Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 18:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej har desværre ikke nogle billeder da politiet var forbi.

Men for stemningen og plantens velvære er det en rigtig god ide at have andre planter groende sammen med sin hamp
Planten er trods alt vant til at leve i skoven

Rosmarin, salvia . Eller en palme. f.eks

Mos eller græs som jordbund hjælper også på auraen,stemningen.

Gladere hamp bedre ryger :peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Kan du uddybe?
Mener du at hvis man dyrker ved siden af mos eller palmer, så får man noget bedre røg?

-John Rooney.

Moderator
Brugeravatar

Hvilken positiv effekt mener du de andre planter giver?
Jeg er ikke udelukkende overfor at inddrage andre planter i ens grow, men hvis det bare er for at skærpe konkurrencen imellem planterne vil jeg foretrække bare at indsætte flere hampplanter. Desuden er der mulighed for spredning af forskellige virus-sygdomme, samt forskelligt kravl og uttøj som mange planter er mindre resistente for end hamp, så det er nok en god ide at undersøge sundheden af planten man sætter ind til sin hamp.

Træls at du er blevet bustet, føler med dig.

Medlem
Brugeravatar

Nogen der har erfaring med manuelt at inddrage mutualistisk-symbiose dannende svampe i sit grow for plantens helbred?

og de svære slipper fri.

Moderator
Brugeravatar

@Skyggen
Du mener Mykorrhiza-svampe? Det kræver enten at man genbruger jorden, og holder den tidligere plante i live indtil udskiftningen, eller at man etablere nye svampe ved at sprede sporer i jorden. Indendørs hvor man typisk har én plante per potte tror jeg ikke det gør en særlig stor forskel.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Mon ikke man evt kan dyrke kongelys sammen med planterne..?
Så man kan lave et lækkert urtemix :wink:

-John Rooney.

Medlem
Brugeravatar

kunne være interessant at eksperimentere med elektromagnetiske impulser (aura) hvis man kunne måle forskellige planters udslag og sammensætte dem efter behov, men kender ikke meget til dette emne og det er meget diskuteret jo om hvorvidt man kan måle og påvise en aura eller ej, andet end hos lægen ;) :cheers: :hm:

ifølge en russisk forkser ( http://www.youtube.com/watch?v=B6NIUV24vcQ ) kan vi påvirke vores omgivelse med med vores aura vice versa. Positiv energi har en stærk kraft, men negativ energi har lige så stærk en magt og endda stærkere i følge ham, hvordan det så skal forstås ved jeg ikke helt, men kunne forestille mig lidt samme princip med ild og vand at der må ligge en balance der, som enten hælder til den ene eller anden side. Altså hvis man hælder vand på et bål, skal der selvfølgelig en bestemt dosis til (alt efter metode) men der skal givetvis mindre vand end ild pr. massefylde (hvis det er muligt at stille det op på denne måde) Om det er pseudo-crap eller ej ved jeg ikke :P :idea:

Medlem
Brugeravatar

@Skyggen
Du mener Mykorrhiza-svampe? Det kræver enten at man genbruger jorden, og holder den tidligere plante i live indtil udskiftningen, eller at man etablere nye svampe ved at sprede sporer i jorden. Indendørs hvor man typisk har én plante per potte tror jeg ikke det gør en særlig stor forskel.

Ja, f.eks. mykorrhiza svampe. Man kunne også prøve på at inficere sine frø med en svamp. Vil sikkert ikke virke, men kan forestille mig at det ville sælge godt - "Special fungi inoculated seeds! Will produce Xtreem large, healthy and potent buds!"

og de svære slipper fri.

Dedikeret medlem

Planter og deres symbiotiske mycorrhiza svampe er også ret specifikke, så der er alligevel nok ringe sandsynlighed for, at man har den rigtige svamp i potten, når man spire et frø der er langt hjemmefra. (Selvom de godt kan slå sig til tåls med andre.)

ringler skrev:
Planten er trods alt vant til at leve i skoven

Hamp vokser vel netop ikke i skoven, men på åbne områder. Udover det, er de færreste planter glade for naboer og slås med dem, på den ene eller den anden måde.
Mos er ganske dekorativt, det vokser på jorden ved nogle af mine bonzai'er, men jeg ser ingen forskel på mos eller manglende mos - udover at jorden dræner/tørre bedre uden mos. Selvom det måske er et dårligt eksempel, når planterne ikke er af samme art. :)

Auraer og positiv/negativ energi der objektivt skulle påvirke verden er nok ikke så realistisk - eller ihvertfald er det usandsynligt, at noget der er så (tilsyneladende) svært at detektere, skulle være kraftigt nok til at have en effekt.
Men! Det tyder på, at specifikke langfrekvente områder af det elektromagnetiskespektrum kan påvirke cellulær metabolisme. Så måske der er håb for teorien på længere sigt. Det med vand og bål, ret "pseudo-crap". :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]