Du skriver ''Nu ligger de i rockwool starters'', så kan forstå du har forspiret dem, før du puttede dem deri. Du kan have kommet til at trykke for hårdt på spiren, da du flyttede rundt på dem. Sådan nogle rødder er meget sårbare, specielt i starten. Anvend evt. en pincet.
Og du skriver at de har god afstand til en 400W HPS. Du har vel ikke tændt den? Vent med det til at de har tabt frøskallen, og kimbladene har foldet sig ud. En 400W HPS er ret kraftig belysning til kimplanter, og kan let tørre planten ud. Der er ingen grund til at give dem så kraftigt lys, før de er i stand til overhoved at udnytte lyset. Det er også ret dyrt at bruge så kraftig en lampe, til så unge planter imo, så de første par dage/uge ville jeg bruge nogle ganske alm. pærer.
Det forskelligt hvor hurtigt frø spirer, alt efter gener, alder osv. Som Georg pointerer kan det sagtens tage mange dage før de gør, har selv oplevet at det tog 2 uger før nogle frø spirede. Hvilket minder mig om, at jeg har haft et par frø til spirring i et skab i køkkenet i snart ½ år nu. Havde jeg sgu glemt alt om.
Du må væbne dig med tålmodighed, hvis du kan se at de er spirret, er det vel bare om at vente til de popper op, og så tage den derfra