeg vil plante dem ud engang i slutningen af marts alt efter temperaturen.

Jeg har kigget noget tid efter nogle frø, men jeg synes det er svært at finde nogle som jeg er sikre på at de vil kunne blive færdige. Man kunne selvfølgelig bare købe auto-blomster, men jeg kan forstå at man ikke får ligeså meget ud af det, som hvis man køber nogle "almindelige".
Jeg har tænkt mig nogle feminiserede frø, så jeg som udgangspunkt er fri for at holde øje med hanplanterne.

Er der nogle som har nogle forslag til nogle frø, som virker for begyndere?
Jeg har selv kigget på nogle, hvor der står at de er færdige i oktober, men jeg kan ikke lige finde ud af om det er for sent.

mvh Abemand

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Nu har jeg ikke nogen personlige erfaringer (endnu) med at gro, men jeg ved da at folk anbefaler at bruge frø som er blevet akklimatiseret gennem flere generationer med det danske vejr, som f.eks Royal Dane eller Mors30 er blevet. :)

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Køb nogle der er høstklar - slut august til start septemper.
Høstede selv nogle sidste år i oktober, men det var kun pga en lang sommer, det kunne lade sig gøre.
Det er ærgerligt, at passe og pleje sine damer og så bliver de ikke færdige og mugner..

Auto-sorter er også en god ide, der kan du høste to gange på en sommer, hvis du timer det.

Glem femi-frøene!
De er typisk opdrættet indendørs og vil få svært ved at klare den I Dk udendøre.
Der er også en stor chance, at femifrø bliver hermaer udendørs.

-John Rooney.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis du er typen som stort set altid er hjemme morgen og aften, eller andre i huset er det, så er der også en anden mulighed.
Dyrk i potter, eller spande, udendørs, men indret et rum i et haveskur, eller indendørs, hvor der er mørkt. Når vi så kommer til juni måned kan du hver aften f.eks. kl 19.30 stille planterne i det mørke rum, og hver morgen kl. 7.30 stille dem ud igen. Det giver en kæmpe fordel at planterne er i blomst i den periode hvor det danske vejr er bedst. Det giver rigtig gode kompakte potente skud, og alle sorter der blomstrer på 60-65 dage, eller hurtigere, kan bruges.
Ulempen er naturligvis at man i 2 måneder skal overholde tiden, +- 30 min. Men resultatet er som sagt noget af det mest potente urt du kan lave udendørs. Hvis du så også sørger for at stille dem i læ for regn, når der kommer sådan en kraftig sommer regnbyge, så er det endnu bedre.
Denne metode giver i øvrigt også den fordel at om natten, når de mere lyssky skumle langfingrede typer trives, så står dine planter inde bag låste døre.

Edit: i øvrigt enig med Gearløs. Drop feminiserede frø. Noget af det mest frustrerende er at få en flot hunplante som pludselig producerer 100'vis eller 1000'vis af hanblomster i skudende. Så hellere så dobbelt så mange som du forventer at ville blomstre, og bliver for mange hunner og du ikke har plads, så kender du nok en som kan overtage et par stykker.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]