Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 jul 2025 22:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej alle sammen.

Jeg har i en længere periode læst debatter på denne side, og har nu besluttet at lave en bruger. Så pænt goddag til jer alle sammen. :-)

Jeg vil starte min tid herinde, med at spørge ind til dyrkning af skunk. Så håber der gemmer sig nogle dygtige gartnere, som kan hjælpe. ;-)

Jeg står og skal flytte i en ny lejlighed, og bliver med den, en heldig vinder af en lukket altan. Den er omgivet af vinduer, og er ligesom et drivhus.
Så har tænkt på at begynde at lave lidt hjemmedyrk, men er i tvivl om hvornår på året det er fornuftigt at sætte frø. Jeg har ikke tænkt mig at bruge kunstigt lys til hverken skudene eller planten, så alt afhænger af solen.

Håber nogle kan hjælpe mig.

Mvh Høeg

Medlem

Geografisk sted: Østrig
Jeg har ikke nogen erfaring med dyrkning, men den her tråd kan måske være nyttig at læse. http://www.rollitup.org/outdoor-growing ... -your.html
Bemærk at der er en forskel på hvornår det er bedst at plante afhængig af breddegrad.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Lyder spændende med en lukket altan.
Hvilken retning vender den til(nord, øst, syd, vest)?
Alm frø er det bedst du sætter til april/maj.

-John Rooney.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har ikke nogen erfaring med dyrkning, men den her tråd kan måske være nyttig at læse. http://www.rollitup.org/outdoor-growing ... -your.html
Bemærk at der er en forskel på hvornår det er bedst at plante afhængig af breddegrad.

Tak for link, det vil jeg prøve at læse lidt igennem. :D

Medlem
Brugeravatar

Lyder spændende med en lukket altan.
Hvilken retning vender den til(nord, øst, syd, vest)?
Alm frø er det bedst du sætter til april/maj.

Den vender mod syd. Og det skulle gerne være godt så vidt jeg ved, ikke?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lige præcis :D

-John Rooney.

Medlem
Brugeravatar

Er der en speciel art af cannabis der vil være bedst at bruge? hvilken er mest hårdfør?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Man må ikke linke til frø på denne side, men prøv selv at søg lidt på nettet :)

-John Rooney.

Medlem
Brugeravatar

Det var nu heller ikke kun links jeg var ude efter, men om der var nogle der havde erfaring med fx sativa eller anden art.
Og Hvilken tilpasser sig bedst sine omgivelser osv...? Ikke at jeg behøver et leksikon over emnet, det kan jeg selv læse mig frem til.
Men hvis der er en som har en ide til en bestemt art, som vil kunne tilpasse sig i et "drivhus/udstue" med den danske sommersol, må i meget gerne sige til.

:peace:

Junior medlem

Det lyder som om du skal bruge et par timer på google min ven :)

Der er en del læsning foran dig, hvis du ved så lidt om dyrking af marjiuana, som det lige umiddelbart lyder som om (no offense, im a newbie too ;)

Men min pointe går på, at den information du søger her, er der 100vis af andre der allerede har lavet lange forklaringer om, med alt hvad du har brug for at vide :)

I så fald af at jeg misforstår dig, så kunne det måske hjælpe med nogle lidt mere konkrete spørgsmål?

Det kommer jo også an på hvad du gerne vil opnå, og få ud af det, og hvilken slags du gerne vil have :)

Just my thoughts :)

Peace!

Moderator
Brugeravatar

Autos vil nok passe bedst hvis der op til altanen er et tilstødende rum hvor der ofte er lys i de mørke timer, det vil stadig stresse dem, men de vil ikke stoppe blomstringen (revegge), som almindelige indica sativa polyhybrider.

Har du tænkt på hvorvidt andre vil kunne se planterne udefra?

Medlem
Brugeravatar

Jeg ved at jeg har en del læsning foran mig, og har skam også læst en del.
Jeg er klar over hvordan jeg behandler frøene og planten, og har styr på gødningen og Ph-værdigen i vandet. Ikke at jeg er ekspert eller noget, men jeg kan mine grundregler. (Min far er gartner, og har lært mig en del omkring botanik)
Det eneste jeg ikke kan finde info omkring er, hvilken art/sort som vil passe bedst i det miljø som jeg beskriver.

:P

Medlem
Brugeravatar

Autos vil nok passe bedst hvis der op til altanen er et tilstødende rum hvor der ofte er lys i de mørke timer, det vil stadig stresse dem, men de vil ikke stoppe blomstringen (revegge), som almindelige indica sativa polyhybrider.

Har du tænkt på hvorvidt andre vil kunne se planterne udefra?

Det er på 3 sal, så tror ikke nogle som sådan vil kunne se det, og der bor en masse rosiner i kvarteret som bruger altanen som drivhus. Så det vil ikke skabe mistanke, at man kan se noget grønt fra vejen.

Det jeg måske er mest nervøs for er lugten, der skal jeg lige udarbejd en måde at lave udsugning. :shock:

Der vil selvfølgelig komme lys fra min lejlighed om aften, men kan jeg ikke bare skærme det af med tæpper eller lignende?

De "Autos" du snakker om, er det de samme som AK47 Auto? :?:

Medlem

Geografisk sted: Østrig
Jeg vil umiddelbart gætte på at AK47 auto er AK47 (indica domineret hvis jeg husker korrekt) krydset med noget ruderalis. Der findes en del forskellige autoflower sorter - jeg vil nok mene at Northern Lights Auto er en af de hurtigere til at vokse baseret på andres erfaringer, jeg har læst om.

Medlem
Brugeravatar

Nogle der har erfaring med Blue Dwarf? (mix af Blue Streak og White Dwarf)

Medlem
Brugeravatar

kender ikke personligt men kender folk på et andet forum der har gode erfariner med "Blue Streak" og jeg vil mene at de er et godt sted at starte til dit formål og så er prisen på frø "rimelig" ;-)
jeg vil anbefale dig et lille kulfilter og en lydsvag udsugning (Ø100mm med justerbar RPM indbygget) ellers kommer det hele hurtigt til at lugte af "Skunk laburatorium" som de kalder det i medierne :D

Bright..

Medlem
Brugeravatar

kender ikke personligt men kender folk på et andet forum der har gode erfariner med "Blue Streak" og jeg vil mene at de er et godt sted at starte til dit formål og så er prisen på frø "rimelig" ;-)
jeg vil anbefale dig et lille kulfilter og en lydsvag udsugning (Ø100mm med justerbar RPM indbygget) ellers kommer det hele hurtigt til at lugte af "Skunk laburatorium" som de kalder det i medierne :D

Bright..

Jeg har valgt at prøve med et par forskellige autoer, så kan jeg heller ikke nå at blive resistens over for de enkelte. Og "Blue Streak" er en af sorterne jeg vil prøve.

Jeg har også bestemt mig for at bruge et kulfilter, for gamle fru. Rosin som bor ved siden af, skulle jo helst kunne dufte hendes roser. :mrgreen:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]