Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 21:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Hamp i nød!
Junior medlem

Hej :) Jeg er helt ny på siden, og derfor er jeg MEGET usikker på, om jeg gør noget rigtigt.
Samtidig med at være ny på siden er jeg også helt ny inden for emnet dyrkning.
Jeg fik omkring nytår et par feminiserede frø af en ven. Jeg læste side op og side ned før at jeg plantede mit første frø, jeg var helt oppe og ringe :) Det skal lige siges, at jeg kun er en ung gut på 16 :lol:
Nå, men spiren kom op af jorden, som forudsagt af de mange læste sider om dyrkning, og alt gik som det skulle. At se den vokse for hver dag der gik var betagende! Jeg døbte min smukke plante "Mara" :oops:
Men en dag skete det. Den lampe, som før havde forsynet, min nu ikke så lille plante, faldt ned på Mara. :cry:
Jeg blev knust. 5cm over jorden var stilken knækket! Jeg puttede enden i vand og håbede på det bedste. Jeg læste videre på internettet for hjælp. Hørte hvordan hamp har evnen til at optage vand gennem sine plade, og jeg begyndte straks at holde bladene fugtige.
Det gik i ugerne efter meget op og ned for stakkels Mara. Den ene dag var hun helt lysegrøn og fuld af liv, den anden lå hun helt fladt.
Lige nu ligger hun fladt og afkraftet uden tegn på ny roddannelse :cry:
Min plan var at starte med en plante og herefter begynde at dyrke dem i større stil, men jeg har virkelig brug for hjælp! Er der ikke en derude, som kan råde mig?
Som sagt er jeg helt ny på siden, og jeg håber ikke jeg har gjort/sagt noget forkert i dette opslag :(
-Men tak på forhånd <3 :peace:

Junior medlem

Uden lige at kunne svare dig på dit spørgsmål, ville jeg lige så at jeg blev næsten helt rørt over din kærlighed til planten Mara. :cry:
og nej, du har vidst ikke sagt noget forkert :)

EDIT: Og velkommen til siden :-)

Junior medlem

Tak da :) :peace:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]