Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 22:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hjælp hvad kan det skyldes at de krøller sådan? Min temperatur ligger mellem 28 - 30 grader og min lampe hænger 75 cm væk fra planterne og har gødet minimalt og holdt dem godt tørre mellem vandingerne så synes jeg har gjordt det bedste for dem :/

[img][IMG]http://i1362.photobucket.com/albums/r700/gethigh99/pigerne/797FD5A8-71F6-49DA-8732-F718E4454586_zpsmcatcmi0.jpg[/img][/img]

Junior medlem

Krøllede blade kan skyldes overvanding - men hvis du har sørget for at gennemvædde ved vanding, hvorefter du venter til jorden er godt tør med at vande igen, kan det ikke være det jo ;)

Forkert PH værdi i vandet kan få planten til at reagere, og ligne at den er blevet overvandet, men dette vil typisk komme med gule pletter? :)

Det kan også være planterne strækker sig lidt efter lyset, 50-60 cm, burde være fint. Hvilket lys køre du med?

Hvis du kan få temp. lidt ned vil de blive glade, men de kan sagtens klare den temperatur :)

Fugtigheden er fin ved normale omstændigheder, men planterne har det dog bedst af få 40-60%.

Håber jeg kunne hjælpe lidt!

////Smokeout

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
hvis ph værdigen er forkert så vil der være nogle næringstoffer som den ikke kan optage, og så vil den vise symptomer for de ting den mangler, og ikke kun nødvendigvis gule pletter :)

hvor i teltet måler du temp ? hvis du måler et andet sted end lige der hvor bladene krøller kunne der måske et par grader mere der, det kunne godt ligne noget varmestress

btw, er det lyset der snyder eller er den yderste spids af dine blade blevet lidt gule i det?

Junior medlem

Hejsa tak for svarene tror det kan være min ph værdi da jeg målte den til 8! Men har købt ph - så den ligger på mellem 5 og 6 håber det hjælper! Jeg kører med 400 watt hps og hvis jeg sænker den så brænder jeg bladene af :)

Moderator
Brugeravatar

Varmeproblemer vil jeg mene, men ja også fint at få dit vands pH værdi ned, hvis den ligger på 8. Hvad bruger du til henholdsvis udsugning og ventilation i teltet?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]