Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 19:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Søger hjælp og rådgivning til min plante har nogle billeder:
Billede
Billede
Billede
Vil meget gerne have svar på følgende:
Hvor meget skal jeg vande planten? - kold/varm vand?
Den får pt 24 timers lys skal det ændres? lampen er beregnet til en enkel potte dyrkning af hamp.
Det er en Royal Drawf race
Hvornår skal jeg give den gødning?
Nogle effektive tips i vil dele?
Tak på forhånd.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i din joint
Du kan sætte lyset til 18/6 men man kan vist også køre det I 24 timer. Angående vanding ved jeg ikke så meget :)

Medlem

1: Planten skal vandes et par gange i ugen, jorden skal gerne være tør et par cm nede. Mener engang at have læst at den optimale vandtemperatur ligger på omkring de 21 grader. (er ikke sikker på om det kun er hydro) Jeg plejer bare at lade vandet løbe til det er lunkent. :)
2: Mener at Royal Dwarf er autoblomstrende. Hvis det er tilfældet, kan du sagtens køre med 24 timers lys, men vil anbefale at køre 18/6 hele vejen igennem... Så sparer du også lidt på strøm.

3: Ang gødning. Hvad er det for noget jord du har brugt? Hvis det er så og prikkel jord, ville jeg først starte med gødning efter 3 uge, medmindre den viser tegn på gødningsmangel inden. Og så selvfølgelig starte stille og rolig ud med en lille dosis, hvorefter man kan øge dosis når planten har vænnet sig til det.

Håber det kunne bruges. Hvis der er mere så skriv.

Altid420!

Dedikeret medlem

20/4 er nu det bedste til autoer og hvis det er fra Royal queen seeds er det helt sikkert en autoflower ;) jeg plejer nu bare at køre med koldt vand men det er en god ide og teste din PH i vandet for den kan godt skifte lidt an på hvor varmt det er ;)

Medlem

Har prøvet at liste dine spørgsmål op her, selvom mit svar er rimeligt ens med de andre som har svaret.

Vanding:
Q - Hvor meget skal jeg vande planten? - kold/varm vand?
A - Vand planten et par gange om ugen eller når jorden er tør fra toppen og 2cm ned. (det kommer igen lidt an på jorden du bruger alt efter hvor længe den holder på vandet. Jeg plejer at holde vandet samme temp som rummet planterne står i, evt lade en kande/flaske vand stå til dagen efter hvor den kan vandes med.

Lysperiode:
Q - Den får pt 24 timers lys skal det ændres? lampen er beregnet til en enkel potte dyrkning af hamp.
A - Da "Royal Dwarf" er Auto Flower kan den vokse med hvilket som helst lys og blive færdig. Dog anbefales disse 3 lystider til auto: 24/0 - 20/4 - 18/6 : Du kan vælge hvilken du vil af disse lystider om du vil spare på strømmen. Lyset skal bare være det samme fra start til slut.

Gødning:
Q - Hvornår skal jeg give den gødning?
A - Det kommer lidt an på hvilken gødning du giver, men vil anbefale at du venter 2-3 uger med at starte gødningen. Det er medmindre du kan se på bladene at den trænger før det.

Q - Nogle effektive tips i vil dele?
A - Umiddelbart ligner det alm jord du har plantet i, jeg vil anbefale at så snart du kan så omplanter du til "SÅ og Prikkeljord". Dog vil omplantning risikere at planten bliver lidt stunned af det, men resultatet burde blive bedre.
- Kan ikke lige se hva lampe det er, men pas på med at have den for tæt på hvis det skaber for meget varme. Kan se du har lampen helt tæt på potten i det ene billede.

Jo mere du kæler for planterne jo bedre plejer de at blive.

Junior medlem

Tak for svarende ville lige tilføje at det er fra Royal Queen Seeds og dermed er det en Autoflowring jeg er igang med dog har resultatet af planten ikke ændret sig siden billederene kom ind (20-30 timer siden) den er stadig HELT det samme er det normalt at det tager så lang tid i starten? eller kan det skyldes at kim-roden er knækket/skadet? Se evt. billed 2. skal den se sådan ud eller er det noget i ikke har lagt mærke til? Tak på forhånd.

Medlem

Det kan tænkes at du ikke kan se fremskridt inden for et døgns tid selvom man oftes kan..
Jeg har svært ved at se om eller hvor meget din spire er skadet, men alle skader vil selvfølgelig medføre at den bliver stunned eller i værste tilfælde dør.. men ser den ud til at leve bare langsomt så lad den da fortsætte.. Alternativet er at plante en ny..
syns det er svært at se planten på billedet rigtigt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Frø fra Royal Queen Seeds er ikke særlig gode - desværre.

-John Rooney.

Dedikeret medlem

Hvad snakker du om RQS er sku da et af de bedste steder du kan købe frø

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.

Det er det ikke - Nej.
De er også alt ALT for dyre!
Som jeg ser det, så er det 100% forretning og det går ud over kvalliteten.
Man må desværre ikke linke på dette forum, ellers ville jeg godt sende dig et.
Men ok, hvis du har gode erfaringer der, så er det da super :)

-John Rooney.

Medlem

Det er det ikke - Nej.
De er også alt ALT for dyre!
Som jeg ser det, så er det 100% forretning og det går ud over kvalliteten.
Man må desværre ikke linke på dette forum, ellers ville jeg godt sende dig et.
Men ok, hvis du har gode erfaringer der, så er det da super :)

Jeg vil tildels give dig ret GG, jeg har kun 10 frø at samligne med fra RQS.. 9 ud af 10 spirede og ud af de 9 var 3 hermaer, skal siges det var fem auto seeds.. så 6 ud af 10 er ikke en statestik jeg kan li..
Noget andet er at planterne er så forskellige i størrelse og budsne så forskellige a man ikke skulle tro det var den samme sort.. Mangler stadig at høste og smage..

sry for hijack af tråden til opstød over RQS :P
Jeg er derfor begyndt at købe fra forskellige avlere/forhandlere for at finde ud af hvem jeg personligt forrerækker, så får jeg os prøvet lidt forskellige sorter af i samme omgang haha..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]