Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 11 jul 2025 01:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej med jer.

Jeg er en 22 årig studerende der bor i en 33 m^2 stor lejlighed.

Jeg har aldrig i mit liv røget cannabis; men er i de senere år blevet nysgerrig. Jeg har nu besluttet mig for at jeg kunne tænke mig at prøve det, men vil af moralske grunde hellere dyrke det selv end købe det af bandemedlemmer etc. :D

Jeg tænker at bygge et skab der kan indeholde 1-2 planter jeg ønsker ikke at dyrke autoer :)

mit spørgsmål til jer er nu:
hvordan ville i lave jeres sæt up hvis det kun skulle kunne rumme 1-2 planter?

håber i vil hjælpe en rookie :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
velkommen til psychedelia

fornuftigt.
Med så lidt planter kan du vel klare dig med nogle billigere CFL pære eller rør, har aldrig selv dyrket med den slags pære (helt til slut) så jeg ved ikke selv hvordan productet bliver men en ven beskrev at han fik en del mindre end normalt og det var ikke ligeså potent. Det virkede dog stadig fint nok. og er det første gang man vil ryge det går jeg ud fra at det er "potent" nok :D

Du kan bygge dig et skab ja, hvis du ikke gider at købe de helt dyre materialer ind så sørg for at skabets inderside er malet med hvid maling med høj glans i - det reflektere lyset okay. Hvis jeg var dig ville jeg nok også købe femi frø hvis det var så lidt planter det drejede sig om - så du ikke skal bekymre dig om hanner, dog er det alligevel altid godt at så lidt mere end hvad man skal bruge så man evt kan udvælge de 2 flotteste og stærkeste planter ud af f.eks 5 stk. jeg tror det ville være en god ide at vælge sorter der ikke er alt for "lysliderlige" hvis du vælger at køre med CFL, måske også nogle der ikke vil have alt for lang tid i blomst.

i sådan et skab skal der self være noget ventialtion /luftudskiftning, man kan vel egentlig godt bare sørge for der er et hul i bunden hvor kold luft kommer ind og en udgang ved toppen et sted hvor varm luft slipper ud, men jeg ville nok sætte en computerblæser ved endten udgangen eller indgangen selv om det nok ikke behøves, ud over det ville en enkelt computerblæser være nok til 2 planter (de skal jo have luften omkring sig udskiftet hele tiden, og helst have noget vind der får dem til at rokke så de laver nogle tykke og stærke stammer/nærringstoffernes motorvej :D )

du kan også vælge dig noget 250watts hps men så er det lige før du skal have dig en 3-5 planter. og det kræver lidt mere vind, en bordventialtor burde kunne gøre jobbet fint. har du tænkt over hvad du vil gøre mht lugt ? eller er det ikke noget du behøver at bekymre dig om ?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Forstår udmærket dine moralske grunde, det er også derfor jeg selv dyrker. Kan dog ikke lade være med at synes, det er et unødvendigt sats af tid og penge, når du ikke engang har prøvet at ryge cannabis en enkelt gang og ikke ved om du vil fortsætte med det. Køb da lige en lillebitte klump, bare for at prøve det, inden du kaster dig ud i et flere måneder langt groprojekt.
Når du så kommer til at skulle dyrke selv, vil jeg nu alligevel anbefale dig autos, selvom du ikke ønsker dem... De er altså mere håndterbare, og der er ingen grund til at gå all-inn fra første dag. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
ja jeg ville nu også syntes det var en go ide at købe lidt mild pot eller noget og ryge, inden man spendere de store penge på det.

Junior medlem

velkommen til psychedelia

fornuftigt.
Med så lidt planter kan du vel klare dig med nogle billigere CFL pære eller rør, har aldrig selv dyrket med den slags pære (helt til slut) så jeg ved ikke selv hvordan productet bliver men en ven beskrev at han fik en del mindre end normalt og det var ikke ligeså potent. Det virkede dog stadig fint nok. og er det første gang man vil ryge det går jeg ud fra at det er "potent" nok :D

Du kan bygge dig et skab ja, hvis du ikke gider at købe de helt dyre materialer ind så sørg for at skabets inderside er malet med hvid maling med høj glans i - det reflektere lyset okay. Hvis jeg var dig ville jeg nok også købe femi frø hvis det var så lidt planter det drejede sig om - så du ikke skal bekymre dig om hanner, dog er det alligevel altid godt at så lidt mere end hvad man skal bruge så man evt kan udvælge de 2 flotteste og stærkeste planter ud af f.eks 5 stk. jeg tror det ville være en god ide at vælge sorter der ikke er alt for "lysliderlige" hvis du vælger at køre med CFL, måske også nogle der ikke vil have alt for lang tid i blomst.

i sådan et skab skal der self være noget ventialtion /luftudskiftning, man kan vel egentlig godt bare sørge for der er et hul i bunden hvor kold luft kommer ind og en udgang ved toppen et sted hvor varm luft slipper ud, men jeg ville nok sætte en computerblæser ved endten udgangen eller indgangen selv om det nok ikke behøves, ud over det ville en enkelt computerblæser være nok til 2 planter (de skal jo have luften omkring sig udskiftet hele tiden, og helst have noget vind der får dem til at rokke så de laver nogle tykke og stærke stammer/nærringstoffernes motorvej :D )

du kan også vælge dig noget 250watts hps men så er det lige før du skal have dig en 3-5 planter. og det kræver lidt mere vind, en bordventialtor burde kunne gøre jobbet fint. har du tænkt over hvad du vil gøre mht lugt ? eller er det ikke noget du behøver at bekymre dig om ?

Grunden til at jeg ikke køber er at jeg vil kombinere dyrkningen med et arduino hobby projekt hvor jeg vil forsøge at lave et autonomt vandingssystem.
kan jeg ikke lide effekten af det jeg har dyrket giver jeg bare resultatet til en kammerat jeg ved elsker det:)

jeg tænker at have 1-2 planter i blomst af gangen og 1-2 i vegge fasen imens hvilke dimensioner vil du mene de 2 rum skal have; og ligeledes er jeg en mand der går helhjertet ind i de projekter jeg laver så hvilket lys vil du anbefale til ?

lugt er ikke det store problem men tænker selvfølgelig at anvende et aktivt kulfilter better safe than sorry ;)

udluftningen mener jeg bare er ren matematik så det burde jeg kunne finde ud af :)

PS: tak for de hurtige og venlige svar ind til videre :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
Til den lille størelse ville jeg købe et telt.. det kan fås for omkring 500 kr... med mindre man skal have specielle mål eller udseende så kan det næsten ikke betale sig at bygge selv

Pære mæssigt ville jeg nok vælge en 200w mh

Strain mæssigt ville jeg nok tage så rent sativa som muligt.. hvis du ikke har tolerance vil indica nok slå dig i gulvet

Junior medlem
Brugeravatar

Kan kun anbefale teltet ;-)
Jeg har et DS60, det er 60x60x140cm. Har kulfilter, 250w HPS og computerblæser kørende. Eller havde :-) Har lige høstet! Tørre og Cure tid.
Skal flytte her snart, men teltet skal helt sikkert op igen :-) Det er bare så nemt at have med og gøre.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Hvor meget lugter sådan et telt med kulfilter?

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]