Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 17:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej venner!

Jeg har et par dejlige planter, som jeg lige har sat i bloom!

Det er 14 liters potter - med ca. 7-8 litter jord i hver -
Og jeg tænkte det var på tide at få fyldt potterne helt op, så de har alt det næring de skal bruge :)

Jeg er dog ret nervøs for, hvordan man lige gør sådan noget?

Jeg går ud fra, at man måske kan lægge noget ned over jorden, så det ikke flyver ud, og så vende potten på hovedet, og håbe på det hænger sammen?
og sætte den ned i en ny potte på ny jord, men det virker umiddelbart ikke sådan lige til!'

Det skal også lige siges, at jeg ikke er helt sikker på, om det overhovedet er nødvendigt, og er der måder man kan se på, om det er ? :)

Anyway, Tips, tricks, ideér og andre geniale kommentare er utrolig velkommne!

På forhånd tak ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
er potterne kun halvt fyldt eller hvordan skal det forstås? nogle billeder ville virkelig gøre det nemt at forstå præcis hva det er du mener

når du ompotter er det en god ide at gøre det når jorden stadig er lidt fugtig, så tager du stilken mellem pege og fuck fingeren og vender bunden i vejret på potten, til at starte med kan du lige checke hvor meget rodnet de har ved at trække potten lidt op inden du fjerne den helt, for at få planten til at slippe potten kan man presse lidt ind på siderne og bunden, for at det ikke skal falde sammen skal der være godt med rødder hele vejen rundt

Billede

det pøves ikke at være lige så meget som her, men så har du en ide om hvordan det skal se ud

Junior medlem

Kanon, tak :)!

Jeg er bare bekymret for jorden ligesom er for "smulrende" så det hele vælter ned over planten.
Og ja, potterne er lige omkring halvt fyldt med jord :)

Dog et gammelt billed, men man kan da se hvor meget jord der er i :)

Billede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
er det sølvpapir du har hængt op på vægen ? jeg syntes det krøller lidt.i så fald er det ikke en god ide, en hvid farve (især med høj glans) er meget bedre. og hvorfor har du ikke fyldt dine potter mere op fra start ? jeg tror ikke bare det går at hælde mere jord i potterne, ikke medmindre du planligger at holde dem i vegge længe, efter noget tid vil den stilk du har dækket med jord lave nogle rødder og forhåbentlig fylde resten af potten ud men det lyder som en meget bedre ide at plante dem om når de har fyldt deres nuværende potte ud med rødder. hvor store er potterne ? nu er det ret svært at bedømme da du siger billedet er gammelt og man ikke ved hvor store potterne er, men hvis planterne f.eks er 2-3 uger ældre end på billedet og de står i 7-8 liter jord som du skriver burde du måske godt kunne chekke potten for rødder nu uden det hele skvatter sammen, prøv evt at lyse med en lommelygte på hullerne i bunden og se om du ka se nogen rødder inden, kan du slet ikke se en eneste skal du nok vente lidt.

edit: hov så først nu du skriver du lige har sat dem i blomst, kan vi ikke få et billed der er mere up to date ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

har du nogle større potter at putte dem i ? det lidt noget bæ bare at fylde ny jord på, specielt så langt henne, en anden gang er det nok en god ide at starte med mindre potter eller så fylde dem helt op

hvilket strain er det? ved du hvor lang tid de skal have i blomst?

når du skriver næring, mener du så gødning? for det kan du jo altid tilsætte jorden selv

kan du se rødder stikke ud af hullerne i bunden?

Junior medlem

Hej venner, tak for svarene!

Ehm, jeg fyldte dem ikke mere op i starten pga. dårlig planlægning og utålmodighed, og regnede ikke med det blev et probmen senere hen.

Og måske skal jeg vente lidt endnu?
Jeg tjekkede lige, og der var intet tegn på at røderne fyldte ud i kanten endnu, og der stikker heller ikke nogen ud i hullerne i bunden.

Mht. Næringen, mener jeg self. ikke gødning. Jeg gøder dem jo også ^^
Men hvis rodsystemet har suget alt næringen i jorden, går processen vel ligesom i stå, og den bliver rootlocked, indtil den får noget mere? ?

Der er 3 Kalidogs (Sour Diesel & OG Kush) 60/40 Sativ/indi 9-10 Weeks Flowering time
Og 3 Criticals ( Afghani & Skunk ) 30/70 Sativ/indi 7 Weeks Flowering TIme

Den højeste plante er lige pt. 78 Cm, og den laveste 52 :)

Viridis - Det er 14 liters Potter :)
Crime - JegTroede 14 liters var riglig størrelse til stille og rolige indoor grows ? :)

Lige et par bedere uptodate billeder :)

Billede

Billede

Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej venner, tak for svarene!

Ehm, jeg fyldte dem ikke mere op i starten pga. dårlig planlægning og utålmodighed, og regnede ikke med det blev et probmen senere hen.

Og måske skal jeg vente lidt endnu?
Jeg tjekkede lige, og der var intet tegn på at røderne fyldte ud i kanten endnu, og der stikker heller ikke nogen ud i hullerne i bunden.

Mht. Næringen, mener jeg self. ikke gødning. Jeg gøder dem jo også ^^
Men hvis rodsystemet har suget alt næringen i jorden, går processen vel ligesom i stå, og den bliver rootlocked, indtil den får noget mere? ?

Der er 3 Kalidogs (Sour Diesel & OG Kush) 60/40 Sativ/indi 9-10 Weeks Flowering time
Og 3 Criticals ( Afghani & Skunk ) 30/70 Sativ/indi 7 Weeks Flowering TIme

Den højeste plante er lige pt. 78 Cm, og den laveste 52 :)

Viridis - Det er 14 liters Potter :)
Crime - JegTroede 14 liters var riglig størrelse til stille og rolige indoor grows ? :)

Lige et par bedere uptodate billeder :)

[ Billede ]

[ Billede ]

[ Billede ]

jorden har da ikke noget næring som du ikke selv kan tilsætte? eller er jeg forkert på den her ? når man dyrker hydro får planten heller ik andet næring end det man selv tilsætter

så vidt jeg ved er "rootlocked" når rodnettet fylder hele potten og der ik er ordenlig plads til nye rødder, ala det billed jeg viste dig

14 liter er os fint, problemet er bare at du helst gerne vil potte om til en større potte med plads i siderne og bunden så rødderne får mere plads, hvis du bare ompotter til samme potte eller fylder jord i så hjælper det ikke så meget

hvis der ikke er tegn på mange rødder i siden og bunden ville jeg ik prøve på noget, det kommer til at smudlre af

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
når planten går i blomst tænker den ikke så meget på at lave rødder længere, dine planter har ellers en størelse hvor de burde være til at tage op uden de falder sammen, hvis jeg var dig ville jeg løfte planten lidt op, og smide noget jord under den - i den potte den nu står i. du kan sagtens blomstre i en 7-8 liters potte, dog ville jeg personligt fortrække en 11-12 stykker, men jeg tror ikke der ville være meget ide i at gå for højt op i pottestørelsen nu, hellere give dem nogle håndfulde jord mere (i bunden og ikke rundt om planten)

Junior medlem

Mange tak for svarene venner, tror jeg lader dem være lige indtil videre :)

Tror måske også det er mig der er galt på den der Crime ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]