Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 jul 2025 18:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa derude :) er løbet ind i et problem mere desværre, bladene på 2 af mine piger (3 ialt) nederst på planten er gule på næsten hele bladet, flere blade er gule på begge planter. Jeg sørger self for at gennemvæde og tørre ud igen, har styr på min temp der ligger på 28 - 29 grader, jeg har gødet minimalt med en opblanding med 5 ml til 8 liter, stoppede så med det da de begyndte at blive gule for ca en uge siden. Har så endelig fået rettet min ph til ca 6 men jeg har på fornemmelsen at det kan skyldes at jeg har vandet med vand der har haft en ph værdi på 8, at de så ikke har kunne optage de næringsstoffer jeg har givet dem? Håber nogle kan svare på om det er rigtigt, eller om det kan være noget helt andet det er galt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
hvis det er nederst på planten så er det måske næringsmangel, så tager den næring fra de ældste blade og rykker til ny produktion

det kunne os passe med at du næsten ingenting har gevet dem

hvor gamle er de? et billed ville virkelig hjælpe..

Moderator
Brugeravatar

Enig med Crime, det er typisk overvanding eller nærringsmangel, hvilket også kan være pga pH problemmer, men umiddelbart hvis du kun har vandet med de 8 liter med gødning, og ellers rent vand er det nok nærringsmangel. Men nogle flere detaljer ville være rart, hvor store er de, hvilken belysning evt. Type jord og gødningserie.

Medlem

Det er normalt at de smider de nederste. Især lidt længere henne i forløbet.

Junior medlem

Hejsa tak for de gode svar! Jeg er ret sikker på at det er nærings mangel! Men jeg kører med en 400 watt hps og har brugt så og priklejord denne gang og har gødet med canna terra vega, skal vande imorgen med ph reguleret vand og med 5 ml gødning, men de er ret langt henne i vegativ fase så det kunne jo også være derfor for det er jo kun de nederse blade :) billede kommer senere

Junior medlem

Hejsa tak for de gode svar! Jeg er ret sikker på at det er nærings mangel! Men jeg kører med en 400 watt hps og har brugt så og priklejord denne gang og har gødet med canna terra vega, skal vande imorgen med ph reguleret vand og med 5 ml gødning, men de er ret langt henne i vegativ fase så det kunne jo også være derfor for det er jo kun de nederse blade :) billede kommer senere

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]