velkommen til psychedelia
fornuftigt.
Med så lidt planter kan du vel klare dig med nogle billigere CFL pære eller rør, har aldrig selv dyrket med den slags pære (helt til slut) så jeg ved ikke selv hvordan productet bliver men en ven beskrev at han fik en del mindre end normalt og det var ikke ligeså potent. Det virkede dog stadig fint nok. og er det første gang man vil ryge det går jeg ud fra at det er "potent" nok

Du kan bygge dig et skab ja, hvis du ikke gider at købe de helt dyre materialer ind så sørg for at skabets inderside er malet med hvid maling med høj glans i - det reflektere lyset okay. Hvis jeg var dig ville jeg nok også købe femi frø hvis det var så lidt planter det drejede sig om - så du ikke skal bekymre dig om hanner, dog er det alligevel altid godt at så lidt mere end hvad man skal bruge så man evt kan udvælge de 2 flotteste og stærkeste planter ud af f.eks 5 stk. jeg tror det ville være en god ide at vælge sorter der ikke er alt for "lysliderlige" hvis du vælger at køre med CFL, måske også nogle der ikke vil have alt for lang tid i blomst.
i sådan et skab skal der self være noget ventialtion /luftudskiftning, man kan vel egentlig godt bare sørge for der er et hul i bunden hvor kold luft kommer ind og en udgang ved toppen et sted hvor varm luft slipper ud, men jeg ville nok sætte en computerblæser ved endten udgangen eller indgangen selv om det nok ikke behøves, ud over det ville en enkelt computerblæser være nok til 2 planter (de skal jo have luften omkring sig udskiftet hele tiden, og helst have noget vind der får dem til at rokke så de laver nogle tykke og stærke stammer/nærringstoffernes motorvej

)
du kan også vælge dig noget 250watts hps men så er det lige før du skal have dig en 3-5 planter. og det kræver lidt mere vind, en bordventialtor burde kunne gøre jobbet fint. har du tænkt over hvad du vil gøre mht lugt ? eller er det ikke noget du behøver at bekymre dig om ?
Grunden til at jeg ikke køber er at jeg vil kombinere dyrkningen med et arduino hobby projekt hvor jeg vil forsøge at lave et autonomt vandingssystem.
kan jeg ikke lide effekten af det jeg har dyrket giver jeg bare resultatet til en kammerat jeg ved elsker det:)
jeg tænker at have 1-2 planter i blomst af gangen og 1-2 i vegge fasen imens hvilke dimensioner vil du mene de 2 rum skal have; og ligeledes er jeg en mand der går helhjertet ind i de projekter jeg laver så hvilket lys vil du anbefale til ?
lugt er ikke det store problem men tænker selvfølgelig at anvende et aktivt kulfilter better safe than sorry

udluftningen mener jeg bare er ren matematik så det burde jeg kunne finde ud af

PS: tak for de hurtige og venlige svar ind til videre