Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 jul 2025 04:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Igen folkens!

Jeg har virkelig brug for jeres hjælp til mine små babyer, deres nederste blade er begyndt at blive gule, og har ingen anelse om hvad jeg gør forkert, har virkelig brug meget lidt gødning og har vandet minimalt.

De er 4 uger gamle nu

Pls hjælp mig :(

Billede
Billede
Billede
Billede

Jeg synes selv det ligner at jeg ikke giver dem nok vand, men hvad synes i ? jeg tør ikke give dem noget da jeg er bange for det kun vil gøre det værre. :/

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
De er stadig unge og den mængde gødning du giver, kan stadig være for stor.
Det ser lidt ud som om at bladene stritter lidt op ad, som kunne være et tegn fra overgødning.

Prøv at stoppe med at gøde dem det næste stykke tid.

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Junior medlem

Oh nooooooooooooooo :(

Ville du foreslå at jeg vandede dem lidt?

De ser utroligt "tørstige" ud synes jeg :(

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Det kan være det. Basere det kun på hvad jeg har set her og læst andre steder, så det kan være noget helt andet.

Hvad angår vanding, ser jeg intet problem i at vande dem som du normalt ville gøre.

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Junior medlem

Okay, tak for dit svar! Jeg tror jeg lige giver dem lidt rent vand, også stopper jeg med at gøde de næste par uger.
Andre svar er mere end velkommen også!

Junior medlem

Bare rolig - Det er bare fordi de er småtørstige, men det burde ikke gøre varig skade, hvis bare du giver dem noget vand nu :)

Husk at gennemvæde jorden ved vanding - og derefter lade den tøre godt ud (men kun lige til bladende hænger, før de begynder at blive gule) og så gennemvæd jorden igen.
Det er den måde jeg har kunne læse mig til, og forstå - skulle være bedst :)

Husker du at give vandet den rigtige PH Værdi?

efter min mening kan du sagtens gøde, hvis du bare følger planen(som jeg går ud fra der står på flaskerne?) - og så måske bare gød med halvt - hvis du er bekymret.

Det er også bedre at gøde for lidt end for meget, og man skal huske, at der også allerede er tilføjet lidt gødning til jorden - i nogle tilfælde! :)

Peace !

Junior medlem

Under end 400W HPS vander jeg ca. hver 5. dag i 12 liters :)

Mine er 7 uger.

Dog er mine af en eller anden uforklarlig grund - kun 30 cm høje - og ellers MEGA buskede ^^

Junior medlem

Jeg har givet dem en god sjat vand, og de ser ud til at have det bedre, men det gule spredere sig ligeså stille på de nederste blade :S

Jeg laver dem være og ser hvad der sker, har du en god måde at få ens vand til den rette PH værdi? En billig metode :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
hvis du ikke har justeret ph værdien i vandet er det højst sandsynligt derfor

du kan købe et lille ph testkit for 70 kr, det er et lille glas du kommer dit vand til planten i og så drypper 3 dråber af det i, og så kan du se ph'en efter hva farve vandet bliver.. det koster 60-70 kr og der er til 500 test's, de fleste growshops og diverse steder på nettet har det

edit: tror jeg var lidt for hurtig :) har du noget at måle ph med men ikke justere?

hvis dit vand har en ph på over 7 skal du bruge ph down, og så kan du justere opad med mere vand, og hvis det er under 6 så ph up, det koster 30-50 kr for en liter

mit ph down er syre, så lad vær med at indånde eller få det på huden

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Generelt gør det ikke så meget, at de nederste blade er lidt gule i det.
Bliver det for slemt, så lav en gennemskyldning.
Dvs hæld vand i, til jorden ikke kan tage mere - gør det en 3 gang i træk.
Så er langt størstedelen ef gødningen skyllet væk.

-John Rooney.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
det kunne godt ligne undergødning, specielt når det starter i bunden, fordi du ikke har justeret ph'en så optager de ikke noget gødning, og nu begynder de så at tage nærings stoffer af de ældste blade til ny produktion, jeg er ikke sikker men det er en mulighed

fra dcf
Citat:
Manglen på et eller flere næringsstoffer planten har behov for vil føre til sygdom. Herunder følger en gennemgang af de mest almindelige næringsstoffer, dem der oftest opstår problemer med.

Mobile næringsstoffer :
De mobile næringsstoffer, er stoffer som planten selv kan flytte rundt på efter behov. Hvis planten mangler et af disse næringsstoffer, vil den løse problemet ved at tage stoffet fra de ældre blade og flytte det til de nyere.
De mobile næringsstoffer er Nitrogen, Fosfor, Kalium, Magnesium og Zink.

Hvis symptomerne på din plante ser ud til at begynde på de nederste, laveresiddende blade, er det altså meget sandsynligt at planten mangler et af de mobile næringsstoffer, og prøver på at rette op på dette ved at flytte stoffet fra ældre blade til ny vækst.

I den forbindelse vil jeg i øvrigt lige sige, at det altså derfor er en dårlig idé at fjerne et blad fordi det f. eks begynder at gulne lidt. Planten bruger dette blad til at optage næringsstoffer fra, og hvis du fjerner det, vil et nyt blad bare begynde at gulne i stedet for.
Find hellere en permanent løsning på problemet.

Senest rettet af Crime 13 dec 2013 16:51, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Jeg køber sådan en tester som det første imorgen, mit store spørgsmål nu er så, kan det redes????? :(
Og når jeg så får købt den test, hvilke ting skal jeg bruge til at regulere ph værdien med?
Jeg er så taknemmelig for alle jeres svar! tusinde tak!
:)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under havets overflade
Der skal en del til direkte at slå planter ihjel, så de skal nok kunne reddes, selvom de stresses.
Hvis du tester pH'en til at være et problem, vil det nok være fordi jorden er for sur. Det kan ændres med kalk eller indkøbte blandinger af pH up eller down.
Der er basisinformation om pH i et grow her: http://forum.grasscity.com/absolute-beginners/218218-updated-beginners-guide-ph-marijuana.html
:)

"The mescalin taker sees no reason for doing anything in particular and finds most of the causes for which, at ordinary times, he was prepared to act and suffer, profoundly uninteresting. He can't be bothered with them, for the good reason that he has better things to think about." - Aldous Huxley

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]